{RHEL] Linuxconf

Pagina: 1
Acties:

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07
Hallo,

Voor een server met Red Hat Enterprise Linux 3 ben ik op zoek naar een tooltje waarmee via SSH gemakkelijk de basisintellingen, zoals IP adressen, in te stellen zjn.

Ik ken Linuxconf. Dit zou perfect zijn, maar is zover ik weet niet beschikbaar voor RHEL. Weet iemand toevallig of dit misschien toch beschikbaar is? Of een andere tooltje hiervoor?

Alvast bedankt.

Marijn

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 15:03
je kunt de source gewoon downloaden.
http://www.solucorp.qc.ca/linuxconf/
even compilen en het zouw moeten werken lijkt me

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Volgens mij is Webmin een heel goed alternatief, als het goed is zo te apt-getten

Voordeel is dat webmin ook genoeg third-party modules kent.

[ Voor 28% gewijzigd door Evos op 02-05-2005 14:16 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Evos schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:15:
Volgens mij is Webmin een heel goed alternatief, als het goed is zo te apt-getten

Voordeel is dat webmin ook genoeg third-party modules kent.
Afhankelijk van het doel van de server lijkt me dit niet altijd een slimme keus.. Op een produktie (web) server zou ik nooit een webbased admin client installen...

Opzich mag je van een RHEL-admin ook verwachten dat ie linuxconf niet nodig heeft (oke, is wel makkelijk, maar evengoed)

iRacing Profiel

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
"basisinstellingen, zoals IP adressen", bedoel je hier nou mee te zeggen de basis netwerk instellingen of de basics "systeembreed"?

Anders moet je eens kijken naar FWbuilder. Best handig om je netwerkinstellingen in te configureren, hoef je naderhand alleen maar even de iptables scripts te uploaden.

Systeembreed dekt Webmin idd wel zo'n beetje alles, vergeet hem naderhand niet dicht te gooien! (veilig is anders) Desnoods zou je een VNC Daemon kunnen draaien en inloggen vanaf een andere bak, zodat je alle grafische tools kan gebruiken :Y)

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07
lordgandalf schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:53:
je kunt de source gewoon downloaden.
http://www.solucorp.qc.ca/linuxconf/
even compilen en het zouw moeten werken lijkt me
Daar blijkt zelfs gewoon een RPM voor RHEL te staan :D. Zeker nieuw, want ik had laatst gekeken en toen was daar nog geen support voor.

Tnx, ook bedankt voor de andere suggesties, ga ik ook eens naar kijken!
Pagina: 1