Toon posts:

[XP] Pc start niet meer op*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had vanacht m'n pc laten staan, was aan het downloaden.
Nu werd ik vanochten wakker, ik klik een beetje enzo, blijft hij ineens vast zitten, muis bewoog niet meer, en ook het toetsenbord werkte niet. Na ongeveer 5 seconden deed hij het weer, maar na een tijdje gebeurde hetzelfde weer.. Alleen nu bleef hij vast zitten, ik reset de pc dus.

De 1e keer herstarten kwam ik nog tot het login scherm, na het inlog scherm verscheen een zwart scherm.

Dus ik reset hem nogmaals, dit keer kwam hij niet eens tot het xp loading scherm toe. Het beeld blijft zwart.
Hierna heb ik het nog een aantal keren geprobeerd, en nu blijft hij steeds voor het xp loading scherm al vast zitten.

Ik heb dus ook linux op die pc draaien, daar kan ik nog wel gewoon inkomen, maar linux gaat steeds vast lopen als ik iets aanklik.

Ik heb een 4 week oude AMD Athlon 64 3200+, met xp en linux 10.2 64 bit version, de cpu temperatuur was normaal altijd 38 graden, hoe die nu is weet ik niet.
Wat ik al geprobeerd heb is in veilige modus te starten, dit duurd alemaal verschrikkelijk lang, een ook hierin blijft hij vast zitten.
Ik hoop zo voldoende geinformeerd te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:24 ]

Verwijderd

Misschien dom antwoord maar je zou je bios eens kunnen restten ( batterij er 10 mins uitlaten )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk ook even in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen., en misschien zelfs Windows XP en 2000 BSOD guide :) Verder zet ik nog even [XP] in de titel, zoals vermeld in de Windows Operating Systems - Policy. Wat heb je hier zelf al over gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:26:
Kijk ook even in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen., en misschien zelfs Windows XP en 2000 BSOD guide :) Verder zet ik nog even [XP] in de titel, zoals vermeld in de Windows Operating Systems - Policy. Wat heb je hier zelf al over gevonden?
Alles wat ik hierover al weet heb ik al vermeld,

ik lees daar trouwens over knoppix, een manier om bestanden nog veilig te stellen. Dat is wel hardstikke mooi, want een aantal bestanden mogen echt niet verloren gaan.

Daarna zou ik de pc wel kunnen formateren, maar ben ik dan wel van het probleem af?

Verwijderd

Ik zou een hardeschijf test programma downloaden bij de fabrikant van je hardeschijf(en) bv.Powermax van Maxtor
Ik ben bang dat het wellis je hardeschijf kan zijn omdat beide OSén er last van hebben.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle bestanden veilig weten te stellen met knoppix, nu wil ik hem formateren.

Dan krijg je dat scherm van druk op enter op windows te installeren, en dan blijft hij maar staan op dit:

Bezig met onderzoeken van schijf 194475 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (viasraid).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:21 ]

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Dit klinkt toch echt als een probleem met je harde schijf (of schijfcontroller)... Heb je het eerdere advies al opgevolgd en de harde schijf gecontroleerd met powermax o.i.d. (afhankelijk van je merk harde schijf)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtoor 200 GB SATA 7200 RPM 8MB cashe diamond max 10.

Ik heb dat programma gedownload, daarmee geboot.
Nu zie ik geloof ik alle partities,

primary master no device found
secondaire master no device found
primairy slave no device found

Als ik een van die dingen aan klik, kan ik niet verder omdat "no device detected"

Wat betekent dit?

Trouwens met knoppix kon ik nog wel alles doen, ook de schijven bekijken, zo heb ik nog wat bestanden kunnen mailen die nu dus veilig staan.

Als de schijf kapot is zou dit toch ook niet meer kunnen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:49 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:27

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:47:
primary master no device found
secondaire master no device found
primairy slave no device found

Als ik een van die dingen aan klik, kan ik niet verder omdat "no device detected"

Wat betekent dit?
Als je het vertaald staat er gewoon dat hij geen "apparaat" kan vinden.
Dat "no device found" geeft ook niet veel hoop :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik nu nog doen :'( ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met F6 tijdens het booten en een sata-driverflop de Windows installatie testen? Misschien ook eens een geheugentestje doen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:46:
Met F6 tijdens het booten en een sata-driverflop de Windows installatie testen? Misschien ook eens een geheugentestje doen?
sorry ik begrijp het niet helemaal, hoe test ik de windows installatie?

En hoe doe ik een geheugen test?

Verwijderd

Topicstarter
"Als u de hardeschijven in een Raid 0 of 1 opstelling heeft (of maar 1 schijf
op de raid controller aangesloten) dan moet u de harde schijven individueel
ansluiten op een niet-raid controller ( niet VIASRAID) en dan powermax
draaien. In het geval dit problemen oplevert kun u een RMA formulier
invullen op onze site en de harde schijf opsturen."

Dit mailje kreeg, kan iemand me dit wat uitleggen? Ik heb er weinig verstand van en heb geen idee wat hiermee bedoelt word :P

Verwijderd

Topicstarter
Als ik tab doe bij opstarten kom ik bij instellingen van de hdd, ik kan hier alleen helemaal niks in veranderen.

Dat de Hardeschijf kapot is lijkt me ook vreemd omdat ik met knoppix nog wel in de schijf kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
*Schopt

Als ik met delpart alle partities delete, met fdisk een partitie van volledige grote maak en deze vervolgens in dos formateer kom ik wel in de setup. Ik ga akkoord met de voorwaarden, druk op enter om xp te installeren. De setupt begint te lopen maar bij 11 % kapt ie ermee bij het bestand wmi.dll, bestand overslaan helpt ook niet want alle bestanden die hiernaa komen kan hij ook niet kopieren.

Ik heb ook al andere windows xp versies geprobeerd ook dezen stopten bij 11 %

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je hoeft geen nieuw topic te starten voor je probleem, uit dit topic zijn op zich al voldoende zaken te halen wat de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn;

Tijdens het installeren van Windows XP heb je de mogelijkheid om op F6 te drukken (één van de functie toetsen bovenaan je toetsenboard). Dit komt al vrij in het begin van de installatie voor. Let daarvoor goed op de onderste regel tekst als je een blauw scherm voor je neus hebt. (dit is overigens datgene wat sanfranjake je probeerde uit te leggen.

Nadat je op F6 hebt gedrukt vraagt de Windows installatie vanzelf naar een diskette met drivers om RAID of in jouw geval je SATA controller te installeren. Deze diskette moet bij je moederboard meegeleverd zijn. Mocht je hem kwijt zijn, dan is deze in de meeste gevallen te downloaden bij je moederboarden fabricant.

Mocht je nog steeds problemen ondervinden, raad ik je aan om met je pc naar de winkel te gaan waar je hem gekocht hebt. Waarschijnlijk is de harde schijf dan defect.

Maar gezien het feit dat Linux af en toe ook vastloopt zit het probleem denk ik wat dieper. Evengoed een goede reden om je pc naar de winkel terug te brengen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de pc opgestuurd omdat ik windows zp niet meer kon installeren (bleef halverwege vastlopen) en al van alles had geprobeerd.
Toen kreeg ik te horen dat ik volgens hun 4 gaten in de vga kaart heb geboord (heb er wel nieuwe koeling opgezet maar hiervoor hoefde ik niet te boren) waardoor de garantie was verlopen, dit is helemaal niet waar dus heb ik er achteraan gebeld.

Gister heb ik de pc terruggestuurd gekregen, met een papier waarop stond dat de vga kaart vervangen is. Na mijn idee is deze helemaal niet vervangen, omdat de stillere koeling die ik er op had gezet ook op deze kaart zit, en ook de stikkertjes die ik op de oude kaart had geplakt zitten op deze...

En nu blijft windows weer steeds hangen/herstarten. Dit gebeurd alleen wanneer ik iets download oid (iets naar de HD schrijf dus).

Ik krijg ook een error:

"Disk failed
Disk location: controller 0, channel 0... nog wat"

Hierna verschijnt een blauw scherm die ik maar even kan zien omdat de pc hierna herstart.

Hier staat iets met: "Kernel_Data_Inpage"

Ook vreemd dat ze windows xp al geinstalleerd stond toen ze hem opstuurden en wel op een volgens mij vreemde manier.
De opstelling ziet er nu zo uit:

C:\ FAT32 | Primair | active
D:\ NTFS | Primair | none -> hierop staat windows geinstalleerd.
E:\ NTFS | logical | none

Kan het zo zijn dat op deze manier windows wel zonder problemen kon installeren?

En waar ligt het probleem bij het vast lopen?

Hardeschijf getest en deze geeft geen fouten?

Verwijderd

Topicstarter
omdat dit probleem zich alleen bij downloaden voordoet kan het ook een netwerk-kaart/driver probleem zijn?
Pagina: 1