Toon posts:

Scanwise 1.4.0.1 afdrukkwaliteit wijzigen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een agfa snapscan 600.
in Office 2000 open ik Word.
Dan doe ik invoegen, afbeelding, van scanner
Dan zie ik scanwise staan en 2 keuzes:
afdruk kwaliteit en web kwaliteit.
Hij staat nu op web kwaliteit en ik wil die hebben in afdruk kwaliteit.
Maar deze keuzes zijn grijs en die kan ik dus niet wijzigen.
Maar in de help kan ik niks vinden.
Op internet staat ook bijzonder weing.
Hoe kan ik dit veranderen?
In scanwise zelf kan ik ook niet vinden waar ik dit aan moet passen.

bedankt.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Mijn ervaring is om in dit soort gevallen even zelf na te denken en te berekenen welke resolutie je nodig hebt. Voor afdrukwerk (op je eigen printer) heb je aan 300dpi genoeg. Voor een document dat alleen op het beeldscherm wordt bekenen of een webpagina kun je uitgaan van 75 dpi. Voor professioneel afdrukken hangt het er vanaf. Een redelijke startwaarde is 600 dpi. Al deze resoluties gelden dus als je het origineel niet vergroot of verkleint, anders moet je de scanresolutie corrigeren voor de vergrotingsfaktor. Tevens heb ik het hier alleen over kleur- of grijswaardenplaatjes. Bij gererasterd zwart-wit werk moet je exact de resolutie van de uitvoer kennen, anders zie je afschuwelijke moiré patronen in de afdruk.
Het plaatje dus even buiten Word om inscannen met de juiste waarde en daarna het .jpg bestand invoegen.

[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 02-05-2005 11:59 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Open gewoon Scanwise zelf en je kunt alle opties gebruiken. Exporteer het daarna naar het klembord en klaar.

En schrijf eens normaal Nederlands ipv die brakke telegramstijl.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
maar dat was niet de vraag.

ik krijg in word dus wel dat ik een klein venster zie. Dan zie ik 2 opties maar die kan ik dus niet instellen of veranderen. Het puntje staat bij webkwaliteit. Daaronder staat afdruk kwaliteit.
Beide zijn grijs dus ik kan daar niks veranderen.
En in scanwise zelf kan ik ook niks vinden. Die workaround werkt misschien wel.
Maar toch heb ik nog geen antwoord op mijn vraag waarom ik dat niet kan veranderen en zo ja waar wel dan.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:07
volgens mij kan dat niet, want dan zou word voor alle printers een instellingsscherm moeten hebben. Ook voor printers die toen office verscheen nog niet uit waren... Dat werkt dus niet.
Ik zeg altijd: software moet doen waar tie goed voor is en niet de rest. Je moet gewoon niet met een tekstverwerker willen photoshoppen (om maar een voorbeeld te noemen)

Waar kan je dat veranderen: in je software van je scanner... Dus eerst scannen en dan figuur invoegen uit bestand...

Verwijderd

Topicstarter
het was ook niet een vraag van mij maar van mijn werk.
we konden het niet vinden dus toen dacht ik:
dan gebruik ik tweakers. want daar weten ze altijd zoveel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je scanwise bedoelt, dus ik ga even het lettertje s toevoegen in de titel. Verder vul ik deze even aan, zodat het er wat duidelijker in staat allemaal :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1