Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Heel simpel... Nee! Het is niet geheel zonder risico, maar dat had je vast zelf ook al door 
Veiliger is het ook om een temp. gestuurde fan erin te zetten... Zeker als je qua belasting vrij hoog zit. Maar voel eens aan de achterkant van je voeding, als ie met de huidige fan al erg warme lucht naar buiten blaast, dan zou ik er niet aan beginnen om zo'n stuk omlaag te gaan met de cfm.
Veiliger is het ook om een temp. gestuurde fan erin te zetten... Zeker als je qua belasting vrij hoog zit. Maar voel eens aan de achterkant van je voeding, als ie met de huidige fan al erg warme lucht naar buiten blaast, dan zou ik er niet aan beginnen om zo'n stuk omlaag te gaan met de cfm.
hmmm daar zit zeker wat in ja. Hij voelt al redelijk warm nu ...sterker nog er komt best wel wat hete lucht naar buiten. Misschien dat ik enkelt de outtake fan van die voeding vervang door een Papst, dan laat ik die 9cm fan zitten.
b.t.w. het is allemaal temp control gestuurd.
Ik wilde die voeding gewoon wat dempen.
Misschien moet ik er toch maar over denken om een passief gekoelde voeding te halen ofzo of zo een ding:
http://www.ikbenstil.nl/p...ath=28_61&products_id=156
Misschien dat die het geluidsgebeuren wat omlaag haalt !
Iemand ervaringen hiermee>?
b.t.w. het is allemaal temp control gestuurd.
Ik wilde die voeding gewoon wat dempen.
Misschien moet ik er toch maar over denken om een passief gekoelde voeding te halen ofzo of zo een ding:
http://www.ikbenstil.nl/p...ath=28_61&products_id=156
Misschien dat die het geluidsgebeuren wat omlaag haalt !
Iemand ervaringen hiermee>?
Als ie nu al erg hete lucht naar buiten blaast is het misschien aan te raden om een wat sterkere voeding te halen van een goed merk. Bij lagere belasting zouden die koeler moeten blijven waardoor de fans niet zo hard zullen gaan draaien. En als je een goede PSU koopt, dan zitten er vaak al stille/goede temperatuur gestuurde fans in.
Ach het valt eigenlijuk best wel mee qua geluid.
Ik dacht ik maak hem nog stiller, maar ik zie er wel vanaf.
Ik haal dat bovenstaande dingetje en een het rubbertje voor tussen de voeding en kast en dan moet het ook al aanzienlijk stiller zijn allemaal.
Ik dacht ik maak hem nog stiller, maar ik zie er wel vanaf.
Ik haal dat bovenstaande dingetje en een het rubbertje voor tussen de voeding en kast en dan moet het ook al aanzienlijk stiller zijn allemaal.
Pagina: 1