Toon posts:

[Systeemeisen] Intranet server - php, mysql en apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor systeemeisen moet ik aandenken als ik een Intranet server wil hebben draaien met php, mysql en apache?

OS zal waarschijnelijk een linux versie worden.

Het aantal gebruikers wat er op zal gaan werken zal rond de 50 á 60 zijn.

Wat ik heb gelezen zou het allemaal op een redelijke oude pc moeten kunnen draaien en advies wat ik heb gekregen zou een server moeten zijn met een RAID oplossing met nogal wat kracht qua processor en geheugen.

Best wel tegenstrijdig dit :Y)

Nu zou ik graag jullie advies willen hebben :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:56:
[snip]
Nu zou ik graag jullie advies willen hebben :)
Je topicstart is te mager om een goed advies te geven. Ga je zelf een intranet app maken of gebruik je phpNuke (om maar eens een smerig voorbeeld te noemen).
Voor een 'zwaar' intranet (forum, kalender, document beheer, weekmenu restaurant :P) heb je aan een P200 niet genoeg.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmja. Hoe kunnen wij dat met deze gegevens weten? :o

50 a 60 gebruikers -> hoeveel concurrent? En je hebt intranet en intranet, wat ga je er mee doen? Grotendeels statische HTML zonder zoekmachine != een volledig dynamisch intranet met alles e rop en eraan wat je kan verzinnen.

Met een hele oude PC kom je heel ver als je statische pagina's serveert voor 10 man tegelijkertijd. Het nieuwste van het nieuwste kan nog heel traag zijn met een enkele gebruiker als er heel veel rekenwerk nodig is. Kortom: jouw gok is beter dan de onze. Kijk naar de minimum en aangereaden specs van de software en probeer het gewoon eens uit (5 concurrent users is vrij makkelijk testen). Of praat met de ontwikkelaars en kijk naar de ontwikkel- en testomgevingen :P

RAID zal in de regel niet bepaald direct zijn voor de snelheid. Integendeel.
Edi: En ik ben spuit 11 :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een aantal mensen bezig met het maken van een intranet. Wat ik heb begrepen is dat er dynamische gegevens op komen te staan. Maar in hoever dit is durf ik op dit moment niet te zeggen.
Ik ben op zoek naar een 2nd opinion, omdat ik dingen lees waarbij het nogal tegenstrijdig is.

Systeem wat ik gedachten had is een p3 1ghz 256mb intern.

Ik wou net ff de persoon vragen wat er nou voor informatie op komt te draaien, maar die is helaas niet meer aanwezig |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 14:50 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:26:
Er zijn een aantal mensen bezig met het maken van een intranet. Wat ik heb begrepen is dat er dynamische gegevens op komen te staan. Maar in hoever dit is durf ik op dit moment niet te zeggen.
Ik ben op zoek naar een 2nd opinion, omdat ik dingen lees waarbij het nogal tegenstrijdig is.
Wat is er tegenstrijdig? :?
Beetje brak topic dit he?

Je bent gevraagd om een server specificatie te maken voor iets wat erg onduidelijk is.

Vergelijking: ik vraag jou een game systeem te bouwen voor mij, terwijl ik niet vertel wat voor games ik ga spelen.
Dit blijkt naderhand Wolfenstein 3D te zijn....

[ Voor 25% gewijzigd door Arnout op 02-05-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:33:
[...]

Vergelijking: ik vraag jou een game systeem te bouwen voor mij, terwijl ik niet vertel wat voor games ik ga spelen.
Dit blijkt naderhand Wolfenstein 3D te zijn....
Er is altijd een gemiddelde...

Ik had een soort richtlijn verwacht en ja natuurlijk zal dat soms niet opgaan.
Maar zogauw ik de persoon kan bereiken laat ik weten wat er voor informatie op komt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 14:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee er is totaal geen gemiddelde, neem inderdaad een spelletje als voorbeeld. Het een draait perfect op een zwaar ondermaatse PC (Minesweeper), terwijl sommige gloednieuwe games brak draaien op het nieuwste van het nieuwste. Het gemiddelde nemen is onzin en het is niet tegenstrijdig als beide "een PC voor het spelen van spelletjes" worden genoemd als die nu eenmaal zo worden gebruikt.

Het gaat dus puur om het gebruik van de machine(s). Een heel licht systeem kan soms makkelijk webserver spelen, een heel zwaar systeem kan ook vereist zijn, ik zie echt geen gemiddelde. In mijn nederige ervaring is vooral het geheugen belangrijk maar een harde lijn voor de rest heb ik echt niet. Afhankelijk van je budget dan.
Zoals ik zei: kijk naar de ontwikkel- en als het even kan testomgeving, (en praat met de ontwikkelaars). Ik kan wel reviews: Tweakers.net serverpark roepen maar dat is iig. overkill als je geen rare dingen nodig hebt.

Denk natuurlijk ook aan de vereiste uptime en bedenk wat dit zegt over de specs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1