[virtual dub] welke compressie voor video

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
hoi mensen,

ik ben de laatste tijd wat bezig met filmpjes (meestal opnamen vanuit games enzo) maar deze wil ik nu comprimeren. ik heb bestandjes van misschien 1 of 2 minuten, die opzichzelf al 80MB zijn ofzo.

nu ben ik met virtualdub al bezig geweest, en heb xvid enzo al uitgetest, maar ik kom dan nog niet echt aan veel kleinere bestanden. (wel veel kleiner, maar niet klein genoeg)

nu weet ik dat als ik een serie download (350 MB voor 45min 'hoge' kwaliteit film) dat daar ook een codec overheen zit. meestal is dit ook xvid.

vandaar nu mijn vraag: hoe kan ik mijn filmpjes net zo goed comprimeren, zonder dat er al teveel van de kwaliteit verloren gaat?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SA > AV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44
Verlaag je wel de bitrate van het audiogedeelte?

Als je gaat comprimeren dan verlies je altijd kwaliteit. De vraag is, tot hoever neem je genoegen met het kwaliteitsverlies en wat is je doelstelling met dat videofragment.

Vergeet niet dat die series waar jij het over hebt vaak worden gecodeerd vanuit een digitaal perfecte bron. (HD-TV).

@Spider, BasieP vraagt om hoe hij het beste videobeelden kan comprimeren, dat is toch echt software hoor :)

Mijn YouTube Channel

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb move zelf aangevraagd omdat ik dacht dat compressietechnieken van video en audio toch echt hier moeten, maargoed ontopic:

ik heb nu een film van 1 min 12 sec 640x480 (ja groot, maar is screencap) van 15 MB, en heb idd nu geluid op mono staan (boeide niet) en nu divx, maar ik meende toch dat xvid betere compressie had, maar wanneer ik dat doe word de file 17mb oid

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

BasieP schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:10:
ik heb move zelf aangevraagd omdat ik dacht dat compressietechnieken van video en audio toch echt hier moeten, maargoed ontopic:

ik heb nu een film van 1 min 12 sec 640x480 (ja groot, maar is screencap) van 15 MB, en heb idd nu geluid op mono staan (boeide niet) en nu divx, maar ik meende toch dat xvid betere compressie had, maar wanneer ik dat doe word de file 17mb oid
gebruik de bitrate calculator van Xvid ( staat als het goed is in je startmenu ) om te kijken welke bitrate je nodig hebt om een film van een bepaalde lengte op een bepaalde bestandgrootte te krijgen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44
Of kijk gewoon wat voor bitrate er wordt gebruikt bij die series.
Meestal voldoet 800kbit video en 96kbit audio prima. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1