Toon posts:

[ME] Te weinig schijfruimte volgens de ME installatie cd

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben bezig met het installeren van Windows ME. Alleen als ik de setup run, zegt hij nadat ik heb gekozen hoe ME geinstalleerd moet worden (minimaal, aangepast, standaard, laptop) dat ik te weinig schijfruimte heb. Dit lijkt me nogal sterk aangezien er een HDD van 60GB in zit. Ik heb de C: schijf ook al geformatteerd, maar ook na het formatteren geeft hij dezelfde melding. Als ik er dan voor kies om windows op de D schijf te installeren zegt hij ook dat er te weinig schijfruimte is. Hij zegt dan ook dat er op c maar 7.7 mb vrij is. Alleen toen ik de c net had geformatteerd zei hij dat er 16.420.864 bytes vrij waren op de c: schijf. Ik weet niet hoeveel mb/gb dit is maar dit lijkt me wel meer dan voldoende.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

En o ja, bij het opstarten van de setup geeft hij ook de volgende melding:
Waarschuwing SU-0015

Er is een OS/2- of een Windows NT-bestandssysteem-partitie op de vaste schijf gevonden. De bestanden op deze partitie zijn niet beschikbaar wanneer u Windows Millenium Edition gebruikt.

(...)
Dit lijkt me erg sterk aangezien de vaste schijf (c:) net geformatterd is. Maar misschien heeft het er iets mee te maken.

Hoe kan ik dit oplossen

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 01:55

Guldan

Thee-Nerd

Je meot die vaste schijf ff formatteren als fat32 en niet als NTFS... maarre waarom laat je er geen xp home ofzow opstaan. Is moet ik eerlijk toegeven, beter dan windows ME.
Mits je dit wilt doen dan kunt je via een bootflop opstarten. (www.bootdisk.com) en dan met Fdisk alle partities verwijderen en dan een nieuwe primaire partitie aanmaken die FAT 32 is. Dan zou je windows installatie goed moeten gaan.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wat zegt fdisk bij opstarten van msdos flop en kijk dan eens bij optie 4 (display partions)
Waarschuwing SU-0015

Er is een OS/2- of een Windows NT-bestandssysteem-partitie op de vaste schijf gevonden. De bestanden op deze partitie zijn niet beschikbaar wanneer u Windows Millenium Edition gebruikt.
Zegt mij dat de c-schiif NTFS is. Kan je gewoon met fdisk verwijderen als je optie 3 en dan delete non-dos partities kiest.

Millenium kan niet werken op een NTFS partitie.

Daarnaast is het met FAT32 (ook met fdisk als partitie aan te maken) om niet groter te gaan dan +/- 32GB (limiet van Microsoft cq hoe FAT32 werkt :*) Dit is ook te lezen in de FAQ van Opslag en media.

offtopic:
PS. Was het niet handiger om hier verder te gaan ? ( [rml][ ME] Computer geformateerd, installeren XP niet meer mogelij[/rml])

Deze problemen zijn aan elkaar gerelateerd :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:38:
Alleen toen ik de c net had geformatteerd zei hij dat er 16.420.864 bytes vrij waren op de c: schijf. Ik weet niet hoeveel mb/gb dit is maar dit lijkt me wel meer dan voldoende.
Veel succes met het installeren van Windows ME op 15 Mb (http://www.google.com/sea...in+megabytes+&btnG=Search)

Verwijderd

Topicstarter
Guldan schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:50:
Je meot die vaste schijf ff formatteren als fat32 en niet als NTFS... maarre waarom laat je er geen xp home ofzow opstaan. Is moet ik eerlijk toegeven, beter dan windows ME.
Mits je dit wilt doen dan kunt je via een bootflop opstarten. (www.bootdisk.com) en dan met Fdisk alle partities verwijderen en dan een nieuwe primaire partitie aanmaken die FAT 32 is. Dan zou je windows installatie goed moeten gaan.
Misschien een stomme vraag hoor, maar waar en hoe kom ik aan dat Fdisk?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:57:
[...]

Misschien een stomme vraag hoor, maar waar en hoe kom ik aan dat Fdisk?
staat op de opstartdiskette van windows ME.
en als je de link volgt die hij geeft zie je hem staan.
je kan trouwens ook in fat32 formateren met de xp cd ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het installeren van Windows ME is volgens mij nu gelukt. Maar wanneer ik de computer nou opstart kirjg ik (nog steeds) de volgende melding:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
ME is als het goed is gewoon geinstalleerd, ben geen fouten tijdens de installatie tegen gekomen. Iemand enig idee hoe ik nu in ME kom.

En o ja, via Fdisk heb ik een aantal partities verwijderd. Het lukte me alleen niet om 1 ext. dos partitie te verwijderen. Hij zei dat eerst alle logical partities ofzo verwijderd moesten worden, maar die waren er niet meer. Ik heb toen maar gewoon een nieuwe partititie genaamd WINDOWS aangemaakt en daar ME op geinstalleerd. Is het normaal dat die ext. dos niet verwijderd kan worden?

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:34

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Misschien kan je van iemand de partition magic opstart diskettes lenen, daarmee kan je op een makkelijkere manier partities aanmaken en verwijderen (FDISK werkt niet super). Een ander ideetje wat in mij opkomt is FDISK /mbr te doen, misschien werkt dat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we maar even verder gaan in [rml][ ME] Computer geformateerd, installeren XP niet meer mogelij[/rml], een topic is meer dan genoeg, zoals je ook in Algemene gedragsregels (Netiquette) kunt lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.