geen slackware meer ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47
mss een domme en rare vraag en ik heb geen id waar anders dit zou moete, maar jullie ware altijd mn grote voorbeeld als het gaat om Slackware in een "echt" bedrijf... Nou lees ik net het serverpark faqje en zie ik dat jullie Suse64 gebruiken voor de opterons, logisch aangzien slamd64 nog niet officieel is en pas RC2 heeft. Maar, ook zie ik dat jullie Debian willen gebruiken ipv Slackware ??

de vraag:

Waarom geen Slackware meer ??

vanwege de packagemanager zeker :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Slack staat vziw nog op een aantal servers hoor, daar krijg je Kees met geen voorhamer vanaf geloof ik :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hellraizer schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:37:
[...]

Welke packagemanager? :o

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
dat bdoel ik dus :p :D

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hellraizer schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:37:
mss een domme en rare vraag en ik heb geen id waar anders dit zou moete, maar jullie ware altijd mn grote voorbeeld als het gaat om Slackware in een "echt" bedrijf... Nou lees ik net het serverpark faqje en zie ik dat jullie Suse64 gebruiken voor de opterons, logisch aangzien slamd64 nog niet officieel is en pas RC2 heeft. Maar, ook zie ik dat jullie Debian willen gebruiken ipv Slackware ??
We gebruiken op dit moment Debian op de 2 64 bits webservers (namelijk asclepius & aeolus), en ik moet zeggen, dat bevalt prima :P
Waarom geen Slackware meer ??

Juistem ;)
We hebben op dit moment 15 servers, en dan is het gewoon niet leuk meer om voor elke upgrade zoveel tijd kwijt te zijn.
curry684 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:40:
Slack staat vziw nog op een aantal servers hoor, daar krijg je Kees met geen voorhamer vanaf geloof ik :+
Jawel hoor >:)
Hij heeft Aeolus persoonlijk naar Debian geupgrade :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

moto-moi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Jawel hoor >:)
Hij heeft Aeolus persoonlijk naar Debian geupgrade :P
:o

Sacrilege! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
moto-moi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:53:

Juistem ;)
We hebben op dit moment 15 servers, en dan is het gewoon niet leuk meer om voor elke upgrade zoveel tijd kwijt te zijn.
En swaret? :P
[flame]Slackware vervangen door Debian is geen upgrade, da's een downgrade![/flame] ;)
Dit is wel hoogverraad ja :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 02-05-2005 15:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
idd, swaret... is dat niet goed genoeg ofzo dan ? ok het is nou niet bepaald een super app maar toch :?

Dat op de AMD64 bakken geen slack kan dat snap ik , maar om het helemaal weg te doen :'(

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hellraizer schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:57:
idd, swaret... is dat niet goed genoeg ofzo dan ? ok het is nou niet bepaald een super app maar toch :?

Dat op de AMD64 bakken geen slack kan dat snap ik , maar om het helemaal weg te doen :'(
Als ik mijn eigen workstation met swaret kan upgraden, dan moet dat met 15 servers in een productieomgeving ook kunnen. :+
(ik weet niet hoe stabiel swaret precies is maar 'k heb er nog nooit problemen mee gehad, 't zijn maar een paar scripts uiteindelijk)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
enige is gwoon dat je een shared reposit moet gebruike toch (heb ik iig wel hiero) ? mss dat middels een cronjob een en ander nog automatisch te doen is van het installeren... :?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hellraizer schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:03:
enige is gwoon dat je een shared reposit moet gebruike toch (heb ik iig wel hiero) ? mss dat middels een cronjob een en ander nog automatisch te doen is van het installeren... :?
Automatisch installeren heb ik ooit geprobeerd op een debian bak, en dat was geen succes :P
Sowieso is onze setup dermate gecompliceert, dat 1 simpele upgrade van bijv. mysql onbedoelde bijeffecten kan hebben voor de rest van het park :)

Hans, van Parse, zweert bijvoorbeeld bij Gentoo, ik moet er niet aan denken om elke package te compileren, Beelzebubu zweert bij Redhat/Fedore en elevator zweert bij FreeBSD, wij zijn bezig te migreren naar Debian, zoveel beheerders, zoveel wensen c.q. voorkeuren :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

moto-moi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:39:
Hans, van Parse, zweert bijvoorbeeld bij Gentoo, ik moet er niet aan denken om elke package te compileren
Het leuke van Gentoo is dat jij niet elke package hoeft te compileren, dat doet Gentoo's packagemanager wel voor je... Overigens zou het iets zijn dat je prima op achelois kan laten compileren voor alle intel-based servers en op asclepius voor alle AMD64-based servers en dus niet op alle servers hoeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

ACM schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:33:
[...]

Het leuke van Gentoo is dat jij niet elke package hoeft te compileren, dat doet Gentoo's packagemanager wel voor je... Overigens zou het iets zijn dat je prima op achelois kan laten compileren voor alle intel-based servers en op asclepius voor alle AMD64-based servers en dus niet op alle servers hoeft ;)
En dan is er altijd nog distcc :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ook als server :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Uiteraard ;)
(al is FreeBSD idd - voor mij ;) - een mooie 2e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Juist als server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

moto-moi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:39:
[...]

Hans, van Parse, zweert bijvoorbeeld bij Gentoo, ik moet er niet aan denken om elke package te compileren
het meerendeel draait anders slack hoor :P
iig de dev + productie servers en de fe-bakken; db's kan ik nu ff niet checken :)

de gateway @ office doet mandrake of een bsd distro (afhankelijk van hoe de wind waait geloof ik),

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1