Toon posts:

Asus Z705C how about?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een (mijn eerste) notebook kopen en zag bij MyCom die Asus Z705C. Ik begrijp op dit forum dat 'ie ook voor de kenners onbekend is. Je komt hem op geen enkele Asus site tegen bij het modellenoverzicht. Zelfs geen serie Z. Wat moet je er nou van denken, dat het grote Asus alleen iets voor MyCom in Madurodam zou samenstellen?

Tweede: ik lees op dit forum nogal wat technische problemen. Is Asus wel een te raden of zou een ander merk slimmer zijn?

Hartelijk dank voor reactie,
Harry Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef eens wat specificaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus op zich is gewoon een ontzettend goed merk. Iets waar veel van verkocht wordt zal je ook meer over lezen.

De Z serie is een opvolg/vervang serie. Ik weet niet precies van welke, maar we (werk zelf bij MyCom) hebben een tijdje een bepaald type Asus laptop verkocht, deze is toen op eens vervangen door de 707. Waar je ook bijna niks over vind.

Hier op de canadese asus site, http://usa.asus.com/products/notebook/nbindex.htm, vind je nog wel wat Z-serie laptops. Zijn dus de desktopvervangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de specs. zoals van MyCom. de MyCom brochure zegt radeon 9700, maar dat maakt mij geloof ik niet uit: ik wil vooral Word gebruiken, e-mailen en surfen en de kids DVD's afspelen.
Weer bedankt en hartelijke groet,
Harry

Merk ASUS
Type Z705C
Type processor Intel Pentium M 715
Processorsnelheid 1,5 GHz
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9600
Videogeheugen 64 MB
Harde schijf grootte 40 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
Gewicht 2600 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:34
De Z7 is zover ik weet de opvolger van de M6-serie en zijnde een Centrino-laptop moet je het niet zien als een desktopvervanger maar als een mobiele krachtpatser. Ik heb de Mycom-aanbieding gekocht en het enige "mankement" is dat de fan te snel aan gaat en ook niet meer uit gaat. Dit zou in theorie met een bios-update te verhelpen. Verder is het voor die prijs echt een topper.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkes op 02-05-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop vorige week aangeschaft.
Prima apparaat voor dat geld. Werkt lekker snel en de behuizing voelt vrij stevig aan.
Het scherm is met DIVX en DVD echt fantastisch.
Het enige probleem dat ik heb is met de fan, waar henkes ook last van heeft.
Ben er al met asus over aan het mailen en hoop dat er snel een bios update beschikbaar wordt gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb thuis een M7000R en heb navraag gedaan bij Asus. Hij blijkt een ander uiterlijk te hebben dan de M6000R serie, voor de rest is ie hetzelfde (het is de M6R in silver edition). Volgens het antwoord kon ik ook gewoon de drivers van de M6R gebruiker voor mijn M7000R..

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 02-05-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:29:
Ik heb thuis een M7000R en heb navraag gedaan bij Asus. Hij blijkt een ander uiterlijk te hebben dan de M6000R serie, voor de rest is ie hetzelfde (het is de M6R in silver edition). Volgens het antwoord kon ik ook gewoon de drivers van de M6R gebruiker voor mijn M7000R..
heb jij ook last van het ventilator'probleem' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:23:
[...]
heb jij ook last van het ventilator'probleem' ?
Dat weet ik eigenlijk niet, ik hoor de fan eigenlijk bijna niet, maar heb er ook niet bewust op gelet. Hij slaat dus te snel aan en gaat niet meer uit daarna totdat de laptop uit is? Na hoeveel minuten ongeveer slaat ie aan dan? Ik wil het wel eens in de gaten houden hoor, waarmee meet je de RPM van de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:30:
[...]

Dat weet ik eigenlijk niet, ik hoor de fan eigenlijk bijna niet, maar heb er ook niet bewust op gelet. Hij slaat dus te snel aan en gaat niet meer uit daarna totdat de laptop uit is? Na hoeveel minuten ongeveer slaat ie aan dan? Ik wil het wel eens in de gaten houden hoor, waarmee meet je de RPM van de fan?
Hij slaat ongeveer na +-10 minuten aan en een rpm snelheid van 3500-4000. Dit kan gemeten worden met Asus Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Hij slaat ongeveer na +-10 minuten aan en een rpm snelheid van 3500-4000. Dit kan gemeten worden met Asus Probe
Okee.. zit nu op mijn werk, maar als ik wat weet zal ik hier melden. Scheelt natuurlijk nogal wat accutijd als die fan constant aan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:03:
[...]

Okee.. zit nu op mijn werk, maar als ik wat weet zal ik hier melden. Scheelt natuurlijk nogal wat accutijd als die fan constant aan is!
Dat zeker weten. Maar ook de levensduur van de fan zal denk ik achteruit gaan als ie bijna altijd >3000 rpm draait.
Ik krijg van Asus geen email terug, als ze me morgen niet teruggemaild hebben stuur ik nog een mailtje en anders bel ik ze vrijdag op (M'n enige vrije dag deze week op donderdag na dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heel bedankt voor zijn feedback over de Asis Z705C. Dat van die fan; is dat nou een probleem? En als je dat via de bios gaat veranderen (ik wist tot aan jullie racties van deze week niet beter of dat is een zaal waar ze films afspelen) dreigt dan niet het gevaar dat 'ie niet of te weinig draait als er koeling nodig is? Moet je zoiets als gebruiker wel overrulen?

Is dit model nog wel een verstandige aankoop?

Weer bedankt en vriendelijke groet,
Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit notebook is een zeer verstandige koop. Ik werk zelf bij MyCom en hoor eerlijk gezegd bovengenoemde klacht nauwelijks. Ze worden bij bosjes verkocht, en er is bij ons in Utrecht volgens mij 1 klant mee terug gekomen, notebook omgeruild: no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Die Z705C is gewoon een M6Ne maar dan met andere kleur/vorm behuizing dan de M6Ne.
Dat is wat ik ervan weet aangezien dit ook al in het M6 ervaringen topic is voorgekomen.

Voor meer info en gebruikers ervaringen van deze notebook, zie:
[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6[/rml]

Ik heb zelf een M6Ne en ik ben zeer te spreken over de notebook. Alleen mijn brander slikt niet alle dvd media. Dus zal ie van de zomer rma gaan aangezien ik hem gewoon nodig heb tot het einde van het collegejaar. Voor zover ik weet komt dit probleem niet meer voor omdat er nu andere modellen dvd branders worden gebruikt.

Het fan probleem (ik heb er zelf geen probleem mee) komt wel vaker voor en is alleen met een bios update te verhelpen. Maar de meeste mensen hebben er eigenlijk geen problemen mee of merken het niet echt op. Zoals ik.

Ik hoor eigenlijk nooit de fan tenzij ik echt aan het gamen ben geweest en net stop. Daarnaast hoor ik zelf iets eerder mijn harddisk. Ik heb een 7200RPM harddisk in mijn notebook zitten, normaal wordt ie geleverd met een 4200RPM harddisk. Vandaar dat ie iets meer herrie maakt, maar dat is ook maar een heel zacht gezoem. Zoals ik al zei, ik merk nooit iets van de fan aangezien ik altijd muziek aan heb.

Ik zou zeggen lees eens het M6 topic door om een idee te krijgen van de ervaringen. Die zijn over het algemeen zeer goed, maar tweakers hebben nou eenmaal de neiging om sneller te klagen (waaronder ik ook dus ;) ).

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:11
Heb zelf een Asus A6700G waar ik zeer over te spreken ben.
Op mijn advies kocht mijn zusje de Z705C waar ze ook zeer tevreden over is.

Het bovenstaande fan probleem heeft zich bij haar niet voorgedaan.
Als ik het mag zeggen, de Z705C is voor dat geld en bijbehorende specificaties een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 11:10
Zou iemand voor mij een dump van de bios van zijn Z705C kunnen maken? Heb een M6N bios erop gezet en nu wil XP niet meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Had je maar een back-up moeten maken 8)7

Is toch logisch als je er een compleet anders (oke... technisch niet) bios er op zet dat windows soms er geen zin meer in heeft?

En zijn die bios'en niet gewoon te vinden op de asus site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Ja, je hebt idd gelijk :D daar was ik ook wel achter. Ik was echter vrij zeker van mijn zaak sinds elk programma dat het moederbord zag aangaf dat het een M6N was. En bios backuppen heb ik nog nooit gedaan, misschien wat voor de volgende keer :D Maar eh, hij is niet dood, dus een ramp is het niet, erg lastig is het wel.
Nee, ik had nog een ander got thread gevonden waar men ook al probeerde een andere bios te vinden, maar er was gewoon niets. En Asus heeft geen bios op hun ftp server staan van dit model, hoe gek dit ook klinkt. Dus ik zou erg dankbaar zijn als een tweaker met Z705C een dump van zijn bios zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Zo, bios probleem opgelost! De vriendelijke medewerkers van de MyCom vestiging in Den Haag hebben een bios dump gemaakt van een Asus Z705C in voorraad (bedankt _/-\o_, ik heb ervan geleerd >:)).
Maarrr, ik heb meer uitgevonden. De Asus Z705C is volgens Asus en het MyCom hoofdkwartier geen M6N maar een M6C (alhoewel de bios van deze computer niet werkt op een Z705C). Weet iemand meer over de M6C?
Heeft iemand al oplossingen gevonden de luidruchtige fan? Ik heb gemerkt dat het Centrino Control programmatje wel een verbetering is op wat het was maar uiteindelijk de fan toch aanslaat.

[ Voor 3% gewijzigd door mdev op 01-06-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdev schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:28:
Zou iemand voor mij een dump van de bios van zijn Z705C kunnen maken? Heb een M6N bios erop gezet en nu wil XP niet meer... :(
Ik heb precies hetzelfde gedaan. mdev, zou je mij misschien een kopie van de bios van de Z705C kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemc
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
@mhoeve
is het gelukt met je bios?
er staat geen email in je profiel, dus mocht het niet gelukt zijn stuur dan ff een mailtje naar jw.chen@mycom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels al een nieuwe bios update? Hebben mensen nog problemen met deze laptop gehad? Evt. defecten en hoe zijn deze afgehandeld? Zouden jullie wat foto's kunnen schieten van de laptop?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De z705c word binnekort vervangen voor de z92c.

Merk ASUS
Type Z705C----->Z92C
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9600----->9700
Videogeheugen 64 MB
Harde schijf grootte 40 GB----->60 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Gewicht 2600 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:51:
De z705c word binnekort vervangen voor de z92c.

Merk ASUS
Type Z705C----->Z92C
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller ATi Mobility Radeon 9600----->9700
Videogeheugen 64 MB
Harde schijf grootte 40 GB----->60 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Gewicht 2600 g
Weet je ook wat de prijs wordt, en wanneer die wordt uitgebracht?
En komt die ook alleen bij de mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z92G gaat 1099,- euro kosten en is ook alleen te koop bij MyCom. Mij werd verteld binnekort, ik denk nadat de zomeraanbieding van de Z705C is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop al vele jaren bij Mycom (ceintuurbaan, Amsterdam) en heb het altijd goede ondersteuning gehad, maar dat men zelfs in dit forum ondersteuning geven.... Petje af _/-\o_ .
Toevallig heb ik een aantal weken geleden de Z705C op de ceintuurbaan gekocht. Helaas niet voor mij zelf, maar voor mijn moeder. Behalve dat ik er wat zaken op geïnstalleerd heb, heb ik er weinig ervaring mee. Op dit moment sta ik te twijfelen of ik ook een notebook zal aanschaffen.
Kijkend naar de specs en de prijzen, is er nog steeds geen ander notebook wat in de buurt komt.
Kennen jullie alternatieven?
Mbt bios. Volgens mij is de Asus Z705C een model uit de Z7000 serie. Hiervoor zijn op ASUS.nl wel degelijk BIOS-updates te vinden. Volgens de beschrijving vind je het juiste model door op de sticker (onderkant nb) de eerste twee karakters plus de laatste te nemen. Ik weet niet wat dit oplevert bij de Z705C? (Z7C????)

Heeft iemand ervaring met gamen en dit machientje?
Ik wil er zo af en toe mee gaan gamen op LAN-party's. Dit is wat makkelijker dan mijn grote bak met 17"monitor meenemen). Maar de prestaties moeten wel goed genoeg zijn. (ik heb nu AMD Athlon 64 3200+, 1GB plus Radeon 9800 pro 128MB). Ik speel voornamelijk Call of Duty, maar ook evt. nieuwere games moeten vloeiend draaien.
grt,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:33:
De Z92G gaat 1099,- euro kosten en is ook alleen te koop bij MyCom. Mij werd verteld binnekort, ik denk nadat de zomeraanbieding van de Z705C is afgelopen.
voor 100 zo'n kleine upgrade vind ik vrij weinig
Zeker op een laptop als dit, maargoed. Ik wil ws de z7c05 halen is enkel voor op school (hbo informatica opleiding) en soms wat thuis dus..

Mooie laptop voor een mooie prijs, en voor 75 euro gooi je er 512 mb extra ram in na een paar maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:26:
Ik koop al vele jaren bij Mycom (ceintuurbaan, Amsterdam) en heb het altijd goede ondersteuning gehad, maar dat men zelfs in dit forum ondersteuning geven.... Petje af _/-\o_ .
Toevallig heb ik een aantal weken geleden de Z705C op de ceintuurbaan gekocht. Helaas niet voor mij zelf, maar voor mijn moeder. Behalve dat ik er wat zaken op geïnstalleerd heb, heb ik er weinig ervaring mee. Op dit moment sta ik te twijfelen of ik ook een notebook zal aanschaffen.
Kijkend naar de specs en de prijzen, is er nog steeds geen ander notebook wat in de buurt komt.
Kennen jullie alternatieven?
Mbt bios. Volgens mij is de Asus Z705C een model uit de Z7000 serie. Hiervoor zijn op ASUS.nl wel degelijk BIOS-updates te vinden. Volgens de beschrijving vind je het juiste model door op de sticker (onderkant nb) de eerste twee karakters plus de laatste te nemen. Ik weet niet wat dit oplevert bij de Z705C? (Z7C????)

Heeft iemand ervaring met gamen en dit machientje?
Ik wil er zo af en toe mee gaan gamen op LAN-party's. Dit is wat makkelijker dan mijn grote bak met 17"monitor meenemen). Maar de prestaties moeten wel goed genoeg zijn. (ik heb nu AMD Athlon 64 3200+, 1GB plus Radeon 9800 pro 128MB). Ik speel voornamelijk Call of Duty, maar ook evt. nieuwere games moeten vloeiend draaien.
grt,
Alex
Ik sprak van de week iemand van mycom (bij de mycom of coz) en die zei dat het geen game systeem is maar voor af en toe een game moet het wel lukken dacht hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook de bedoeling zijn om af en toe te gamen. Ik vraag me alleen af hoe de centrino zich houdt tot mijn Athlon 64 3200+. Tevens ben ik toch enigzins huiverig voor de upgrades van drivers etc.
Ik ben van ASUS gewend dat dit prima geregeld is, maar ben nu toch niet helemaal zeker van mijn zaak.
Als ik nu Linux of zometeen windows 2003 wil installeren, hoe gaat het dan met de drivers?
Heeft iemand zoiets al geprobeerd? Of kun je alleen middels de recovery cd XP opnieuw installeren?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
grt,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, zag bij de mediamarkt een fujitsu-siemens.
Met atiradeon 9700, 1GB Meme en 60GB HD (geloof ik).
Ander specs redelijk hetzelfde (dus ook 15,4").
€1088,-
Dit zou nog een aardig alternatief zijn.
grt,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
Inmiddels is de Z92C versie bij mycom, en is de oude weg. Kosten zijn zoals al gezegt boven 1099 euro, en ook de specs lijken me te kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:26:
Volgens mij is de Asus Z705C een model uit de Z7000 serie. Hiervoor zijn op ASUS.nl wel degelijk BIOS-updates te vinden. Volgens de beschrijving vind je het juiste model door op de sticker (onderkant nb) de eerste twee karakters plus de laatste te nemen. Ik weet niet wat dit oplevert bij de Z705C? (Z7C????)
Iemand anders op gathering heeft dus ook die bios update gedaan, met als gevolg computer naar de klote. Hij moest langs de mycom voor een bios dumpfile. De Z705C is wel gebaseerd op bepaalde andere modellen van asus, maar ze hebben toch een andere bios.
Pagina: 1