Ik wil aan de hand van mijn database een bargrafiek met informatie van meerdere datums plotten. Nu maak ik een tweedimensionale array die ik vul met de gegevens tussen de twee opgegeven data:
Maar vervolgens weet ik niet hoe ik jpgraph variabel de grafieken laat tekenen aan de hand van die tweedimensionale array. Ik was iets in deze trend aan het proberen:
Alleen moet die b1plot en de kleur hier zowieso nog variabel... En als ik xdata echo komt er ook niet echt uit wat ik verwacht
iemand een iedee wat ik verkeerd doe en hoe het wel moet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| $result = mysql_query("SELECT DATEDIFF('$varDatum2', '$varDatum1')"); $aantalDagen = mysql_result($result,0); echo "$aantalDagen"; $sql = mysql_query("SELECT COUNT(*) spu, HOUR(Tijd), Datum FROM Log WHERE Datum BETWEEN '$varDatum1' AND '$varDatum2' AND Code = '$varcode' GROUP BY HOUR(Tijd)") or die(mysql_error()); if($row = mysql_fetch_array($sql)) { $werkDatum = $row[2]; for($dag = 0; $dag <= $aantalDagen; $dag++) { for($i = 0; $i <= 23; $i++) { if($row[1] == $i && $row[2] == $werkDatum) { $AlleData[$dag][$i] = $row[0]; $row = mysql_fetch_array($sql); } else $AlleData[$aantalDagen][$i] = 0; } $werkDatum = $row[2]; } } else { echo "Tussen deze datums is geen data verkrijgbaar"; } |
Maar vervolgens weet ik niet hoe ik jpgraph variabel de grafieken laat tekenen aan de hand van die tweedimensionale array. Ik was iets in deze trend aan het proberen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| for($a = 0; $a <= aantalDagen; $a++); { for($x = 0; $x <= 23; $x++) { $xdata[$x] = $AlleData[$a][$x]; } $b1plot = new BarPlot($xdata); $b1plot->SetFillColor("orange"); } |
Alleen moet die b1plot en de kleur hier zowieso nog variabel... En als ik xdata echo komt er ook niet echt uit wat ik verwacht