Toon posts:

[MYSQL] Database opdelen in gelijke stukken voor upload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil mijn forum database verplaatsen naar een andere server, maar dat gaat niet zonder problemen. De file is niet-gecomprimeerd 15 Mb. Als ik hem comprimeer met g-zip kan ik daar 1,8 Mb van maken. In beide gevallen krijg ik echter een time-out van de webserver als ik de database probeer te uploaden met PHPMyadmin. Nu heb ik dit de vorige keer opgelost door de tabellen in stukken te hakken en zo deel voor deel uit te voeren in aparte queries. Daar ben ik toen ruim 2 uur mee bezig geweest. }:O Ik zoek met het oog op de toekomstige groei van de database daarom een goede methode om een database .sql bestand in gelijke stukken te verdelen van zo'n 500kb.

Ik lees dat er voor PostgresSQL een split commmando bestaat waarmee je de database in stukken kan hakken, maar ik kan zoiets voor mysql niet vinden. Ik zou de database kunnen downloaden, lokaal installeren en opdelen met zo'n commando.

Ik meen mij te herinneren dat er tools zijn voor dit soort werk. SQLyog en MYSQL-front kunnen voor zover ik kan zien alleen 'normaal' backuppen, dus naar 1 file. Searches op Google en hier brachten mij niet verder dan het bovenstaande. Suggesties zijn welkom :)

edit: ik zit op een shared server bij een webhost. Ik mag de database alleen lokaal vanaf de webserver benaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 04:52 ]

Verwijderd

Ik denk dat je er beter aan doet gewoon een upload van 1,8 Mb mogelijk te maken.
The answer is indeed in /httpd/conf/httpd.conf

Look for something like:

# Cause the PHP interpreter handle files with a .php extension.
<Files *.php>
SetOutputFilter PHP
SetInputFilter PHP
LimitRequestBody 524288
</Files>

There the LimitRequestBody sets the upper limit for accepted requests (such
as POST). Change that to, say, 10000000 to allow for 10Meg uploads. Remember
to restart apache afterwards.
Verder kun je de phpmyadmin source even doorzoeken op zoiets:
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000">
Wil je perse je database in stukken hakken, dat kan ook tijdens het compressen doen. Gewoon een spanned archive maken..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 04:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi Hezik,

Ik postte het een beetje laat in mijn edit, maar ik heb geen toegang tot die instellingen helaas. Ik zoek dus echt een methode om het op mijn eigen computer te doen.

Verwijderd

Ok, dan is er nog de optie van een spanned archive..

Verwijderd

Topicstarter
Een spanned archive maken met iets als Winzip en dan naar de server verhuizen? Ik zou niet weten waarheen. Of begrijp ik je verkeerd en is spanned archive ook een term voor het opdelen van 1 sql file in meerdere kleinere sql files? Dat laatste is, voor zover ik kan inzien, de enige methode, omdat PHPMyadmin mijn enige toegang naar de database is.

Verwijderd

Topicstarter
Dump! Dat was het magische woord waarop ik nog niet gezocht had. Na het volgen van een hoop dode links naar mysqldumpsplitter vond ik op hotscripts dit
Description: Staggered import of large and huge MySQL Dumps (like phpMyAdmin 2.x dumps and even GZip compressed dumps). Do you want to restore the huge backup of your mySQL database (or a part of it) into the new or the same mySQL database? You can't access the server shell and you can't import the dump using phpMyAdmin due to hard memory/runtime limit of the web-server. BigDump will do it even through the webservers with hard runtime limit and those in safe mode in a couple of short sessions.
Dat lijkt precies te zijn wat ik nodig heb. Eens testen...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe ziet geen programmeerprobleem. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1