Toon posts:

Dhcp verliest ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl via een speedtouch 510 modem, deze gaat naar een switch (verdeelt 1 kabel naar een andere switch voor bekabeld netwerk en 1 kabel naar een accespoint) , de kabel die naar de andere switch gaat verdeeld het netwerk over 3 pc's.

Als k nu de 1e pc op t netwerk lang aan laat staan , dan verliest deze soms zijn ip waardoor er geen netwerkverbinding meer is, dit is vervelend met downloaden bv. Soms blijft de verbinding wel lang werken en soms weer niet, de kabels al verwisseld e.d. , ook op het accespoint verliest deze soms de netwerkverbinding, waar zou t probleem kunnen liggen?

Alles draait op windows Xp home

Verwijderd

Topicstarter
Als de netwerkverbinding weg is en k start de pc weer op dan doet deze t gewoon weer trouwens!

Verwijderd

Zet alles gewoon op vaste IP adressen, klaar, nooit meer dat probleem

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik denk dat je lease verloopt. Kijk of het probleem is opgelost als je die lease oneindig maakt.
Dit kun je vinden bij "advanced", "DHCP". Dan bij de tabbladen "DHCP server" en "Server leases". Zet dan de ip-adressen vast. Dan staat er bij TTL "infinite."

Dit is dus hetzelfde als een vast ip-adres toewijzen. (voor de duidelijkheid)

[ Voor 90% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-05-2005 15:01 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32
Krijgt je pc wel steeds hetzelfde IP adres? Bij mijn ST heb ik de DNS namen "vast" ingevoerd, nooit geen problemen :)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
K heb nu het ip adres handmatig ingesteld, zou het kunnen dat als de pc van de dhcp server een ip krijgt dat deze dan verloopt en de verbinding verbreekt idd? , kijken of dit werkt, jongens bedankt voor de tip alvast!
Pagina: 1