[Adobe Indesign CS] EPS zwart overdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
De vraag of er ook een optie in indesign bestaat, om bij het printen aan te geven, dat zwart op overdrukken gezet moet worden. Het gaat dus om ingesloten eps bestanden, waarbij ik dus niet meer in illustrator kan aangeven dat zwart over de andere kleuren heen moet. In xpress bestaat wel zo'n functie, en ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat deze ook in indesign zit.

Verwijderd

als in de eps de boel al niet overprinted is, hoe moet indesign dan weten welke kleur er achter het zwart moet?

lijkt me niet (meer) te kunnen dan eigenlijk

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Als je een geel vlak trekt, en je zet daar zwarte tekst overheen op uitsparen, dan staat daar eigenlijk nog geel onder alleen een optie die zegt dat zwart op uitsparen staat.

Nu heb je in quark de functie zitten om bij het printen te zeggen dat al die opties overruled moeten worden, en dan word al het zwart wat de optie uitsparen had, omgezet naar overdruk.

Dit geld dus alleen voor vector bestanden, en gaat dus niet op bij pixels, omdat ie daar idd niet kan weten wat er onder de zwarte tekst staat.

Nu heb ik dus een ingesloten vector bestand met een zwarte tekst op een geel vlak, en zou ik graag willen weten of hier een optie voor is om deze tekst over het geel heen te krijgen.Hoeft dus niet persee in het print menu te zitten.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat zit bij mij wel in het printmenu als ik de juiste printer kies. Onder Output / Uitvoer -> Colour / Kleur -> Samengesteld CMYK ... en dan kan je onderaan aanvinken dat je overdrukken wil simuleren.

Ik gebruik ID 2.0 en had even als Printer mn PDFwriter aangegeven, gewoon met mijn 930C wil hij niet naar CMYK modus en kan ik hem ook niet op overprint zetten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Dark Blue schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:15:
Dat zit bij mij wel in het printmenu als ik de juiste printer kies. Onder Output / Uitvoer -> Colour / Kleur -> Samengesteld CMYK ... en dan kan je onderaan aanvinken dat je overdrukken wil simuleren.

Ik gebruik ID 2.0 en had even als Printer mn PDFwriter aangegeven, gewoon met mijn 930C wil hij niet naar CMYK modus en kan ik hem ook niet op overprint zetten.
Ook dit werkt niet, de optie overdruk simuleren, is een optie die alles wat de optie overdrukken heeft goed laat zien op een composit pdf.
Dit gaat dus niet op voor mijn bestand, want de eps heeft de optie overdrukken niet aan staan, en ik wil dus een optie die de eps dwingt wel op overdrukken te zetten.
Plus dat ik met seperated pdf werk, en daar de hele optie overdruk simuleren wegvalt, dus helaas.