[PHP] welke mail headers blijven "bewaard" na reply

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben bezig met een ticket systeem, waaruit je vanuit een pagina kan mailen, dit zijn bevestigingen van orders. Alleen nu had ik bedacht, ik stuur iedereen een header mee: X-OrderID. Als dan een klant een reply op zo'n mail stuurt filter de mailserver die zodat die naar een onzichtbare map wordt geleid en die wordt uitgelezen door PHP die het weer in een SQL database opslaat.

Leuk en aardig, maar als ik dus een reply krijg is dus die X-OrderID weg! Ik heb al verschillende headers geprobeerd maar als ik reply (outlook, hotmail, gmail) dan zijn ze weg, logisch ook natuurlijk maar zijn er headers die wel bewaard blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

afaik geen, althans niet ondersteund door alle clients ;)
wat je wel kan doen is een ID in het reply-to adres zetten, of een duidelijk herkenbare ID in het subject of in de body van de mail, waarbij je een melding zet dat die niet verwijderd mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Kun je in je email tekst niet een zinnetje opnemen als : "Uw Ordernummer: 12345"? Als mensen hier een reply op doen, dan kun je die tekst met een perl regular expression (ook onder PHP) eruit filteren. Het zelfde geldt trouwens ook voor het onderwerp.

wat betreft email headers en welke worden onthouden kan ik je ook niet echt meehelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor zover ik weet kun je alleen achterhalen welke headers er in het originele bericht zaten, als de client die de reply stuurt alle headers in het bericht zelf neerzet. Standaard worden echter alleen de meeste triviale headers in het bericht gezet. Ik ben bang dat je een andere constructie moet verzinnen dan het gebruik van headers. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
-NMe- schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:29:
Voor zover ik weet kun je alleen achterhalen welke headers er in het originele bericht zaten, als de client die de reply stuurt alle headers in het bericht zelf neerzet. Standaard worden echter alleen de meeste triviale headers in het bericht gezet. Ik ben bang dat je een andere constructie moet verzinnen dan het gebruik van headers. :)
Hm ja dat bedoelde ik ook, misschien kon ik de meest triviale headers zo aanpassen dat ik mijn eigen erbij kon zetten, maar helaas moet ik denk ik wat anders verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

BHR

Misschien heb je hier wat aan: http://www.faqs.org/rfcs/rfc2822.html

Dan zoeken op "3.6.4. Identification fields".
De rfc maakt melding van Message-Id en In-Reply-To headers.
De basis komt neer op dat wanneer iemand replied, de Message-Id van het bericht dat beantwoord wordt, in het In-Reply-To header komt te staan van het bericht dat als antwoord geschreven wordt.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
BHR schreef op maandag 02 mei 2005 @ 10:22:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.faqs.org/rfcs/rfc2822.html

Dan zoeken op "3.6.4. Identification fields".
De rfc maakt melding van Message-Id en In-Reply-To headers.
De basis komt neer op dat wanneer iemand replied, de Message-Id van het bericht dat beantwoord wordt, in het In-Reply-To header komt te staan van het bericht dat als antwoord geschreven wordt.
Optimist :7

Als je geluk hebt komt de Message-ID in de In-Reply-To header te staan of (waarschjijnlijker) in de References header. In de praktijk echter is er ook software die dat niet (goed) doet. En laat daar nou ook veelgebruikte software van Microsoft tussen zitten (het zal ook eens een keer niet zo zijn).
Als je zowel met je Message-ID als met het subject gaat knutselen moet je > 90% automatisch kunnen verwerken, maar 100% automatisch is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het eerdergenoemde dynamische e-mail-adres lijkt me daarom de enige en beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhlie schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:06:
Het eerdergenoemde dynamische e-mail-adres lijkt me daarom de enige en beste oplossing.
En dat lijkt me dan het makkelijkste gaan in de vorm van rpmsg_45sdEfs523ascAw32523aa@ticket.support.bedrijfsnaam.nl (of een subdomain minder). Je maakt gewoon een catch-all box aan op een subdomain die je leegt met PHP. Of je moet je mailserver zo kunnen instellen dat alle messages met een voorloopcode (rpmsg_) automatisch in binnenkomen op een ander mailadres (mits dat mogelijk is). Daarom zou ik denken aan een subdomain er voor.

Natuurlijk mailtjes die geen geldig messageID hebben weggooien (spam/etc), controle vanuit db op echtheid van messageID..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 02:27 ]

Pagina: 1