Novell houdt bestanden gelocked

Pagina: 1
Acties:

• JumpingCycle
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10
Een van onze gebruikers heeft vanochtend een bestand geopend (excel). Vervolgens excel weer gesloten maar Novell houdt het bestand gelocked. Ook opnieuw opstarten werkt niet.

Ik heb diverse tools geprobeerd om het bestand vrij te geven maar wil echt niet... Iemand nog ideeen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 18:18
Welke diverse tools? Wat heb je zoal geprobeerd? Dit is wel echt een heel minimale topicstart...

Verwijderd

Dsrepair (met volumecheck) of vrepair?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En volgens mij houdt novell het niet gelocked, dat bedrijf heeft wel wat beters te doen, maar een product van ze, en het zou handig zijn als je even ging vermelden welk product het om gaat, en welke versie enzo :)

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Misschien kan je Novell bellen en vragen of ze je bestand willen unlocken.

• JumpingCycle
De leukste thuis...

DSrepair geprobeerd, zonder resultaat evenals vrepair (deze is volgens mij niet echt van toepassing).

Adrem weigert ook dienst...
Filespy werkt niet...

Deze werken allemaal op dezelfde manier volgens mij. De enige manier is herstarten, maar dat wil je niet...

Verwijderd

JumpingCycle schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:47:
Ook opnieuw opstarten werkt niet.
JumpingCycle schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:15:
De enige manier is herstarten, maar dat wil je niet...
:?

Verwijderd

Welke versie Novell met SP ? In het verleden hadden wij dit probleem ook, maar was opgelost na (volgens mijn gebrekkige geheugen) SP4. Herstarten of opslaan als was toentertijd de enige oplossing.

• CXNeXo
  • Laatst online: 11:48

CXNeXo

This behavior is by design.

Geef nu eens wat meer info..

Welke versie van Netware+Support pack heb je draaien? Wat voor OS draait de client waar het bestand geopent was, welke versie v/d Novell client...etc... Als je dit nou eens zou willen doorgeven dan kunnen we je ook even helpen, en dat is volgens mij de reden dat je dit hier gepost hebt.

Dus komop met die info ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CXNeXo op 02-05-2005 15:22 . Reden: Typo....en een mislukte quote weggehaald ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Welke versie van NetWare en hoe heb je gekeken dat NetWare nog steeds het bestand gelockt houdt.

Spuit11 :Y) (kon de submit button niet vinden :X)

[ Voor 27% gewijzigd door JoetjeF op 02-05-2005 15:22 ]

• CXNeXo

CXNeXo

/offtopic

JoetjeF, jij bent ook in elke novell gerelateerd topic te vinden he ;)

• JumpingCycle
Netware 6.5 SP 1 client draat op w2k

Wanneer ik het bestand open zegt excel dat het in gebruik is. AdRem geeft ook aan dat hij in gebruik is maar vrijgeven wil dus niet.

• CXNeXo

CXNeXo

En als je kijkt bij de huidige connecties op de server? Staat er toevallig ergens een connectie open naar dat bestand?

Btw, je weet dat SP3 al uit is voor netware 6.5?

[ Voor 6% gewijzigd door CXNeXo op 02-05-2005 15:38 . Reden: typo + aanvulling ]

• baggah
  • Laatst online: 10-02 20:37
Controleer welke gebruikers bij het bestand kunnen. Log die gebruikers vanaf de server uit. En meestal zijn alle bestanden dan ook weer vrij.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kijk eens naar de Client File Cache optie, die is ook berucht...

Op de client onder " Advanced Settings" tabblad of geef op de serverconsole: "SET CLIENT FILE CACHING ENABLED=OFF"

Een van deze 2 opties is voldoende, ze hoeven niet op beide ingesteld te worden. Echter is het eenvoudiger om het enkel op de server te doen dan op alle clients. Ik dacht je server wel een herstart nodig heeft om dit op te pakken. Dat weet ik echter niet zeker.

In het verleden hebben wij op onze Netware 6.0 servers ook zulke gelockte bestanden gehad, zoeken op internet gaf toen bovenstaande oplossing.

This footer is intentionally left blank

• JumpingCycle
er staan inderdaad connecties open naar dit bestand maar zijn niet te killen...

SP3 ben ik van op de hoogte maar daar willen de bazen bove me nog niet aan :)

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zou als eerste eens ff beginnen met SP3 te installeren, scheelt meteen een heleboel geheugen issues...
Kun je in de monitor niet zien wie het bestand gelocked houd? Over het algemeen blijft een connectie "hangen" na een werkstation-crash en moet je dus eerst die desbetreffende connectie killen eer het bestand vrijgegeven wordt.

<update>
Kun je ook zien welke connecties dat zijn?
</update>

[ Voor 11% gewijzigd door Rolf_Schootman op 02-05-2005 15:48 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat hij zegt ^^^^ (ajhaverkamp dus, weer te langzaam 8)7 )

Hoewel level 1 locking (File Caching) vaak geen problemen oplevert. Ik raad je sowieso aan om SET LEVEL 2 OPLOCKS ENABLED=OFF in de autoexec.ncf te zetten daar dit vaak de oorzaak is van deze problemen.

Overigens zijn de meeste OpLock problemen gefixed in NW65 SP2 en Novell Client 4.9SP2. Dit is echt het minimum dat je moet draaien om OpLock problemen te voorkomen.
CXNeXo schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:24:
JoetjeF, jij bent ook in elke novell gerelateerd topic te vinden he ;)
Is puur toeval, schijnt ook goed te zijn voor de carriere O-)

[ Voor 28% gewijzigd door JoetjeF op 02-05-2005 15:49 ]

• JumpingCycle
mijn collega heeft de server al geherstart... nu kan ik dus niets meer proberen...

iig bedankt voor de informatie en nemen het mee als argument voor de update..
Pagina: 1