Waterkoeling isolatie... iemand tips/aanvullingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Ik ga mijn sockets vandaag 'vullen' met vaseline, omdat ik de laatste keer dattik alleen schuimrubber gebruikte nogal wat troubles kreeg... (dus ook onder de sockets, niet alleen in het midden) en de rest wordt gekit en daarna waarschijnlijk ook nog in het purschuim ofzo gezet...

heeft iemand nog strakke oplossingen bedacht?

ik gebruik 2 3dcool koperen waterblokken, gepolijst, 2 80W peltiers (ICE71) en 2 zilveren coldplates van 3mm... op een BP6 met 2 celeron 433's

ok en nu niet gaan zeuren 'koop gewoon een duron, die zijn sneller' want het gaat me om het feit dattik die celerons op 650 wil, eventueel hoger, niet dattik er zoveel mogelijk DPC mee kan helpen ofzo. bovendien is dit een test voor mijn geplande dual palomino/morgan setup tegen q2/q3 2001.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Vraagje dat de beantwoorder van de vraag van P5ycho waarschijnlijk ook kan beantwoorden: is vaseline alleen al genoeg om condensatie aan de bovenkant van het mobo tegen te gaan?

• P5ycho
je bedoelt vaseline alleen een beetje eromheen smeren tegen contact van lucht met de componenten die minder dan 10C worden? dat lijkt me niet echt slim... denk niet dat dat over langere tijd goed gaat werken.
die vaseline wil ik alleen gebruiken om de lucht daar weg te houden, de echte isolatie regel ik met purschuim ofzo (dat wordt nog een hele klus...)

• P5ycho
geen die hard waterkoelers hier???

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:51
FF w88 tot Herman langs komt, die weet het wel....

Kijk anders op waterkoeling.nl
Das zijn site...

Good luck :)

Verwijderd

gasket

• P5ycho
herman hebbik al vaak genoeg mee gebabbeld... blijkbaar ben ik een van de meest diehard OCers hier, want niemand heeft commentaar ;)

nou jah ik ga maareens klussen dan.

Verwijderd

probeer is vloeibare pakking of dubbel rubben pakking wees creatief gebruik een spacer vergroot het oppervlak en koel je de boel nog verder en misschien een beter resultaat er zijn op het moment zoveel dingen die mensen proberen we zien tussen de bomen het bos niet meer

Verwijderd

In principe ben je met een neo-gasket, een neo-stuffer en een backplate uit de problemen. Ik heb zelf met deze constructie nooit condensatie gehad, daar waar ik het niet wilde.

• P5ycho
gebruik een spacer
in de zin van een coldplate, of in de zin van een copper shim om de core te beschermen?
voor de duidelijkheid: ik gebruik zilveren coldplates, en ik gebruik celerons, die al een heat spreader hebben... deze zijn uiteraard geschuurd en gepolijst tot op het koper.

ik gaat het gewoon uitproberen...

nu gaat ik oofline, ciao!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
gaskets zijn van neopreen, dat zijn gesloten cellen, dus dat werkt gewoon goed. Schuimrubber krijg je problemen mee omdat dat vol met water(condens)zuigt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ergens op mijn site zwerft een link naar de site van N8, die precies hetzelfde heeft gedaan als jij nu wilt doen. Hij heeft een soort PUR-mal gemaakt waar zijn setop precies inpaste, en is ook rijkelijk met een vet-achtige substantie in de weer geweest.

Die link is ook te bereiken via bp6.com, afdeling waterkoeling.

Met neopreen rubber moet het trouwens ook lukken hoor. Iets te groot houden, dan blijft er een beetje spanning op staan, waardoor het zich in alle openingen wringt. Je moet dan wel de koeler met redelijk veel kracht op de processor klemmen. Eventueel extra klem rondom het moederbord. (Had de BP6 maar fatsoenlijke bevestigings-gaten rondom de socket. Zitten die trouwens op de VP6 wel?)

Ik denk dat je een van de meest die-hard overclockers bent, inderdaad. Ik gebruik ook geen peltiers, mijn celly 366's gaan nu tot 110 FSB, en 124 doen ze gewoon niet. Ertussen zit helaas niks...... Ben dus aan de beperking van het bord gekomen. Klaar.

Succes, en graag foto's en verhaaltje natuurlijk!

• P5ycho
3x raden waar ik gedeeltelijk mijn ideeen vandaan heb >:)
N8 heeft het strak aangepakt...
ik ben van 366 naar 400 naar 433 gegaan om maar weg te blijven van dat gat tussen 110 en 124 :D

maar goed, we zullen zien... wilde eigenlijk gisteren al beginnen maar er kwam iets tussen, dus begin ik zodadelijk of morgen. moet ook nog ff mijn digicam ophalen. ik denk dattik ook ga proberen de sockets open te maken, shceelt weer een hoop gekloot met die vaseline...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De Sockets open maken? Hoe bedoel je? In de sockets zit ook nog behoorlijk wat elektronica en printbanen, dus ik zou de binnenkant er niet uitzagen.
Pagina: 1