Toon posts:

Vast IP met Internet delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes.

Ik gebruik sinds een aantal jaar een thuis netwerk, waarbij internet gedeeld wordt via Internet Connection Sharing van Windows XP. Heel gemakkelijk, echter met een klein nadeel; de PC beneden moet aan staan wil ik internet boven hebben.
Maar goed, dat vind ik verder niet zo'n probleem en daarbij is dit de meest goedkope oplossing voor een arme student.
Nu heb ik een vraagje: iedere keer als de PC opnieuw aan gezet wordt, krijgt de PC boven een ander IP adres toegekent. Is het mogelijk om hier een vast IP aan te koppelen, dit i.v.m. hosten van servers vanaf de PC boven.
Ik moet nu namelijk elke keer weer in de ICS settings gaan klooien om de gemapte poort aan te passen op een nieuw IP.

Dank u!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Wat dacht je ervan de pc boven een vast ip te geven in de range waarin hij tot nu toe een dynamische kreeg?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gewoon de huidige instellingen van het apparaatje overnemen (ipconfig/all is alles wat je nodig hebt daarvoor) en dat instellen als vast ip.
Maaruhm, is een routertje geen mogelijkheid?
Die zijn er al vanaf ~25 euro en binnen een jaar heb je het geld er zeker al uit door de bespaarde stroomkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 02-05-2005 13:58 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
of een goedkoop routertje aanschafen onder de 60 euro zijn ze erg goed

Verwijderd

Topicstarter
gefixt! bedankt mensen!