Toon posts:

Resolutie van de monitor kan niet hoger worden gezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb windows ME opnieuw op mijn computer geinstalleerd. Maar sindsdien kan de resolutie van mijn computer niet hoger dan 640 bij 480 gezet worden en kan ik de kleuren niet hoger dan 16 kleuren zetten. Voordat ik Windows ME opnieuw installeerde werkte hij wel gewoon ok op 800 x 600.

Het is geen wereldmonitor. Hij is merkloos maar ik heb hem op mijn vorige ME installatie toch echt zien werken op 800 x 600.

Zoals hij nu ingesteld staat is niet echt prettig :).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
drivers van je videokaart installeren

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Heb je de drivers van je videokaart geïnstalleerd?
Welke videokaart heb je?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Drivers voor je monitor ook installeren, of anders als je er geen vind, drivers voor een high-end monitor nemen. Die zouden normaal ook moeten werken en alle resoluyties en refreshrates ondersteunen die jouw monitor ook ondersteund en zelfs meer. Zo heb ik mijn oude monitor op een hogere resolutie gekregen dan de fabrikant aangaf. Wel op een lagere refreshrate, maar het is dus mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar ben niet echt thuis op dit gebied. Aan het installeren van mijn drivers heb ik helemaal niet gedacht. Bij mijn computer zit inderdaad een support cd-rom met idd daarop ook een mapje genaamd driver. Daar kan ik kiezen uit de driver voor mijn monitor, modem enz. Maar als ik dan het mapje monitor open staan er 15 bestandjes van 2 verschilllende soorten. 12 setup-informatie bestanden en 3 ICC-profiel bestanden. Maar geen setup oid. Hoe kan ik nu die driver installeren?

Sorry voor mijn noob vraag

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Even kijken wat voor videokaart erin zit, staat misschien wel op de papieren die er evt. bijzitten. Dan van de fabrikant van je videokaart (bv ati of nvidia) de drivers downloaden en installeren, heb je meteen de nieuwste.

Zoniet dat kun je met bepaalde programma's (everest) zien wat er in je pc zit, en dus wat voor videokaart).

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 02-05-2005 20:21 ]

Grolsch Royce!

Pagina: 1