[XP] Letters zoals é worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met de letters in windows/internet explorer en dat is dat letters zoals é niet goed worden weergegeven.

Die letters worden dan vervangen door bijvoorbeeld zo'n omgekeerde n met een ~ er op.

Ik heb mijn vraag al op andere fora gesteld, maar niemand wist wat ik moest doen (pc formateren of windows xp opnieuw instaleren vind ik niet relevant) en daarom vroeg ik mij af of jullie misschien weten wat er fout is??

Ik had namelijk vroeger dat het gewoon goed was, maar sinds een paar weken worden die letters dus niet goed weergegeven.

Overigens is dit ook heel irritant bij Word, want als ik iets wil uitprinten en die letters komen in de tekst voor dan wordt het ook nog eens niet goed uitgeprint.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben radeloos!

Groeten, Filip

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Misschien een verkeerde land-instelling van het toetsenbord? Dat er andere tekens op het scherm komen, dan dat jij typt....

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

aller eerst Welcom @ got..
ten tweede: Op got word het niet zo vriendelijk gevond om te groeten onder een post(zie faq hiervoor)

back ontopic.
Mocht het geen hierboven niet helpen probeer dan is een ander lettertype ms heb je een font geinstaleert die corrupt is. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld dmv word-->speciaale tekens andere letters toegekent heb aan de é enzo.

DUs kijk daar dan is naar

Lekker zijn is een gave :)

• Filipek
Hallo,

[off topic] Sorry voor het groeten,zal het niet meer doen [/off topic]

Ik heb m'n landinstellingen geprobeerd te veranderen, maar die stonden volgens mij gewoon goed en na het veranderen op bv Nederlands i.p.v. Verenigde Staten is er niet veel veranderd.

Wat ik nu heel gek vind, is dat hij op dit forum die tekens opeens wel herkent en ik ze ook gewoon kan typen, maar als ik op een andere website kijk, dan krijg ik die gekke tekens weer, heel raar.

Dat wat je verder zegt over Word kan denk ik niet de reden zijn, omdat het, zoals ik al zei, niet alleen bij Word het geval is, maar ook bij websites op het internet en als ik bijvoorbeeld een programma wil instaleren dan is dat daarbij ook.

En over dat lettertype, waar kan ik dat veranderen dan?? Want ik heb daar nooit mee gekloot namelijk en ik vind het ook heel vaag dat het opeens zo was dat die tekens niet goed werden weergegeven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Andere websites gebruiken wellicht een andere of niet-gedefinieerde karakterset. Zo zegt een pagina op GoT netjes dat het om iso-8859-15 gaat en welke fonts gebruikt moeten worden. Dit wordt niet altijd gedaan en neemt je "browser" zelf een font etc.
Waarschijnlijk gaat het wel goed als je met de hand in IE bij view -> encoding een andere karakterset uitkiest, of kijk welke fonts de sites gebruiken. Check ook eens wat er gebeurt als je in IE een ander font als standaard zet, via internet options -> general -> fonts resp. door een eigen css te schrijven (maar ik geloof niet dat IE dat ondersteund, Firefox wel, test lekker makkelijk).

Als je weet welke fonts worden gebruikt: vervang ze even van Windows of Office CD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Filipek
F_J_K schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:03:
Andere websites gebruiken wellicht een andere of niet-gedefinieerde karakterset. Zo zegt een pagina op GoT netjes dat het om iso-8859-15 gaat en welke fonts gebruikt moeten worden. Dit wordt niet altijd gedaan en neemt je "browser" zelf een font etc.
Waarschijnlijk gaat het wel goed als je met de hand in IE bij view -> encoding een andere karakterset uitkiest, of kijk welke fonts de sites gebruiken. Check ook eens wat er gebeurt als je in IE een ander font als standaard zet, via internet options -> general -> fonts resp. door een eigen css te schrijven (maar ik geloof niet dat IE dat ondersteund, Firefox wel, test lekker makkelijk).

Als je weet welke fonts worden gebruikt: vervang ze even van Windows of Office CD.
Hallo,

Ik heb ten eerste bij beeld --> codering op "automatische selectie" staan, dus ik neem aan dat de website die ik bezoek dat zelf kiest...

Ten tweede ik heb bij options --> general ---> fonts gekeken en ik heb geprobeerd om het taalscript van "cyrilisch" te veranderen naar iets anders, maar elke keer als ik dan weer kijk staat het weer op cyrilisch dus hij verandert hem zelf weer terug helaas. Ik denk dat daar misschien het probleem zou kunnen liggen, maar wat kan ik er aan doen dat hij hem niet zelf weer verandert?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Eh... tja. Cyrilisch is het alfabet dat gebruikt word in Rusland en nog een handje (voormalig) Oostbloklanden. Lijkt me niet de juiste instelling. Kijk eens in je regio-settings. Misschien daar een verdwaalde instelling naar het oosten...?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Filipek
Jester.NL schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:14:
Eh... tja. Cyrilisch is het alfabet dat gebruikt word in Rusland en nog een handje (voormalig) Oostbloklanden. Lijkt me niet de juiste instelling. Kijk eens in je regio-settings. Misschien daar een verdwaalde instelling naar het oosten...?
Aaah, vandaar!! Dus dat is het probleem denk ik inderdaad! Want die tekens lijken verdacht veel op Russisch ja! THNX! Alleen nu de vraag hoe kan ik dat veranderen?? Ik heb bij landinstellingen in het configuratiescherm gekeken of daar alles goed staat, maar ik zie niks verkeerds, heb alleen in dat laatste tabblad dat vinkje onderaan even aangevinkt, om te kijken of dat iets helpt..

[ Voor 17% gewijzigd door Filipek op 03-05-2005 11:12 ]

• Filipek
Het helpt dus helemaal niks, het komt steeds weer terug op Cyrilisch :(.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Maak is een screenshot van waar je precies bedoelt?

Lekker zijn is een gave :)

• Filipek
lordspacie schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:40:
Maak is een screenshot van waar je precies bedoelt?
Hoi, heb het gelijk even gedaan, daar waar het pijltje naar wijst, dat komt dus steeds weer terug op cyrillisch, maar daar onder kan je ook zien dat de letters "niet goed" zijn, maar dat er vage tekens staan i.p.v. ABC o.i.d. wat daar zou moeten staan..

Afbeeldingslocatie: http://img136.echo.cx/img136/4893/lettertype1tz.th.jpg

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

-Check -alle- language instellingen in control panel, dus ook alle advanced dingen en tabs
-Controleer op spyware (beethje verdacht dat Russich opeens ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Filipek
blobber schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:16:
-Check -alle- language instellingen in control panel, dus ook alle advanced dingen en tabs
-Controleer op spyware (beethje verdacht dat Russich opeens ;) )
Hallo,

Ik heb alles nagelopen en alles staat op Nederlands of Engels oid. Dus ook de landinstellingen in het configuratiescherm.

Verder heb ik gelijk een scan gedaan met HitmanPro en die had wat dingen gevonden en verwijderd, maar helaas, het probleem is er nog steeds :(.

Ik word er zo moe van onderhand, ik hoop echt dat iemand me nog kan helpen...

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

offtopic:
En tóch blijft ie hallo zeggen bij elke post... LoL :+

Ici kann uw Werbung staan

• Filipek
Sorry, zal het niet meer doen ;), maar m'n probleem is dus nog steeds niet weg...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Filipek schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:43:
Sorry, zal het niet meer doen ;), maar m'n probleem is dus nog steeds niet weg...
Thanks, het is namelijk nogal ruimte opvullend...

Al goed op virussen gescand? Probeer anders IE eens opnieuw te installeren: Start > Run >
code:
1
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Filipek
sanfranjake schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:52:
[...]

Thanks, het is namelijk nogal ruimte opvullend...

Al goed op virussen gescand? Probeer anders IE eens opnieuw te installeren: Start > Run >
code:
1
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
Heb ik geprobeerd, maar dan vraagt ie om de installie CD van Win XP.. Ok ik gooi die er in probeer te instaleren, maar dan kan die hem alsnog niet instaleren omdat op de installatie cd alleen service pack 1 op zit en hij heeft service pack 2 nodig :(. Maar ik zit nu te zoeken op de microsoft site of ik daar ergens IE kan downloaden, maar kan niks vinden..

En ook op virussen gescand (met NOD32), maar die vindt niks, maar ik ben tegen virussen/spyware zo goed mogelijk beveiligd, dus ik zou specifiek moeten weten waar ik naar moet zoeken, maar ik irriteer me er steeds meer aan dat ik het niet van Cyrillisch af kan krijgen.. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Filipek op 08-05-2005 14:53 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

even iets heel stoms > je account heeft wel adminrechten?

Localhost is where the heart is

• Filipek
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Filipek op 08-05-2005 21:08 ]

• Filipek
SilentStorm schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:31:
even iets heel stoms > je account heeft wel adminrechten?
Jep dat wel, ik ben gewoon beheerder van de computer.. Maar ik heb ergens gehoord dat er ook een administartor als user is bij windows XP, en gecheckt met Everest en die geeft dat ook aan (+ nog een paar andere vage users), maar hoe kan ik via die administrator inloggen dan?? Misschien heeft deze NOG meer rechten en is hij de "systeembeheerder" of zo? Want misschien als ik via hem kan inloggen, dat ik het dan wel kan veranderen...

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 20:47
Filipek schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:08:
[...]

Jep dat wel, ik ben gewoon beheerder van de computer.. Maar ik heb ergens gehoord dat er ook een administartor als user is bij windows XP, en gecheckt met Everest en die geeft dat ook aan (+ nog een paar andere vage users), maar hoe kan ik via die administrator inloggen dan?? Misschien heeft deze NOG meer rechten en is hij de "systeembeheerder" of zo? Want misschien als ik via hem kan inloggen, dat ik het dan wel kan veranderen...
Of je admin bent kun je checken door start -> uitvoeren -> 'control userpasswords2' (zonder quotes) te doen.

I see red pixels.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als je een account administratieve rechten geeft kan dat account (bijna) precies hetzelfde als de echte administrator. Inloggen met het administrator account zal dan niet helpen. Ben je echter niet 100% zeker van het feit of je een administratieve privileges hebt, kun je onder winxp pro zo inloggen als administrator: log je huidige account uit. Je krijgt nu waarschijnlijk een scherm met een of meer gebruikersnamen, waarbij je kan inloggen door erop te klikken.

Schakel over naar textuele login door 2x op ctrl-alt-del te drukken en log in met 'administrator' en het bijbehorende wachtwoord. (In de nederlandse versie 'beheerder').

Mocht het onder dit account wel werken, kan het liggen aan corrupte registerinstellingen voor je andere profiel. Je zou onder configuratiescherm > useraccounts een nieuwe gebruiker aan kunnen maken, je data uit documents and settings overkopieeren en zo verder werken. Succes :)

edit: @ hieronder, en voor jullie beiden dus -- misschien is de juiste karakter encoding (iso-8859-15) niet aanwezig. Als het goed is had de ts hier al gekeken (bij configuratiescherm > regional and language > advanced, om te kijken wat de standaard taal was; daaronder staat een lijst met de geinstalleerde taalcoderingen. Kijk eens of daar wel aanstaat wat er moet aanstaan.

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 09-05-2005 10:08 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Lijkt wel wat op een font probleem waar ik onlangs last van had
letters met trema's e.d. weg in IE bijv. vóór wordt v r

• Filipek
SilentStorm schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:33:
Als je een account administratieve rechten geeft kan dat account (bijna) precies hetzelfde als de echte administrator. Inloggen met het administrator account zal dan niet helpen. Ben je echter niet 100% zeker van het feit of je een administratieve privileges hebt, kun je onder winxp pro zo inloggen als administrator: log je huidige account uit. Je krijgt nu waarschijnlijk een scherm met een of meer gebruikersnamen, waarbij je kan inloggen door erop te klikken.

Schakel over naar textuele login door 2x op ctrl-alt-del te drukken en log in met 'administrator' en het bijbehorende wachtwoord. (In de nederlandse versie 'beheerder').

Mocht het onder dit account wel werken, kan het liggen aan corrupte registerinstellingen voor je andere profiel. Je zou onder configuratiescherm > useraccounts een nieuwe gebruiker aan kunnen maken, je data uit documents and settings overkopieeren en zo verder werken. Succes :)

edit: @ hieronder, en voor jullie beiden dus -- misschien is de juiste karakter encoding (iso-8859-15) niet aanwezig. Als het goed is had de ts hier al gekeken (bij configuratiescherm > regional and language > advanced, om te kijken wat de standaard taal was; daaronder staat een lijst met de geinstalleerde taalcoderingen. Kijk eens of daar wel aanstaat wat er moet aanstaan.
Allereerst ik heb dus gekeken of ik administrator ben, maar dat ben ik dus zeker weten wel (wat ik ook al dacht), maar ik heb dus geprobeerd om via adminstrator in te loggen door 2 keer op ctrl alt del te drukken in het opstart scherm, maar als ik dan wil inloggen als administrator dan krijg ik dan melding "Kan niet inloggen wegens account beperkingen" oid en het password en de username kloppen gewoon (administrator, pw: beheerder).

Over je edit:

iso 8859-15 is wel aangevinkt en een heleboel andere ook, maar wat mij opvalt is dat cyrillisch juist niet aangevinkt is en ik zou dat juist wel hebben verwacht, omdat hij in IE ingesteld staat op cyrillisch. Het is dus nog steeds niet veranderd helaas..

• Filipek
Ik wil nog even toevoegen dat in verkenner het teken ö als een µ wordt weergegeven (een letter uit het griekse alfabet) en wat mij opviel dat ik daardoor die map in Nero ook niet kon openmaken, maar ik eerst de naam van de map anders moest maken dus de ö in o veranderen.. Heel gek allemaal dit, het begint steeds vager te worden!!!

• Filipek
Niemand die hier iets op weet? :(

• Filipek
Ik ga proberen van een andere computer alle tekensets over te brengen naar deze computer, want ik denk dat die corrupt zijn, maar ik zou niet weten in welke directory ik die kan vinden.

Zou iemand dat misschien kunnen zeggen?
Pagina: 1