Toon posts:

[iChat 3] Jabber/MSN contacten niet online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Tiger geinstalleerd (wauw!) en iChat zo geconfigureerd dat mijn msn contacten nu dus in de contactlijst van Jabber zitten. Ik gebruik hiervoor de jabber server van XS4ALL.

Probleem tot nu toe is dat de msn contacten niet online komen terwijl ik wel ingelogd ben op jabber en op "beschikbaar"sta.

Ik heb de firewall tot nu toe uit staan en mijn iChat AIM contacten doen het wel normaal,
waar het aan kan liggen weet ik dus niet. Ik heb alle stappen gevolgd van het installeren van PSI (andere jabber client) die hier op het forum staan uitgelegd.

waar kan dit mogelijk aan liggen?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Zijn je MSN contacts wel online in Psi?

Verwijderd

Topicstarter
ja eerst wel, maar nu dus niet meer

ik krijg in de service discovery van PSI ook geen msn meer te zien
msn kan ook niet meer inloggen

dus in PSI werkt het ook niet meer
is er een andere goede server waar ik gebruik van kan maken?
ik heb er al een hele lijst geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet aan de praat die troep.

chris

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De MSN gateway is ook redelijk instabiel. Ik heb hem een half jaar gebruikt op een prive server (met maar 2 mensen die hem gebruikten) en hij deed zo vaag, vooral met meerdere clients tegelijk, dat ik maar terug ben gegaan naar het gewone protocol (met adium).

Als je een prive server kunt vinden loopt het nog wel redelijk, maar alle publieke servers die ik heb geprobeerd bakken er niets van. Houd er verder ook rekening mee dat je wachtwoord op de jabber server wordt opgeslagen: de jabber server maakt de connectie naar MSN, en door deze grote hoelveelheid gaat het uiteindelijk ook fout.

Verwijderd

Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van de MSN transport op 12jabber.com en dat werkte eigenlijk best prima. Die zou je kunnen proberen.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de ms msn versie... helaas maar waar, deze werkt verreweg nog het best... mist nog wel een hoop features.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Ik gebruik nu al een paar jaar alleen de MSN transport en dat werkt eigenlijk prima. Ik draai wel een eigen transport op mijn eigen Jabber server en dat geeft echt _veel_ minder problemen dan de transports die ik op de publieke servers heb geprobeert. Features? Het enige dat ik wil kunnen doen met MSN mensen is chatten :)

Maar idd, als MSN echt heel belangrijk voor je is dan kan je veel beter iets als Adium gebruiken. De transports zijn leuk maar lang niet voor iedereen en ze draaien lang niet overal stabiel. Ik gok dat de xs4all transport er in een paar dagen tijd flink wat gebruikers bij heeft gekregen iig :)
Pagina: 1