In de root van mijn D:\ staat om de één of andere reden het bestand WINFILE.EXE met een grootte van 0kb. Tot en met win98 was dit de File Manager, maar in Windows2000 hoort dat ding niet te zitten, laat staan in de root van mijn D-schijf. Ik wil dat ding weghalen, maar dat wil dus niet echt lukken. Hij geeft aan dat het bestand niet gedelete kan worden omdat het wellicht in gebruik is.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Kaspersky gedraaid (geeft geen besmetting aan)
- Adaware en Spybot (geven ook allebei nix)
- Ctrl+alt+del om bij de lijst van active processes te kijken (staat ie niet bij)
- Hijackthis (hij staat ook niet in de lijst van dingen die worden opgestart)
Toch vind ik het maar een verdacht bestand. Ik bedoel a) hij hoort niet bij windows2000, b) hij is 0kb groot en c) hij is niet te deleten omdat windows denkt dat ie in gebruik is.
Omdat windows hem niet kan deleten heb ik daarna nog dit geprobeerd:
- In safe mode deleten (werkt ook niet; zelfde melding als in normal)
- Vanaf een windows98 of dos6.22. boot disk deleten (werkt ook niet omdat ie mn harde schijven dan niet ziet, bovendien is mn D-schijf NTFS dus dat gaat sowieso niet echt werken denk ik).
Heeft iemand enig idee:
a) wat voor iets die WINFILE.EXE zou kunnen zijn?
b) hoe ik het gedelete krijg?
Bij voorbaat dank,
RagingR2
Wat ik al heb geprobeerd:
- Kaspersky gedraaid (geeft geen besmetting aan)
- Adaware en Spybot (geven ook allebei nix)
- Ctrl+alt+del om bij de lijst van active processes te kijken (staat ie niet bij)
- Hijackthis (hij staat ook niet in de lijst van dingen die worden opgestart)
Toch vind ik het maar een verdacht bestand. Ik bedoel a) hij hoort niet bij windows2000, b) hij is 0kb groot en c) hij is niet te deleten omdat windows denkt dat ie in gebruik is.
Omdat windows hem niet kan deleten heb ik daarna nog dit geprobeerd:
- In safe mode deleten (werkt ook niet; zelfde melding als in normal)
- Vanaf een windows98 of dos6.22. boot disk deleten (werkt ook niet omdat ie mn harde schijven dan niet ziet, bovendien is mn D-schijf NTFS dus dat gaat sowieso niet echt werken denk ik).
Heeft iemand enig idee:
a) wat voor iets die WINFILE.EXE zou kunnen zijn?
b) hoe ik het gedelete krijg?
Bij voorbaat dank,
RagingR2
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D