Toon posts:

Systeem hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

ik heb een probleempje met mijn pc.
Ik werk al meer dan een jaar met deze config en heb nooit problemen.
Maar tegenwoordig hapert mijn systeem bij het afspelen van mp3 of films (bij andere toepassingen merk ik het niet).

Config:
P4 intel 2,29 ghz
Asus p4B533 Mobo
2 x 256 MB pc2100 DDR

Een tijdje terug heb ik van een vriend een 512 pc 2700 DDR lat gekregen en deze erbij gezet.
Verder heb ik de IoPageLockLimit veranderd met TweakXP. Ik kan me herinneren dat hierna de problemen kwamen.
Ik heb dit inmiddels allemaal weer terug gezet, maar de haperingen blijven.
Meestal als ik een reboot heb gedaan is het even weg, maar als ik mijn systeem zwaar belast heb, en daarna ga testen (dus mp3 luisteren), zijn de haperingen weer aanwezig.

Ik heb ook een memtest gedaan en er waren geen errors.
Ook heb ik een performance test gedaan, maar deze waren positief.

Nu is mijn vraag :
Zijn dit hardware problemen of is dit op te lossen door instellingen te veranderen?
Jullie een idee?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat een windows reinstall het probleem wel zal oplossen

wat je ook eerst ff kan doen is memtest draaien om te kijken of het geheugen goed is

Verwijderd

Topicstarter
Pilatus,

niet echt het antwoord waar ik op hoopte :)
Ik weet zeker dat het een software matige instelling is.
Ik heb al mijn hardware getest en die is prima.
Enige idee waar ik naar kan kijken?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Wat bedoel je met haperen?

Valt hij uit of gaat alles wat je doet hortend en stotend?.....of duren sommige dingen erg lang voor ze opstarten?
Met MP3 luisteren heb je dan een krakend geluid of anderszins?

Heb je de temperaturen en voltages al nagekeken van je systeem, trek dat reepje 2700 er eens uit en kijk of dit invloed heeft.

Verder kan ik je vertellen dat mijn systeem pas ook vreemd deed, maar dat lag aan de koelers die vol zaten met stof.

Welke mediaplyer gebruik je?...probeer eens met de classic player.

Ik neem dus maar aan dat je Memtest een flinke tijd hebt laten lopen, dus langer dan een uurtje of wat?

Kijk eens naar je Windows taakbeheer en check bij prestaties hoe je waarden zijn, kijk ook eens wat veel van je CPU vraagt.

Al gecheckt op spyware en dergelijke?

[ Voor 12% gewijzigd door Flame17 op 03-05-2005 11:21 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Flame,

bedankt voor je reactie.
Ik had al veel van je aanwijzingen reeds uitgevoerd.
En zal in de quote aangeven wat wel en niet.
Flame17 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:19:
Wat bedoel je met haperen?

Valt hij uit of gaat alles wat je doet hortend en stotend?.....of duren sommige dingen erg lang voor ze opstarten?
Met opstarten van programma's merk ik niks.

Met MP3 luisteren heb je dan een krakend geluid of anderszins?
Bij het beluisteren van MP3 lijkt het alsof mijn systeem even 1 sec blijft hangen. Je krijgt dan 1 sec dezelfde toon uit de player (winamp)
Tijdens het beluisteren van MP3 heb ik ook mijn cpu bekeken, maar tijdens het haperen gaat mijn cpu niet omhoog, deze blijft constant.

Heb je de temperaturen en voltages al nagekeken van je systeem, trek dat reepje 2700 er eens uit en kijk of dit invloed heeft.
Ook de temperaturen blijven constant en zijn niet te hoog ( hier heb ik een tooltje voor die dit bijhoudt)
Het reepje van 2700 is er al uit. Ik heb weer mijn oude opstelling 2 x 256 mb

Verder kan ik je vertellen dat mijn systeem pas ook vreemd deed, maar dat lag aan de koelers die vol zaten met stof.
Voor de zekerheid heb ik dit ook allemaal gereinigd.

Welke mediaplyer gebruik je?...probeer eens met de classic player.
Ik heb er last van bij meerdere players, winamp, power dvd, bsplayer, classic.
Ik dacht dat het aan mijn codec lag en heb deze opnieuw geinstalleerd. Misschien heb ik niet de goede geinstalleerd. Dit probeer ik opnieuw en deinstalleer alle oude codec.

Ik neem dus maar aan dat je Memtest een flinke tijd hebt laten lopen, dus langer dan een uurtje of wat? Ik heb het 9 uur 30 min laten lopen.

Kijk eens naar je Windows taakbeheer en check bij prestaties hoe je waarden zijn, kijk ook eens wat veel van je CPU vraagt.
Ik mijn taakbeheer zijn het de bekende dingen die veel cpu vragen. Windows taken en de standaard dingen als winamp en explorer

Al gecheckt op spyware en dergelijke?
Ook dit heb ik gedaan. Hitman en online scanner hebben hun werk gedaan, maar geen troyans virussen of andere narigheid.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik mijn taakbeheer zijn het de bekende dingen die veel cpu vragen. Windows taken en de standaard dingen als winamp en explorer
Normaal is dat Niet actieve systemen op 99% staat en de rest zo goed als op 0.

[ Voor 55% gewijzigd door Flame17 op 03-05-2005 12:26 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Wat denk jezelf: "Verder heb ik de IoPageLockLimit veranderd met TweakXP"

Je hebt met een of andere in-out-put setting gekloot. Hierdoor krijg je dat denk ik. De io(+randapparatuur) kan wel degelijk voor dat soort lockups zorgen wanneer deze verkeert staan ingesteld of worden aangesproken.

Windows herinstal doen(niet opnieuw, maar erover heen dan is het euvel waarschijnlijk weg en behoudt je alles), of tweakxp nog wat mee rommelen

Verwijderd

Topicstarter
ToFast, bedankt voor je reactie.
Het is opgelost met een hestelpunt van Windows.
Ik denk toch idd dat het hier aan lag, alhoewel ik met dezelfde tool de instellingen weer terug had gezet.
In ieder geval bedankt
ToFast schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:32:
Wat denk jezelf: "Verder heb ik de IoPageLockLimit veranderd met TweakXP"

Je hebt met een of andere in-out-put setting gekloot. Hierdoor krijg je dat denk ik. De io(+randapparatuur) kan wel degelijk voor dat soort lockups zorgen wanneer deze verkeert staan ingesteld of worden aangesproken.

Windows herinstal doen(niet opnieuw, maar erover heen dan is het euvel waarschijnlijk weg en behoudt je alles), of tweakxp nog wat mee rommelen
Pagina: 1