[MCE 2005] Ergernis bij het beheren muziekcollectie

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Bij het beheren van mijn muziekcollectie werkt MCE niet erg mee. Het stukje software ziet geen enkel album als een album en gooit alles maar een beetje door elkaar, waardeloos! Nu weet ik dat er een tooltje is om album voor album te checken of alles MCE compatible is en om eventueel een cover toe te voegen maar ik vind dit omslachtig en behoorlijk tijdrovend.

Mijn vraag: Is er geen add-on voor MCE die je muziekcollectie beter kan beheren?

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 09:28
Ik heb hetzelfde probleem....
Ik heb netjes alles ingedeeld in mappen, dus Dance, pop trance etc... Maar dat slaat MCE even over... Die kijkt netjes in de MP3 tags.

Waar ik aan hebt gedacht dat je alle Tags van je mp3's van bv je genre op pop, dance etc zet en dan is het al iets netter.... Hier moet wel een tooltje voor zijn die dit automatisch kan doen.

Verder heb ik ook geen oplossingen (heb bovenstaande nog niet gedaan)..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor bestandstypen heb je? En zijn alle id3 tags in orde? Wordt alles door elkaar gegooid als in alle mp3's willekeurig door elkaar, of worden ze wel op albumvolgorde gesorteerd? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat lukte daar niet aan? Alle updates voor MCE binnen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
roeni schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:43:
Ik heb hetzelfde probleem....
Ik heb netjes alles ingedeeld in mappen, dus Dance, pop trance etc... Maar dat slaat MCE even over... Die kijkt netjes in de MP3 tags.

Waar ik aan hebt gedacht dat je alle Tags van je mp3's van bv je genre op pop, dance etc zet en dan is het al iets netter.... Hier moet wel een tooltje voor zijn die dit automatisch kan doen.

Verder heb ik ook geen oplossingen (heb bovenstaande nog niet gedaan)..
Met Tag & Rename kun je dat heel simpel doen.

Daarnaast moet je onthouden dat de artiesten van een album, niet in de ID3-Tag "Artist" staan, maar in de "AlbumArtist"-tag (ID3-v2 only). Deze heet "Orchestra or band" bij Tag & Rename, en je zult deze dus ook moeten instellen wil je dat MCE je albums goed herkend.

Dus verdiep je eens in Tag & Rename

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• FaLc0n
OnTracK schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:06:
[...]
Met Tag & Rename kun je dat heel simpel doen.

Daarnaast moet je onthouden dat de artiesten van een album, niet in de ID3-Tag "Artist" staan, maar in de "AlbumArtist"-tag (ID3-v2 only). Deze heet "Orchestra or band" bij Tag & Rename, en je zult deze dus ook moeten instellen wil je dat MCE je albums goed herkend.

Dus verdiep je eens in Tag & Rename
Pfff, dacht dat MCE ook wel keek naar ID3-v1 :( Ik ga maar eens even aan de slag met re-taggen :)

Tnx!

Ook bedankt voor de overige reacties tot nu toe, zal in het vervolg een nog iets duidelijkere omschrijving geven van het probleem!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
ik gebruik MP3 Tag Tools v1.2 om al mijn tags goed te krijgen. Dit is op zich al belangrijk, je tags goed voor elkaar hebben.

MAAR

Volgens mij haalt MCE zijn informatie uit de mediabibliotheek van Windows Media Player (9 of 10). Als ik namelijk mijn muziekmap toevoeg aan deze bibliotheek, gaatie alle nummers en alle tags langs. Als de tags dan goed staan, krijg je een nette lijst met al je MP3-nummers. Wanneer de nummers van bv. een album allemaal dezelfde album-tag hebben, zet WM Player (en dus ook MCE) alles netjes neer, het juiste nummer bij het juiste album. In WM Player kun je ook de optie gebruiken dat de info van een album automatisch van internet wordt gehaald, dit werkt alleen niet altijd goed.

Voor de album-cover: zoek het juiste jpg plaatje op van je album en zet deze in de map van het album en geef deze de naam Folder.jpg. MCE gebruikt dan dit plaatje als albumcover in My Music.

Zo werkt het allemaal goed bij mij. Als je alles goed in Windows Media Player hebt staan, dan staat ook alles goed in MCE. :)

smile an everlasting smile

• OnTracK
  • Laatst online: 22:27
FaLc0n schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:36:
[...]

Pfff, dacht dat MCE ook wel keek naar ID3-v1 :( Ik ga maar eens even aan de slag met re-taggen :)

Tnx!

Ook bedankt voor de overige reacties tot nu toe, zal in het vervolg een nog iets duidelijkere omschrijving geven van het probleem!
MCE kijkt ook wel naar ID3-v1, maar die "AlbumArtist"-tag zelf is dus alleen te gebruiken bij ID3-v2. Gelukkig kun je met Tag & Rename ook heel snel en makkelijk ID3-v1 in v2 overzetten.

/verkooppraatje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 02-05-2005 19:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• FaLc0n
OnTracK schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:33:
[...]
MCE kijkt ook wel naar ID3-v1, maar die "AlbumArtist"-tag zelf is dus alleen te gebruiken bij ID3-v2. Gelukkig kun je met Tag & Rename ook heel snel en makkelijk ID3-v1 in v2 overzetten.

/verkooppraatje ;)
Het is een handig programma, kan mooi alles via amazon ophalen inclusief cover, ideaal! 8) Bedankt voor je verkooppraatje :P

• CRpt3r55
  • Laatst online: 30-03 10:18
en als je 4 gieg aan mp3's opnieuw wilt taggen? wat is dan makkelijk? ook tag and rename? gaat het dan snel?

Etuuuuuh!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ja in principe gaat dat daar goed mee, snel is natuurlijk relatief (ik ben wel even bezig geweest, maar dan heb je ook wat!!) dan nog even een folder.jpg met de cover van elk album in de map stoppen en dan heb je een supermooi overzicht

[ Voor 31% gewijzigd door StanTheMan op 03-05-2005 00:04 ]

• FaLc0n
StanTheMan schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:03:
ja in principe gaat dat daar goed mee, snel is natuurlijk relatief (ik ben wel even bezig geweest, maar dan heb je ook wat!!) dan nog even een folder.jpg met de cover van elk album in de map stoppen en dan heb je een supermooi overzicht
folder.jpg doet tag & rename automatisch... je kunt de id3 tags + cover via amazon.com/de/co.uk automatisch updaten, werkt ontzettend goed!
Pagina: 1