[Compaq laptop]Branden of niet branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een kennis van mij heeft een Compaq evo n115. Leuk laptopje, al wat ouder, maar voldoet prima.

Maar... er is 1 probleem: op de cdrom drive staat vermeld dat het apparaat cd-tjes kan branden.
Dat werkende krijgen moet natuurlijk geen probleem zijn, dus ik heb wat tips gegeven aan die kennis:
1. Een leeg cdtje erin stoppen: Wordt niet herkend
2. Nero installeren: Herkent geen brander in het systeem.

O.S. van de Laptop: Windows XP met SP2
Ik heb al op de site van Compaq gekeken, maar daar kon ik geen drivers vinden voor de brander.

Ik ga binnenkort even langs om het apparaat nader te onderzoeken, maar zijn er mensen die mij tips kunnen geven waar naar te kijken en/of wat te installeren om een goeie conclusie te kunnen geven of het apparaat wel of niet cd's kan branden.

Mijn ideeen:
- Even in de bios kijken
- Hardware herken software installeren (hiervan is mij de naam ontschoten, wie kan mij de juiste naam geven)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

to burn or not to burn _/-\o_
(dit is het eerste waar ik aan dacht toen in de titel las :P)
naja, iig ik heb vroeger wel is een brander gehad (in me gewone systeem) die deed het alleen als ik eerst de orginele meegeleverde software installeerde en toen pas nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:38:
to burn or not to burn _/-\o_
(dit is het eerste waar ik aan dacht toen in de titel las :P)
naja, iig ik heb vroeger wel is een brander gehad (in me gewone systeem) die deed het alleen als ik eerst de orginele meegeleverde software installeerde en toen pas nero.
Dat was eigenlijk ook de titel die ik als eerste bedacht :P

Je zou zeggen dan, als er originele software zou zijn, dat deze hier tussen moet staan:
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/locate/63_3862.html
Maar daar staat niets zinvols tussen.

Ik heb overigens al een softwarepakket gevonden welke mij kan vertellen welke hardware er in de machine zit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online
Iemand nog een fantastische ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik weet niet zeker of dit relevant is, maar heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Compaq laptop.

Heb dit probleem tot nu toe 2 keer gehad, 1 keer na het installeren van een oude versie van Nero.. 1 keer na het installeren van wat adobe software (niet meer zeker welk pakket).

Bij mij waren de upperfilter en lowerfilter registry keys corrupt geraakt.. oplossing hieronder (niet meer zeker waar ik ze toendertijd vandaag heb getoverd)

1. Choose Start > Run.

2. Type regedit in the Open text box.

3. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class in the Registry Editor dialog box and select the {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} key, which appears as a folder.

4. Select File > Export (Windows XP) or Registry > Export Registry File (Windows 2000).

5. In the Export Registry File dialog box, select Selected Branch under Export Range, name the file (for example, CDDVDkey.reg), and click Save to save the file to the Desktop.

6. In the right panel of the Registry Editor, select the LowerFilters line, and then choose Edit > Delete. Click Yes in the Confirm Key Delete dialog box.

7. Select the UpperFilters line, and then choose Edit > Delete. Click Yes in the Confirm Key Delete dialog box.

8. Close the Registry Editor.

9. Restart Windows.

10. Reinstall your Adobe application.

11. Restart Windows.

Hopelijk heb je hier wat aan, zo niet -> negeer mijn poging tot een oplossing :/