Toon posts:

[PC] Yakumo verkassen naar andere Case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Ok hier is het probleem. Ik heb dus een oud beestje (PIII, 128 MB Ram, ATI Rage 128mb) die WinXP draait maar daar heb ik dus de voeding van opgeblazen (was niet slim) maar nou is het probleem dus dat ik een andere voeding moest kopen, want een merk-pc houdt zich niet aan de standaarden. Dus ik heb bij paradigit een andere (m-ATX) kast gekocht met 250Watt voeding en dus moest ik alles overzetten in de nieuwe behuizing. Nou gaat dat nog wel maar het aansluiten van de PowerSWitch, ResetSWitch en Power LED'tjes en HDD LED valt niet mee. Ik weet echt niet of ik het goed heb aangesloten.

Het is namelijk niet zo makkelijk als dat je even het moederbord van die yakumo pc kan opzoeken. Zeker, omdat ie al oud is. Maar goed ik hoop dat iemand me kan helpen (ik post nog een foto)

Alvast bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat typenummers meer kunnen helpen dan een foto.

Verwijderd

kijk even op moederbord wat voor type op staat, dan zoek je ut op google.

Verwijderd

Topicstarter
Nou die foto wordt lastig te nemen maar ik heb even een klein paint dingetje gemaakt waarop het wat duidelijker is...

hier de URL: http://img.photobucket.co.../phoenix-sp/connector.bmp

Maar goed het gaat er dus om dat ik in die nieuwe kast losse connectors heb en in die vorige dus maar 1 geheel. Nou weet ik dat ik bij HDD het HDD LED moet inpluggen maar ik weet niet waar ik PWR SW moet inpluggen sinds daar 3 connectors opstaan en die PWR SW dus maar 2 heeft. En dan weet ik ook niet waar ik mijn PWR-LED + en - (1 pollig) kwijt kan (sinds ik die niet zie op het moederbord). En hetzelfde geld dus voor RESET SW.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij power en reset maakt de polariteit niet uit. Het enige wat ze doen is de 2 contactjes verbinden. LEDje kan je gewoon aansluiten. Als ie niet brand dan draai je 'm om, doorbranden doet ie volgens mij niet zo snel.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou heb ik het even geprobeerd en hij gaat nu aan met de aan-knop eerst met de reset knop :P

Het is namelijk zo dat ik vergeten was dat die oude pc geen reset knop heeft dus dat moet je gewoon met de power knop doen. Dus eigenlijk is het nu opgelost, want PWR SW moest dus op de SW en HDD-LED op de HDD connector. Het enige wat ik jammer vind is dat ik niet die PWR-LED'tjes kan laten werken :'(

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:39
PWR-LED kan je eventueel met een weerstand aan een 5 of 12 volt lijn van je voeding knopen. Wanneer je namelijk de voeding aanzet, gaat je pc ook aan, dus dan is de functionaliteit hetzelfde.
Pagina: 1