Compaq Evo n115

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb hier voor mij een compaq evo n115 laptop, van mijn vriendin. De windows er op is redelijk verrot, dus ik ga een totale herinstallatie hiervan doen. Probleem is dat ik geen bijgeleverde cds heb, niks...geen driver, geen compaq cds, nada :7
Nu hebben sommige laptops van compaq bepaalde info op de hdd staan, die er dus niet van af mag. Ik heb niet kunnen uitvinden of deze dat ook heeft. Maar nu vraag ik mij af, is dat van belang. Kan ik niet gewoon booten van windows xp cdrom, en dan kiezen voor nieuwe installatie, op de huidige partitie waar nu ook windows op staat...dat resulteerd dan in een format van de huidige c schijf...en dat zou dan geen probleem moeten zijn...????

en zou ik verder tijdens de installatie problemen ondervinden doordat ik geen compaq cds heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er al zulke info op staat, staat dat meestal in een aparte partitie. Met een util als Partition Magic kun je zien of er zo'n partitie op staat. Maar zolang je de partities intact laat is dat sowiezo geen probleem.

Kijk wel van te voren in je device manager welke apparaten er allemaal in de labtop zitten, zodat je er de juiste drivers bij kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Nu online
dat laatste is inderdaad een goed idee :)
Ik ben niet in het bezig van partition magic, dus dit is geen optie, maar ik ga er wel van uit dat als ik de c schijf formateer, alles nog werkt (qua verborgen partitie gebeuren). Mij gaat het dan ook meer om andere onvoorziene dingen, waarvoor je wel is het compaq cdtje nodig zou kunnen hebben (qua ingebouwde beveiliging oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
http://h18007.www1.hp.com...=en_US&prodSeriesId=96309

De boel dus volledig formatere en de driverkes van deze link er terug op te zetten. Of: Hp mailen met eventueel foto van serial en xp-licentie sticker van de laptop om nieuwe cd's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Nu online
dat mailen zou een optie zijn, maar ik wil het eigenlijk vanavond nog even maken :)
Die link is idd heeel relax :)
Het zijn drivers uit 2002, maarja, ik gooi ze er gewoon op en run daarna wel windows update :)
Ik weet niet hoe jij er bij kwam dat je de boel volledig kan formateren? maar ik ga er straks aan beginnen :)
ben op het moment nog even op zoek naar een utp straight cable :P
ik houd jullie op de hoogte en thx zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Nu online
om jullie op de hoogte te houden, hier een mooie update, en ik weet dat een dubbelpost niet mag, maar dit verhaal is zo mooi dat het bijna wel zou moeten mogen ;)

ik zit met mijn duffe kop een backupje te maken van de laptop, maak ik ff een klein, doch zeer fataal foutje :D ik gooi de pc uit zijn domein, start opnieuw op, en besef als ik het inlogscherm zie dat er een kleine fout is gemaakt :D
helemaal als ik er achter kom dat er slechts 1 user actief is, namelijk de administrator :P
en wat doe je dan.... niks :+
gezocht naar een tool om paswords te resetten, maar werkte niet....
tot overmaat van ramp doet de cdspeler het niet zo best, lees slecht 1 van de 30 cds die je er in stopt...kortom ik vermaak me prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:15
de presario 700 serie is hetzelfde heb er hier eentje staan. Als hij nog orgineel is dan staat er op de D: partitie de hersteldata. Maar bij compaq krijg je gratis een nieuw setje cd's omdat de meegeleverde fouten bevatten of wel niet werken. Het is dus te proberen om een nieuw setje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
mad_dog schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:32:
om jullie op de hoogte te houden, hier een mooie update, en ik weet dat een dubbelpost niet mag, maar dit verhaal is zo mooi dat het bijna wel zou moeten mogen ;)

ik zit met mijn duffe kop een backupje te maken van de laptop, maak ik ff een klein, doch zeer fataal foutje :D ik gooi de pc uit zijn domein, start opnieuw op, en besef als ik het inlogscherm zie dat er een kleine fout is gemaakt :D
helemaal als ik er achter kom dat er slechts 1 user actief is, namelijk de administrator :P
en wat doe je dan.... niks :+
gezocht naar een tool om paswords te resetten, maar werkte niet....
tot overmaat van ramp doet de cdspeler het niet zo best, lees slecht 1 van de 30 cds die je er in stopt...kortom ik vermaak me prima! :)
lol, leuk he ;)

1. Lens schoonmaken en merkcds gebruiken, eventueel branden op lage snelheid, werkt vaak nog wel bij een bijna-dood-cdspelertje.
2. XP resettooltjes zijn er genoeg te vinden, ik gebruik zelf altijd ERD commander (locksmith).

Je kan ook de hdd in een andere pc of externe USB ding hangen en dan alles backuppen, dan kun je eventueel zelfs de windows files erop kopieeren en via bootdisk opstarten als de cdrom echt brak blijkt te zijn.

Originele cds opvragen vind ik zelf niets, dat duurt ook ff, en daarnaast kun je ook gewoon die zut van de site van compaq/hp afhalen. Ik geloof dat de n115 met winxp home licentie geleverd wordt, dus dan heb je nieteens iets aan de restore-meuk (aangezien je 'm in een domein hebt)
edit: google leert me dat 't wel xp pro is, dus dat zit wel goed.

Als je 'm zelf wil installeren moet je wel een XP Pro cd hebben, en (kan ik uit ervaring zeggen) die hebben weinig mensen liggen (allemaal xp pro corporate kopietjes, en als je 'm netjes legaal wilt mbt licentiestickertje moet je dus een non-corporate cd zoeken)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 02-05-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Nu online
bedankt voor je uitgebreide antwoord!
ik wordt op het moment gek van die laptop
de c schijf geformateerd
vervolgens een dvd gevonden die de laptop kon lezen, met behulp van xcopy de windows installatie naar de hdd gekopierd, deze gerunt. Begint goed, hij kopiert alles naar de hdd
na de reset gaat hij verder, maar begint hij te schreeuwen dat hij geen files kan vinden :(
waarom dit is, weet ik niet :(
kortom ik zit weer is vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Nu online
Na heel vaak opnieuw proberen en mbv xcopy (niet xcopy32, die werkte niet) eindelijk de windows xp cd op de hdd gekregen, vervolgens geinstalleerd, alles werkt :)
Toen gaan updaten met windowsxp update, maar helaas werkt om onverklaarbare reden de update windows xp sp2 niet! Ik heb de knowledge base van microsoft geheel doorgenomen maar ben niet tot een oplossing gekomen. Hij heeft 102mb gedownload, blijft daarop hangen, en roept dat de update niet geinstalleerd kon worden :(
naja maakt niet uit, dit is slechts een klein probleem, feit is dat de laptop weer goed werkt!
Iedereen bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1