Toon posts:

Beste muis

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat ik veel bezig ben op het gebied van grafische vormgeving, ben ik op zoek naar een hele preciese optische/laser muis. Welke muis raden julie mij aan? Is er een groot verschil tussen wired en wireless? (met draad en draadloos).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je bezig gaat houden met grafisch spul, is een tablet dan niet handiger?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om webdesign, niet om het tekenen. Ik moet heel precies rechte lijnen e.d. kunnen tekenen. Mijn huidige draadloze Logitech MX 700 muis hapert nogal en laadt niet goed op in de lader.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 22:15 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:15:
Het gaat om webdesign, niet om het tekenen. Ik moet heel precies rechte lijnen e.d. kunnen tekenen. Mijn huidige draadloze Logitech MX 700 muis hapert nogal en laadt niet goed op in de lader.
Als je het verder een fijne muis vindt ga je toch een stapje terug? Die muis heb ik (MX500), een stuk lichter ook omdat er geen accu in zit. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Gewoon een muis met bal nemen :) Anders is een MX510/518 erg precies op de juiste ondergrond.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoi, welkom bij GoT :w

Wat heb je zelf al gevonden op de sites van de producenten of heb je al op http://www.tweakers.net/productsurvey gekeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gewoon een optische muis (mx310 oid) en die dan op een ice/steelpad?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Toch een beetje subjectieve vraag, waardoor je ook subjectieve antwoorden kan verwachten.

Rechte lijntjes voor webdesign :) ... elke muis kan dat toch wel :Y)

Anders moet je naar muizen kijken die on-the-fly sensitivity verandering aan kunnen. Razor staat erom bekend met muisjes die extreem gevoelig zijn en ook nog on-the-fly sensitivity veranderingen aan kunnen. Maar ik denk dat een mx510/1000 van Logitech ook wel aan jouw eisen voldoet. Kortom, waar werk je nu mee, waar erger je je aan, wat wil je nou eigenlijk terug zien in een muis, behalve "Precicion".

Want zowel Razor als Logitech hebben nu een 1600 DPI muis op de markt, de MX518 en de DiamondBack

Verwijderd

Met bal raad ik af, er zit nml altijd een beetje speling in omdat de bal niet klem zit tussen die roldingetjes.. (tenminste, dat is mijn ervaring). Ik bezit zelf een mx510 en heb nog nooit een andere muis gebruikt die zo acuraat is!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Matel schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:18:
Gewoon een muis met bal nemen :) Anders is een MX510/518 erg precies op de juiste ondergrond.
Een balmuis? lijkt me onnauwkeuriger dan de huidige optische muizen (en je hebt vrijwel geen last van stof).

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De meest precieze muizen op dit moment zijn:
Logitech MX518 (1600CPI)
en
Razer Diamondback (1600CPI)

Zo goed als alle andere muizen hebben maar 800CPI.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

De beste muis? MouseMan Dual Optical. Helaas niet meer te koop, maar dit is de enige muis die bij mij nog NOOIT gehapert heeft.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Als je MX700 hapert doe je denk ik toch iets verkeerd lijkt me :? Ik zou daar eerst naar kijken voor je een nieuwe muis aanschaft. (aannemende dat je muis niet kapot aan het gaan is ofzo)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tukk schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:18:
Hoi, welkom bij GoT :w

Wat heb je zelf al gevonden op de sites van de producenten of heb je al op http://www.tweakers.net/productsurvey gekeken?
Hoi, deze user is al sinds 2004 op GoT. >:)

Lijkt me handiger om even een TR te doen in het vervolg.

@TS
Ik zie eigenlijk je probleem niet. Als het niet om tekenen gaat maar wel om het maken van rechte lijnen kun je dat toch met elk simpel webdesignprogramma doen? Als het wél om echt tekenwerk gaat kun je toch een raster instellen?

Maar goed, ik zal het wel niet begrijpen. :) Ik heb nooit last van haperende muizen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 01-05-2005 22:49 ]

ARME AOW’er

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Fairy schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:44:
De beste muis? MouseMan Dual Optical. Helaas niet meer te koop, maar dit is de enige muis die bij mij nog NOOIT gehapert heeft.
Hangt ook maar van de ondergrond af, die dual optical werkt hiero niet op een oppervlak waar mijn MX510 wel perfect op werkt. Is een soort hout met een rare witte laklaag.

Ik zou nu zeggen MX510, maar ik denk dat elke logitech wel voldoet. Of je rechte lijntjes kan trekken hangt meer van jouw handen af dan van de muis ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:20
MX518, on the fly resolutie veranderen,

1600 dpi (dots per inch, dus hoe meer hoe beter)
15G versnelling kan ie aan (mocht je heel snel een lijntje willen tekenen)
5.8 megapixel/s

rond de 50 euro, keb zelf geen ervaring met een razor, wel met een 510 en een 518 wel eens in de hand gehad en oef...... wat ligt die lekker zeg!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 17:05
Heb zelf ook de mouseman dual optical gehad, werkte heerlijk en heel precies.
Helaas is die vorige week kapot gegaan en heb de mx1000 besteld.

Deze muis heb ik nu sinds een paar dagen en bevalt me heel goed. Hij is heel precies, kan op bijna alle ondergronden, zelfs op een spiegel (wat je ook zeker vaak zal doen ;)).

Ik raad je de mx1000 aan, vrij prijzig maar hij is zeker zn geld waard en heel precies.

Verwijderd

Hier nog een MX1000 fan. Heb hem nu weekje, nog nooi ZO een fijne muis gehad. hiervoor de MX700. Ook wat andere muisjes gehad, maar dit is toch wel ERG prettig. Goede respons, en ligt ook na uren gebruik nog lekker in de hand. Groot, dus geen krampachtig gevoel. Zeer zeker precies werk mee te doen, aanrader.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
kan op bijna alle ondergronden, zelfs op een spiegel
mmm
* Countess denkt ineens "speigelglad".
als het er op werk is het in theorie de perfecte ondergrond :)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 02-05-2005 00:16 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Giel
Countess schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:16:
[...]

mmm
* Countess denkt ineens "speigelglad".
als het er op werk is het in theorie de perfecte ondergrond :)
sorry maar wat bedoel je? kan je niet helemaal volgen.

Verwijderd

M'n muis van Microsoft (model 1008:S) vind ik zelf heel makkelijk bij het maken van websites. Ik heb een tijdje Adobe Illustrator gebruikt en dat ging (ik kan namelijk niet tekenen) redelijk tot goed :)

/me is dus erg tevreden over de muis..

Verwijderd

Ik heb een Dualoptical muis van Logitech (Mouseman DualSensor)
hij is al wel wat ouder, jaartje of 3, maar doet het allemaal erg netjes en nauwkeurig.

(nadeel:) De muis zit wel aan een draadje :)

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik raad toch een optische muis aan

Ik heb sinds kort nu ook de mx1000, deze heb ik ingeruild voor mijn mouse man dual optical. Maar toch blijf ik er bij dat die dual optical beter van vorm was en bijna net zo secuur is als de laser muis. Dus als je gewoon een lekker muisje wil. Pak de dual optical van logitech
(als ie nog te koop is :P)

• Giel
Rexcore schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:24:
Ik raad toch een optische muis aan

Ik heb sinds kort nu ook de mx1000, deze heb ik ingeruild voor mijn mouse man dual optical. Maar toch blijf ik er bij dat die dual optical beter van vorm was en bijna net zo secuur is als de laser muis. Dus als je gewoon een lekker muisje wil. Pak de dual optical van logitech
(als ie nog te koop is :P)
Dat is ie alleen niet meer :P, maarre TS, ik denk dat het vrij duidelijk is welke muis je moet gaan kopen ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mjah, 'de beste muis' is nogal subjectief en voor een ieder anders.
Ik denk dat dat ook wel duidelijk is geworden in dit topic. Iedereen roept iets anders, omdat iedereen andere eisen en wensen heeft.
Dit topic gaat dan ook dicht.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.