[2003] Reboot bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Jawel ik heb het nu ook. Bij het opstarten raakt hij in een eindeloze rebootlus.

De meeste topic's die ik hierover heb zien voorbijkomen eindigden in een format c: en herinstal. En dat is nu net NIET wat ik wil hebben. Had net alles geconfigureerd naar mijn eigen wens en was gereed om hem in mijn netwerk te hangen. En ja alle data had ik natuurlijk NET overgezet.

Maar oke. Wat heb ik zelf gedaan

- Got gezocht en rondgekeken. Vooral naar de vele XP topic's omdat die toch sterk vergelijkbaar zijn met 2003. Maar gezien alle berichten van herinstall, werd ik daar niet vrolijk van.

- Toen maar recovery console - fixboot (helaas)

- Voeding was toch al niet super, dus maar even vervangen (geen effect, wat ik ook niet verwacht had, gezien ik heel even een BSOD zag flitsen)

- Mem getest (geen probleem)

- Toen maar een repair gestart vanaf de windows CD (meerder keren zelfs). Geen effect

- Gezien ik het vermoeden heb dat het aan de IDE-drivers ligt (bij het installeren daarvan ging het fout) heb ik het betreffende bestandje, handmatig via USB (hard uitbouwen, in bracket aan laptop) erop gezet. Maar nee...

Wat kan ik nu nog doen? Liefst zou ik op een of andere manier het hardware gedeelt helemaal wissen zodat hij dat opnieuw detecteerd, zonder al mijn andere instellingen (users ect) te wissen.

Iemand een oplossing. Zou zeer dankbaar zijn. Heb geen zin om weer een hele dag te verkloten om alles in te stellen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Oke.. Het is me gelukt :) :)

Alleen... Ik weet niet hoe. Heb vanalles geprobeerd in de tussen tijd. Wat er allemaal gebeurd is?

De hd in een andere pc gehangen als bootdisk en toen een repair geprobeerd
-werkte niet-

De hd omgezet naar Fat32 (was ntfs)

De hd al single master ingezet

De hd gewist en backup terug gezet (had nog een kopie op een ander HD liggen)

Alles eruit gegooid (uit mijn PC, o.a. de raid-kaart) en opnieuw opgestart.

En plots, deed hij het weer. Juppie kaijee.. Direct even een windowsbackup draaien en een ghostje trekken....

Blijft alleen het probleem dat hij mijn IDE-channels niet wil herkennen. Blijft een geel uitroeptekentje bij staan. Maar dat tackelen we ook nog wel... Gevonden.. Het hele probleem was dus deamon-tools icm windows 2003... Hoe simpel kan het leven zijn.

Sorry voor degene die de search gebruiken.. Ook ik kan dus geen kant en klare oplossing geven, maar het KAN dus wel.

Zo nu gaan pitten :Z

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 03-05-2005 07:40 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

En hier heb je een ghost van getrokken? Hopenlijk verwacht je niet dat het nu nog stabiel als Server OS draait na al die lukrake repair akties etc...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nou.. Vanmorgen even gereproduceerd wat ik nu echt gedaan heb en wat werkte. Dit was mogelijk omdat ik een 1:1 kopie had liggen van het moment dat het fout ging.

Uiteindelijk zijn, waren dit de stappen, waarna hij weer goed loopt. :
- Omgezet naar fat32 <- En zelfs dit is volgens mij niet nodig, helaas is de 1:1 kopie omzet naar fat32, dus kon ik niet anders.
- Vernieuwen miniport-driver HD's
- Opstarten in Safe-mode
- Verwijder Deamon-tools

De schade valt dus erg mee.