Linksys wrt54g extra laten koelen

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Ik heb 2 x linksys wrt45g routers gekocht en heb deze gepacht met alchemy firmware.
Ze kunnen nu ipv de standaard 28mw wel tot 251mw praten. Ik heb juist deze routers gekocht omdat de afstand die ik moest overbruggen best aan de hoge kant is. Nu met deze fantasitsche dingen heb ik gewoon weer internet :) :) .

Ze praten nu met aelkaar op ongeveer 75 mw. Ik heb gelezen dat als ik ze zet op 251mw dat ik beide routers moet laten koelen omdat ze anders over een paar maanden "brick" zijn en dus weg kan knallen.

Nu lees ik overal dat je ze moet koelen, maar ik zie nergens hoe je ze moet koelen.

Mocht iemand een diagram hebben of tips dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Verwijderd

bovenop zitten toch van die gaatjes? (zodat er passieve luchtstroom is). Misschien daar in plaats van een rondje openzagen (of gaatjes groter maken) en daarop een stille low voltage fan en onderop het apparaat (weet niet of daar al gaatjes zitten) ook gaatjes maken, of deze ook groter maken.

Lijkt mij prima idee..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 12:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:15:
bovenop zitten toch van die gaatjes? (zodat er passieve luchtstroom is). Misschien daar in plaats van een rondje openzagen (of gaatjes groter maken) en daarop een stille low voltage fan en onderop het apparaat (weet niet of daar al gaatjes zitten) ook gaatjes maken, of deze ook groter maken.

Lijkt mij prima idee..
Mij ook. Sinkjes plakken lijkt me ook erg heilzaam, voel even wat het warmst word, en plak daar dus heatsinkjes op =) dan heeft die fan nog meer effect...

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

KingCrash

Angry Rabbit

Lijkt mij ook een goed idee. Op de bovenkant een fan monteren die de warme lucht wegblaast.
Misschien kun je (als je de router openschroeft) nog wat doen met (extra)heatsinks?

=edit=te traag :Z

[ Voor 7% gewijzigd door KingCrash op 02-05-2005 12:21 ]

Angry Rabbit

Verwijderd

ik denk dat dat prima werkt, aangezien de airflow normaal echt minimaal (lees praktisch nix) is en je dus maar een hele kleine airflow hoeft te maken met een fannetje.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36
hoe laat jij 2 wifi routers met elkaar praten joh?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Animal schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:21:
hoe laat jij 2 wifi routers met elkaar praten joh?
offtopic:
Zo moeilijk is dat niet hoor ;) zoek maar eens op google naar 'wlan bridge'

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

• Tuglio
mocht iemand nog een bepaald modelletje cooler in gedachte hebben hou ik me aanbevolen.
Ook kwa aansluiten. Mijn electra kennis is niet zo goed maar solderen kan ik wel. Gisteren nog voeding gerepareerd van mijn satelliet ontvanger. Iemand zei dat ik die onderdelen moest vervangen en klaar ;).

Die 2 routers laat ik met elkaar praten nadat ik er andere firmware in heb gezet.

Staan veel topics over bij een satelliet forum.

• Tuglio
@soganta

thx

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36
Hoeveel denk je te kunnen overbruggen?

• Tuglio
Dat over bruggen werkt al als een trein. Zit hier gewoon iets van 80m verder (bebouwde kom erg druk, nieuwbouw) gewoon lekker te internetten.
buurvrouw heeft internet -> draadje------->wrt54g (met andere firmware) -----draadlooos-----> mijn wrt54G (ook met andere firmware) ---->draadje---------> computer.

Standaard kan ik het wel shaken dus op 28mw. Maar met die andere firmware kan je de linksys opschroeven tot wel 251mw. Bij mij is dat niet nodig dus hou ik ze een heel heel heel stuk lager.
ping naar mijn router is <1ms
ping naar buurvrouws router is gemiddeld 3ms
nu.nl ping is ongeveer 12ms

Met die andere firmware heb je ook wds

Verwijderd

Oftewel WDS, geweldige techniek. Gelijk je clients seamless laten switch naar de sterkste AP enzo :) In de hybride stand vind ik het in ieder geval ideaal :)
Pagina: 1