Dode 6600GT door 'geschuur' op de achterkant?

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weer zo'n genant verhaal:
Ik had een overgeblven fan gevonden die ik mooi als casefan kon gebruiken. Maar omdat waarschijnlijk mijn koelpasta niet meer zo goed zit op mijn Stock Club3d 6600GT AGP was deze idle 62 graden (klein beetje overgeclocked) en had ik voor expermentele redenen die fan erop gelegd. Op de achterkant zeg maar. Dit kon ik doen door dat er zeg maar een bay zit met 2x usb en 1x gameport boven mijn agp. De kabels die hier in de kast achterlopen kon ik em dus opleggen. Nu is hij eraf gevallen en is zo'n vin in zo'n penntje van de originele cooler gevallen en eraf geslagen, wat niet zo erg is.
Maar nu doet mn videokaart het ook niet meer. Ik krijg een zwart scherm maar geen 'no-signal''.

Ik wil nu , als het kan, op gevoel een backup van bios terug zetten die ik 2 dagen geleden heb geflashed omdat ik de temperatuur niet kon zien, maar wil op deze manier de std. snelheden terug krijgen want hij was een beetje ge-oc't.
Op de achterkant is geen zichtbare schade en wie denkt dat ik een kans heb een nieuwe mee te krijgen? (ComputerLand)

Verwijderd

Bij fysieke schade krijg je geen nieuwe. User-abuse heet dat.

En kun je een foto posten van de schade?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
wijsheid: "proberen kan altijd"
of het lukt is een tweede

PSN: djmurcielago

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Duidelijk geval van eigen schuld, geen garantie dus.

Zie ook dit stukje uit * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *:
Als laatste punt nog even dit: Het komt regelmatig voor dat er vragen worden gesteld over hardware wat tijdens het overclocken/modden kapot gegaan is, waardoor de garantie dus vervallen is. In de posts erna komen dan vaak tips langs om het modden/overclocken etc zo goed mogelijk te camoufleren om zo toch garantie te kunnen claimen (en dus anderen met het probleem op te zadelen). Dit willen we uitdrukkelijk NIET hebben, en mensen die dit soort adviezen geven kunnen dan ook rekenen op passende maatregelen :)

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Precies!

Emos

• Ewald !
  • Niet online
kunnen ze zien of ie overgelockt is btw? :) of geweest..

en dit komt niet door modden/océn..

[ Voor 39% gewijzigd door Ewald ! op 02-05-2005 14:47 ]

Verwijderd

nee ze kunnen dat niet zien maar als je schade aan je videokaart heb en ze zien dat dan krijg je meestal geen nieuwe meer...

Verwijderd

kan je niet ff met paint aangeven waar het is, want ik zie er niks verkeerds aan...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet precies door overclocken/modden, maar wel doordat je een fan er los op gelegd hebt :)

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:03:
kan je niet ff met paint aangeven waar het is, want ik zie er niks verkeerds aan...
nee ik weet zelf ook wat het is..
k weet het ook niet, misschien dat dingetjes rechtsonder ibj de eerste foto. maar dat kan ik mij ook niet voorstellen dat die eraf is geslagen door een 80x80 (ofzo :P ) fan. en ik zou ook niet weten waar die moet liggen. Vind het wel verachte deukjes..

Verwijderd

Zit je kaart goed in het agp slot ? Molex goed aangesloten ? Testen in andere pc ?

• Ewald !
  • Niet online
heb em geruild... :+ nu met zwarte cooler.

zal wel in de hel komen :/ sorry Heer,
Pagina: 1