[Kabel TV] Raar kanaal op Essent kabel. Monitor van wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Afgelopen zaterdag op het werk zei een collega tegen mij dat de TV het niet deed.
Ik even gekeken en inderdaad weinig beeld. Beetje aan kabels geduwd etc. kreeg ik ruis.
Dus ik laat hem zoeken naar zenders.
Kom ik opeens een TV zender tegen waarop Windows XP Professional scherm staat, op een S-video kwaliteit zodat je de meeste letters net kunt lezen.
Ik snel naar mijn chef toe en gevraagd ofdat deze toevallig met de beveiligingscamera's aan het prutsen was geweest, voordat ik de schuld dadelijk weer zou krijgen. :9
Dit was niet het geval.
Nu heb ik gisteren ook mijn thuis tv een rondje laten zoeken, en kwam deze zender ook tegen. Kom hem 4 keer tegen:
C kanaal 16
C kanaal 85
S kanaal 57
S kanaal 66
Heb even een foto gemaakt met mijn telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.visualresponse.nl/_private/jeroen/images/image_019.jpg

ATM Synchronizing
Processing data
RCS clozing
ATM Port 27
Node OS WC 3376 (oplopend met 1)
De gele lijn staat voor Trace
De witte horizontale is de display line.
De horizontale as gaat van 15 tot 60 MHz
De verticale as gaat van 20 tot 75 dBW en wat onleesbaars de horizontale display lijn ligt op 60.

Maar wat is dit? Bij mijn weten is ATM een bandbreedte verdeler. Zie ik nu een monitor van Essent? Of is dit maar een experiment van een lokale zender?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Dat is een Spectrum Analyzer die je ziet, die staat gekoppeld aan WijkCentrum 3376...

Ingesteld op het retourpad, dit loopt van 5 to 65 Mhz...

Hiermee kunnen monteurs de ruis op de retourband in de gaten houden, en oplossen...

Prutsers bij Essent :P... Bij UPC gebruiken ze daar een veel beter systeem voor... ;)

Dit dus: http://www.acterna.com/gl...tions/PathTrak/index.html

edit:

Normaal gesproken ligt 't niveau van dit soort kanalen ongeveer 10-15 dBuV onder de normale niveau's, zodat televisie's met zoeken eroverheen fietsen... Ze hebben nu dus iets verkeerd ingekoppeld, of je hebt handmatig gezocht??

[ Voor 24% gewijzigd door Mark_640 op 02-05-2005 17:48 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Die van UPC kan ik ook op mijn TV ontvangen.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ok, UPC Brabant dan... :P

Hoe 't in andere regio's geregeld is weet ik niet....

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Mark_640 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:46:
Dat is een Spectrum Analyzer die je ziet, die staat gekoppeld aan WijkCentrum 3376...

Ingesteld op het retourpad, dit loopt van 5 to 65 Mhz...

Hiermee kunnen monteurs de ruis op de retourband in de gaten houden, en oplossen...

Prutsers bij Essent :P... Bij UPC gebruiken ze daar een veel beter systeem voor... ;)

Dit dus: http://www.acterna.com/gl...tions/PathTrak/index.html

edit:

Normaal gesproken ligt 't niveau van dit soort kanalen ongeveer 10-15 dBuV onder de normale niveau's, zodat televisie's met zoeken eroverheen fietsen... Ze hebben nu dus iets verkeerd ingekoppeld, of je hebt handmatig gezocht??

Ik heb mijn tv laten zoeken gecombineerd met manuele tuning. Dus dit is wijk afhankelijk?
Of geldt dit voor een bepaalde regio?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ik weet niet precies in welke regio's wat allemaal te ontvangen is...

Ik weet dat ze in Limburg-Zuid ook zoiets gebruiken, regio Heerlen/Kerkrade, maar daar is 't ook afhankelijk van de uitkoppeling die ze gebruiken naar welk Locaal Centrum toe...

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Mark_640 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:12:
Ik weet niet precies in welke regio's wat allemaal te ontvangen is...

Ik weet dat ze in Limburg-Zuid ook zoiets gebruiken, regio Heerlen/Kerkrade, maar daar is 't ook afhankelijk van de uitkoppeling die ze gebruiken naar welk Locaal Centrum toe...
Hier in Almelo hebben ze ook, ik wist ook nooit wat het was 8)7.
Pagina: 1