[DIV] contentEditable:true, na submit->return oude waarde

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

Beetje vage topictitle maar ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb een <DIV contentEditable=true> zodat men de content kan wijzigen.
Wanneer ik op submit klik kom ik op de afhandel pagina die daarna laat zien "Gewijzigd".
Maar als je dan op VORIGE/BACK klikt in je browser, komt de oude data weer terug (en zijn de gewijzigde gegevens van de gebruiker verdwenen).
Het teruggaan afschermen door steeds de back-knop af te vangen vind ik te onstabiel/niet netjes.

een <input type="text" value="test"> onthoud wel zijn nieuwe gegevens die de gebruiker heeft ingetikt als er een BACK gedaan wordt.

Wat kan ik doen om te zorgen dat de gebruiker óf zijn nieuwe text blijft zien na een BACK óf dat er niet gebruik gemaakt kan worden dmv BACK?

Hoop dat het duidelijk is?

tnx! :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Post je nieuwe data vanaf de tweede pagina weer naar de eerste.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

De enige manier om je back-knop te disableden is door in de eerste pagina dit te zetten:
code:
1
javascript:window.history.forward(1);

Verder moet je er voor zorgen dat je browser de pagina niet cached door no-cache headers mee te sturen. En ook kun je nog beide zaken in 1 bestand zetten: dus de contenteditable div in bla.php post naar bla.php. Als er dan op de back-knop gedrukt wordt gaat hij terug naar de url die voor bla.php geladen was.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb hem hiermee opgelost:
code:
1
   header("Cache-Control: no-cache, no-store");

Werkt perfect! :)
tnx :)

-vond de javascript eigenlijk niet mooi, je verkloot de history van de gebruiker daardoor-

[ Voor 32% gewijzigd door Mir op 02-05-2005 13:44 ]