[SecureCRT vs OpenSSH3.8] failed password for user

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb net onze mailserver geupgrade, o.a. ook Openssh van backports.org, dit is versie 3.8.1p1.
We hadden eerst de 'woody' versie (3.4p1-1).
Alles werkte verder goed, alleen twee van onze medewerkers bleken geen putty te gebruiken maar SecureCRT. Die konden niet meer inloggen, ik zie in syslog op de server:

code:
1
Failed password for dick from ::ffff:192.87.30.184 port 1039 ssh2

Als ik met Putty inlog gaat alles prima :?

Ik heb die SecureCRT eens bekeken maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen dit uberhaupt zouden willen gebruiken. En het kost nog geld ook, dus ik zal de betreffende gebruikers eens vragen wat voor licensie ze eigenlijk hebben.

Verwijderd

Doet de normale OpenSSH client het ook normaal? Want dan vermoed ik dat je tegen een bug in SecureCRT aanloopt, en dan is het die 2 medewerkers te advisereren om een andere cq ge-update client te gebruiken.

• usr-local-dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:33:
Doet de normale OpenSSH client het ook normaal? Want dan vermoed ik dat je tegen een bug in SecureCRT aanloopt, en dan is het die 2 medewerkers te advisereren om een andere cq ge-update client te gebruiken.
Ja de openssh client doet het ook rpima.
Die twee zeikers willen niet een andere client.
Ze redeneren: het werkte eerste wel, jij gaat de server upgraden, en opeens breekt mijn software.
Dus het is mijn schuld zeg maar :(

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ben ik met ze eens :P

Kan je niet een uitgebreidere foutmelding boven water toveren? (sshd in debug zetten?)

Ik neem aan dat je een moderne versie van secureCRT gebruikt, en dat de clients goed zijn ingesteld (dus oa op ssh2)

iRacing Profiel

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SSH is een protocol dus IMO ligt het aan SecureCRT en niet aan je server/software.

O-)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• usr-local-dick
  • Niet online
nou ik heb ook maar even de trial versie geinstalleerd en het blijkt dat als je Password authentication gebruikt het niet werkt. Zet je CRT op KeyboardInteractive of PublicKeys dan werkt het wel....
:?

edit:
wat een trieste app zeg die securecrt. Putty is gratis en goed, deze kost geld en suckt. Waarom zou iemand dit in godes naam gebruiken:? Misschien ene secreucrt fan hier in de buurt die het mij kan uitleggen?

[ Voor 36% gewijzigd door usr-local-dick op 02-05-2005 17:05 ]

Pagina: 1