Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Afgelopen weekend heeft mijn 6100 de geest gegeven. Dat wil zeggen: ik kan er nog wel mee gebeld worden, ook de cijfertoetsen en de * en # doen het, alleen de navigatie naar boven en naar onder doet het niet, en ook de toetsen voor vrijgeven en wissen (die dus net onder het scherm zitten en waarmee je de navigatie bevestigt / cancelt, doen het niet meer. :'(
Ik kan mijn telefoon (ondanks de vergrendeling) gelukkig nog wel in komen, door de keylock te bevestigen met #, maar da's dan ook alles :(
Iemand zei dat ik mijn tel open moest schroeven en dat het ws. oxidatie was, maar dit heb ik vanavond geprobeerd, en ook dat was het niet. Ik kan hem voor 20 euro laten fixen zei die man - maar dat was ik niet van plan als ik er nog maar een half jaar mee hoef te doen.
Vervelende is dat al mijn nummers in mijn tel staan, en niet in mijn SIM. Nou zou je dat volgens mij op kunnen lossen met de Nokia Suite, maar ik heb ook geen datakabel. IR zou op zich wel kunnen - maar dan moet ik het menu in kunnen en kunnen navigeren, en dat wil dus niet omdat die toetsen stuk zijn :(

Ken iemand een manier om via de toetsen te navigeren, bijvoorbeeld een cijfercode om het menu op te roepen :? Van daaruit kan ik dan mogelijk alweer verder om die nummers over te zetten naar mijn SIM. Heb al op internet gezocht, tot op heden geen resultaat :(

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 02-05-2005 22:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Echt niemand die me kan helpen :'( ;'(
En het is nog wel mijn enige foon :'( Pas als je dat ding niet gebruiken kan merk je hoe vaak je hem nodig hebt :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Voor 20 euro laten fixen? Ik zie het probleem niet helemaal... Zorg wel dat hij je een garantie geeft ;)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Probleem is dat over 5 maanden mijn contract afloopt, ik dan sowieso een nieuwe krijg, en dus eigenlijk niet wil investeren. Hoofdzaak is eigenlijk dat ik een manier moet hebben om het hele zaakje qua nummers weer op mijn SIM en op mijn PC gebackupt te krijgen. Dat kan door hem extern aan te sturen - maar ik heb geen datababel, die dingen zijn ook iets van 20 euro, en dus moet het via infrarood. Maar dan moet ik die IR wel aan kunnen zetten, en dat moet dus via het menu. Dat kan ik niet bereiken (toets is stuk) dus hoop ik dat iemand een (snel)code weet om die IR aan te zetten :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

erm.. Menu -> 12 -> 1 -> 1?

toch een 5 maanden nog moeten doen met zo'n brakke mobiel atm, zou ik die 20 euro gewoon er aan uitgeven.. dan maar een weekendje wat minder drinken ;)

Gaf die man (van de 20 euro) niet aan wat het probleem is dan? soms kan je zelf dan ff McGyver style wat tijdelijk fixen dat het eventjes werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 03-05-2005 13:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
dus jij wil de komende 5 maanden niet meer bellen en jij noemt 20 euro reparatie kosten investering in je telefoon.... Vind ik niet logisch, nu moet je als je die nummers al op sim kan krijge ook nog voor een ander toestel zorgen. Ik zou hem voor 20 euro gewoon repareren

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

r_kluft

Hmmmmmm

Ik zou als ik jou was gewoon die 2 tientjes uitgeven voor de reparatie. Desnoods verkoop je de foon over 5 maanden voor 30 euro en heb je er nog 10 euro aan verdiend.

Je kan ook kijken of je een datakabeltje kan lenen van iemand. (de DKU-5)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
@Sinergy: mijn menu-toets doet het niet, daar zit hem nou juist de kneep. Probleem ken ik wel: oxidatie onder de toetsen. Ik kan d'r alleen niet bij :(

@Jozy: foon heeft wel meer kuren, krijg af en toe gewoon geen ringtone. Waarschijnlijk is ook de printplaat brak. Da's ook 1 van de redenen dat ik hem eigenlijk niet wil laten fixen. Bovendien kan ik zo een ander toestel van mijn vriendin lenen - die moet alleen nog geunlockt worden maar die aanvraag is onderweg :)

@r_kluft: Foon was al beetje onbetrouwbaar zoals gezegd. Verkopen is dus eigenlijk geen optie. En ik ken niemand met een datakabeltje in de omgeving :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wie is je provider eigenlijk? Loop ff zo'n service-winkel binnen en ze kopieren de gegevens (meestal gratis :)) naar een andere phone of sim :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:07:
Wie is je provider eigenlijk? Loop ff zo'n service-winkel binnen en ze kopieren de gegevens (meestal gratis :)) naar een andere phone of sim :)
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Provider is Orange. Ik wil alleen bij afloop van mijn abbo overstappen op een andere - Orange is me eigenlijk veel te duur gebleken :(

Edit: heeft er toevallig iemand een alternatief voor de 6100 om het keyboard vrij te geven? Dus ipv Vrijgeven + sterretje :? De toets vrijgeven doet het niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 03-05-2005 14:44 ]

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

r_kluft

Hmmmmmm

Tuurlijk.
Batterij er uit.
Opnieuw aanzetten

Succes

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
r_kluft schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:11:
Tuurlijk.
Batterij er uit.
Opnieuw aanzetten

Succes
Yep. zover was ik ook al. nu nog een toets om dan het menu in te komen en te bevestigen (naar beneden navigeren lukt gelukkig nog wel) :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
wat is het probleem nou?
of gaan we echt zuinig worden en piepen over 20 euro voor een telefoon die het nog 5 maanden uit moet houden

misschien dat een rekenmodelletje je kan helpen
20/5=4 euro
4 roteurootjes per maand en jij hebt dan tijdelijk een werkende telefoon

als je wilt mag je mijn swing 200 hebben, kost je alleen de verzendkosten a 7,50 euro, scheelt je weer een klein beetje toch?

maar als je die foon van je vriendin krijgt dan kan je deze toch in de prullenbak kwijt?

PSN: djmurcielago

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Die foon van mijn vriendin duurt nog 3 weken. Dan krijgen we de unlock code van de KPN terug. Dus je rekenvoorbeeldje moet j dan iets aanpassen, en dan wordt het me voor een telefoon die ik mogelijk ook zelf kan fixen als ik een torx had een beetje prijzig.
Feit blijft dat ik mijn telefoon wil backuppen voordat ik uberhaupt iets ga of laat repareren. Ik geef toe, het was stom, maar mijn hele hebben en houwen staat in dat ding - en niet op de SIM. Dus OF ik moet alles naar de SIM kopieren en zo backuppen, OF ik moet het op mijn PC doen. Daar heb ik dan weer een IR voor nodig (beschikbaar, maar die moet op de tel aangezet worden en dat wil dus niet), OF ik moet een datakabel kopen, en aangezien het ding er over een tijdje toch uit gaat is dat gewoon weggegooid geld imho.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om zonder de toets vrijgeven te gebruiken in een menu item (om precies te zijn: het aanzetten van de IR) te komen, zodat ik kan backuppen. En die kan ik nergens vinden en dus zoek ik hulp. Laten repareren had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar daar ben je dan weer een tweaker voor: eerst zelf proberen, dan pas aan anderen vragen ;)

Dus als er nog mensen zijn die me kunnen helpen met nuggige info, dan graag :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
t zou weggegooid geld kunnen zijn, tenzij je de datakabel voor andere foons ook kunt gebruiken, voor andere nokia's dus
maar als je weergeven knop het niet doet, kom je ook nooit in het menu
met een datakabel lukt dat dus wel, en als je hele hebben en houwen op dat ding staat, dan is een datakabeltje niet eens zo duur, toch?

PSN: djmurcielago

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:26

reiker

dan jij!

Ik zie niet waarom je niet gewoon naar een willekeurige telefoonzaak zou gaan, zeggen dat je 'm daar hebt gekocht (bon vergeten), en of ze even je gegevens willen back-uppen... Het wil er bij mij niet in dat dat niet bij één winkel gaat werken :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 08:22
Misschien is het een idee om langs de nokia store te gaan, simpele gegevens kopieëren kan toch niet zo moeilijk zijn?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
reiker schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:37:
Ik zie niet waarom je niet gewoon naar een willekeurige telefoonzaak zou gaan, zeggen dat je 'm daar hebt gekocht (bon vergeten), en of ze even je gegevens willen back-uppen... Het wil er bij mij niet in dat dat niet bij één winkel gaat werken :)
Dat bon vergeten is wat lastig met een foon van bijna 2 jaar oud. En als ik een datakabel zou aanschaffen kan ik die toch niet meer gebruiken - ik wil geen nokia meer, te gevoelig voor ellende en naar mijn idee te beperkt in zijn functies. Ik had vroeger een motorola - mijn volgende wordt denk ik een RAZR V3 :)
Maar ik denk dat ik maar eens bij een shop langsga als ik ff tijd heb - het zal wel moeten :(

Edit: mijn vraag over die codes blijft staan natuurlijk. je bent een tweaker of je bent het niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 03-05-2005 20:53 ]

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Update-je:
Vanmiddag langs een shop gegaan. Backuppen wilden ze alleen doen als ik hem ook liet repareren. Kosstte me daar maarliefst 25 euro - en dat was alleen de administratiekosten! :( Moesten de kosten van de reparatie dan nog bij :( Dit was een winkel van GSM-shop.nl, dan weten jullie dat ook weer dat het daar uitzuigers zijn :(

Misschien tegen beter weten in een torx-schroevendraaiersetje gekocht. Maar komt vast nog wel eens vaker van pas, dus dat was me de moeite wel waard ;) Mobiel opengeschroefd, oxidatie verwijderd voor zover ik kon zien (d'r zat vrijwel niks) en weer in elkaar. resultaat: nada :(
ben d'r inmiddels wel achter dat ik nog wel met het ding kan bellen. Dan moet ik na intoetsen van pin bevestigen met #, dat pakt ie, en dan zelf het hele nummer in toetsen. Ik krijg hem alleen niet van de automagische lock af (wegens gebrek aan OK en de menu-toets), dus als ik wil bellen moet er iedere keer de batterij uit 8)7 Niet echt ideaal dus.

Dus als iemand me kan vertellen hoe ik die lock er op een andere manier af krijg, dan graag :)
Ik zat zelf nog te denken aan terugstellen naar fabrieksinstellingen...maar ben bang dat ik dan alles kwijt ben. En proberen zonder backup doe ik niet, dat snappen jullie inmiddels ;)
Ook als iemand weet hoe ik de IR zonder het menu te gebruiken aan de praat krijg hou ik me nog steeds aanbevolen :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

uuuh even in die sjop vragen hoe ze het backuppen hadden willen doen ? :) Of koop er anders een data kabel en ruil die de volgende dag weer in .............. was voor verjaardag maar ze had er al eentje ofzo......:)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
mocht je vriending een nokia hebben met simlock dan kan je ff hier kijken:
http://unlock.nokiafree.org/

het werkt en is gratis
Pagina: 1