Toon posts:

Kom speedtouch 510 niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde vandaag mijn modem omzetten van KPN naar BBned. Heb nl de pro2 verbinding van HCCnet aangevraagd. Probeer via 10.0.0.138 mijn modem in te komen maar dan krijg netjes de melding dat hij de verbinding niet tot stand kan brengen. Probeer de grap te upgraden, maar dan krijg ik de melding dat ik m'n username en wachtwoord moet invullen. Heb geprobeerd m'n oude wachtwoord e.d. van KPN in te vullen maar dan word ik geweigerd. BBned username met oud ww werkt ook niet. Ik zit nog steeds te wachten op de papieren van de HCC waarin mijn username en wachtwoord zou moeten staan. Tenminste daar ga ik wel van uit.
Eigenlijk heb ik maar één vraag.... Is dit vanwege de overstap of heeft iemand mijn speedtouch gekraakt? Je gaat je toch van alles af vragen.
Heb de laatste tijd nl heel veel pingetjes gehad van allerlei adsl bedrijven (vooral uit Italië). Kreeg de tip om svchost aan te passen en dat werkt. Geen pingetjes meer. Maar bij mijn weten zijn ze dan al wel langs (misschien in) mijn modem gekomen.

Je gaat twijfelen hè? :?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Factory reset en je kunt weer een wachtwoord zetten.
http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#password
ofwel lees je handleiding.

Je wachtwoord van je modem is anders dan je wachtwoord bij de provider. of in ieder geval stel je ze onafhandelijk in. En of je gekraakt bent of niet is toch niet vast te stellen met de info die je nu geeft.

Maar warom ik eingleijk reageer: wat bedoel je met svchost aanpassen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

welnee laat die heisa van firmwareupgrade achterwege heeft geen enkel nut.
gewoon een reset naar factorydefaults en dan kom je er weer in te samen met een configuratiescript.
programma heb ik hier en is zowel geschikt voor kpn,bbnet en versatel.
Mocht je het nodig hebben wil ik het je wel opsturen.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg continu meldingen van Sygate die zei dat mensen in mijn pc probeerden te komen.
http://forums.sygate.com/...=11794&highlight=dce+bind
Gezocht op het forum van Sygate.

Woops verkeerde link 8)7
http://forums.sygate.com/...d=8655&highlight=RPC+DCOM
Hier staat dat svchost geintje.
Beide heren hadden trouwens hetzelfde probleem als ik had

Dit bij mij uit gezet en nu heb ik geen last meer van invallen. Dit had ik trouwens niet toen ik nog bij KPN zat.

Ow enneh edwin...
Kan ik dat tooltje ergens downen? Om me e-mailadres hier nu op t forum te plaatsen...

enneh Leuk hè

Ik ben nogal huiverig voor t resetten van dat ding. Wat als het ding naar mijn adsl username en ww gaat vragen? Ben ikke mooi de pisang, want die heb ik momenteel niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 12:18 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:10:

Dit bij mij uit gezet en nu heb ik geen last meer van invallen. Dit had ik trouwens niet toen ik nog bij KPN zat.
Bij kpn draaide je speedtouch als NAT (router met "firewall" ) en bij bbnet als bridge (Pc direct aan internet, enkel firewall op PC) :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Ah weer wat geleerd ;)

Maarre... moet dat niet ingesteld worden? Ik heb nl niks veranderd aan de mijne. Kwam er ineens plotsklap achter dat ik van KPN overgezet was op BBned. Tot op heden nog steeds niets gehoord van HCC.
Goed dat ik dit weet trouwens. Wilde binnenkort es een frisse installatie op mijn peeceetje zetten, maar nu begrijp ik dat ik eerst sygate er op moet zetten alvorens het internet op te gaan. Als ik je nu dus goed begrijp is de firewall op me speedtouch dus "uit". In elk geval heeft dat ding geen functie. Betekent dat nu dat iedereen op mijn speedtouch kan inloggen?
Denk dat t toch maar es tijd wordt dat ik me hier in ga verdiepen...
Nog tips? ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 12:26 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mail staat in mijn sig stuur even een berichtje en daarop geef ik een reply.
programma is bijna 600kb groot.
Ik zou overigens niet weten waar ik het gedowned heb wel in ieder geval via een link hier op GoT.
verder vind ik het vreemd dat jouw probleem gerelateerd is aan svchost heb er nog nooit over gehoord.
Tevens zal ik je even wat zaken uitleggen hoe ik mijn config heb opgezet.
In mijn NAPT settings heb ik de volgende poorten geforwarded naar een niet bestaand intern IP adres.
Poort 23 -Telnet
Poort 21 - FTP

Wanneer geen gebruik gemaakt word van een webserver doe ik dat ook met poort 80.
Verder zijn er bepaalde poorten ook gevoelig voor dit soort zaken maar dit zijn de belangrijkste.
Mijn default server IP wat boven in het tabblad van NAPT settings heb ik ook doorverwezen naar een niet bestaand intern IP adres.
Verder staat bij mij UPnP configuration op off.

op deze url kan je je verbinding checken op open poorten
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
werkt prima bij mij is alles groen dus onzichtbaar ;)

computer voor alle werkzaamheden

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:22:
Maarre... moet dat niet ingesteld worden?
Ja. hij gaat in ieder gval echt niet automatisch naar bridge. Als BBNET & jouw kpn dezelfde instellnen gebruikten (geen wachtwoord, zelfde protocol ) kun je automatishc naar het andere netwerkk.. in theorie. Maar de firewall in je modem is NIET automatisch uitgeschakeld.
Als ik je nu dus goed begrijp is de firewall op me speedtouch dus "uit".
Wat simpel te verfiereren is door op je speedtouch te kijken. Aangezien je het wachtwoord kwijt bent (zomaar?) moet je hem toch resetten en opnieuw instellen.

[/quote]
Betekent dat nu dat iedereen op mijn speedtouch kan inloggen?
[/quote]
Nee, standaard staat de speedtouch ingesteld dat je niet kunt beheren vanuit de wan(internet) kant.

Pagina: 1