Toon posts:

PC doet niets meer (start niet meer op)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en wel dat m'n pc niet meer opstart. Gister liet ik even m'n pc aan staan, maar toen ik even later terug kwam was hij uit. Toen ik probeerde hem weer aan te doen gebeurde er niets het enige wat gebeurde was dat op het dat ik de power knop indrukte de lampje van het toetsenbord(caps lock, num lock, scrol lock en f-lock) even gingen branden, maar op het moment dat ik de knop weer los liet gingen ze meteen weer uit. Ik heb hem een aantal keer geprobeert opnieuw aan te zetten maar na een tijdje gingen die lichtjes ook niet eens meer aan. Maar als je dan 15min wachte dan deden ze het weer maar de pc deed helaas nog helemaal niets niet.

m'n pc:

cpu: AMD Athlon 2500+ (barton) => heb hem naar 2800+ gezet via de bios, maar nooit problemen daardoor ondervonden.
mobo: Epox nForce2 8rda+
vga: Hercules prophet 9500pro (ati radeon)
gehuegen: 512mb ddr sdram kingston
hdd: maxtor 80gb

weet iemand voor dit probleem een oplossing of heeft iemand goed suggesties?

alvast bedankt

Tobias

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:11 ]

Verwijderd

als je de cmos even aanzet reset die je bios en probeer hem dan weer op te starten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als het kan probeer eens een andere voeding

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Kun je je probleem mss iets nader specificeren?
Gaat HDD-Led Branden? Hoor je piepjes? Zie je helemaal nix op je scherm? Gaan de harde schijven draaien?

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
wat is je cmos precies en hoe doe ik dat? en heeft dat gevolgen voor mn pc kwa verlies van instellingen of andere dingen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

trek de stekker er eens uit en druk je powerknopje 20s in. Probeer daarna weer eens te starten en kijk wat hij doet. Mocht het dan nog niet werken zou je het beste de voeding kunnen testen.

daarnaast kun je altijd in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kijken.

Verwijderd

Topicstarter
20sec knop ingedrukt houden met stekker eruit werk helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
als ik op de knop druk gebeurt er helemaal niets in de pc niks gaat branden of draaien, alleen dus soms de lichtjes van het toetsenbord, hdd led gaat ook niet branden. ook niks op het scherm zie alleen van no signal je kent het wel.
trouwens het lichtje waar de netwerk kabel in zit brand wel ook als hij dus uit staat.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:27 ]

Verwijderd

als je alles eraf haald van het mobo geheugen video proccesor alle ide dingen en pci spullen je sluit daarna alleen de proccesor geheugen en vga aan kijk wat die dan doet
Pagina: 1