Asus A7V8X-X dood door liveUpdate ?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Probeerde vandaag de bios te updaten van een kennis van 1010 naar 1013.
Heb het met de laatste versie van LiveUpdate (Asus) gedaan en die vond versie 1013 Final. Nu heb ik op de flash knop gedrukt en begon hij met Erase en toen Flash ... alleen met de Verify ging het fout .. Verify of EEPROM failed ... Press Exit to Abort. Dus ik maar Exit gedaan want dat was de enige optie naast het nogmaals Flashen.

Dus ik download de goede versie van de asus site en probeer de update niet via het internet maar via mijn gedownloade versie..... Nog steed dezelfde fout..

Toen dacht ik van... ik doe het wel zoals ik altijd doe ...via een bootdiskette. Toen ging het dus fout .... Pc kan ik niet meer opstarten en krijg alleen nog maar een lange piep, pauze, lange piep, pauze ...etc etc etc.. Dus kreeg niet eens meer de kans om via mijn diskette op te starten.

Wat nu ... ????

Wat ik heb geprobeerd:
CMOS batt. 30 seconden eruit, Clear Cmos jumper, alle kaarten eruit.
Dit is de Bios die ik wilde gebruiken:
http://www.asus.com.tw/su...name=A7v8xx13.zip~zaqwedc

Ik vrees dat ik het niet meer kan herstellen en vraag ik mij af of jullie nog een briljant ID hebben.

Ik heb ook een leuke computer..

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

doe de cdrom van de moederbord eens in de cdrom drive

want als je
CrashFree BIOS( zit vaak bij asus moederborden) heb dan kan je zo een mislukte bios over nieuwe flashen

http://www.asus.nl/products/mb/crashfreebios.htm <<< hier staat de uitleg van : CrashFree BIOS

[ Voor 86% gewijzigd door angerfist-yentl op 01-05-2005 22:53 ]

Vake bei te bange

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor de volgende keer:
Eerst het oude BIOS opslaan, zodat je die met LiveUpdate ook weer terug kan flashen. Hij geeft zelf al aan dat er op het moment een foute BIOS in je EEPROM zit, dus dan lijkt het mij logisch dat 'ie hiermee niet zal booten. ;)

Je kan het oude BIOS altijd nog wel repareren door een hotswap met een andere A7V8X-X, maar is niet echt een makkelijke manier.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tranzy
Met de CDrom doet hij niets ... kom niet verder dan een zwart scherm een een piepende computer.

Ik denk dat die CrashFree functie niet echt zal helpen.

En ja ik had de bios eerst opgeslagen .... maar was van gedachte dat door de abort de bios niet veranderd was ...Je zou denken als de nieuwe bios niet goed zou zijn hij hem dan ook niet wil gebruiken ... helaas is die safety niet ingebakken in LU.

Nog andere suggesties ?

Wat ik niet begrijp is dat ik ECHT de goede heb gedownload !!!

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 01-05-2005 23:43 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
even voor de duidelijkheid.. never flash a working bios.. dat gaat zo vaak fout, dat je het gewoon moet laten, maargoed..

terug naar de winkel? heb je nog garantie? wanneer je 2x of zelfs 3x een crc error krijgt kan je er van uitgaan dat je bios of iets om ernaar te schrijven niet helemaal 100% werkt...

trouwens raar dat je na 2x zo'n fout ('t is geen kleintje) nog doorgaat

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Tranzy
BasieP schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:00:
even voor de duidelijkheid.. never flash a working bios.. dat gaat zo vaak fout, dat je het gewoon moet laten, maargoed.. :r
Heb je zeker altijd al een keer willen zeggen ! ??

terug naar de winkel? heb je nog garantie? wanneer je 2x of zelfs 3x een crc error krijgt kan je er van uitgaan dat je bios of iets om ernaar te schrijven niet helemaal 100% werkt...
Joh meen je dat nou ?!!

trouwens raar dat je na 2x zo'n fout ('t is geen kleintje) nog doorgaat :r :r
Zucht ... zoveel tekst en niets zinvols. ...In welke gedeelte van jou tekst kom jij nou met goede hulp/suggesties...

2x zo'n fout ???? welke fout heb ik gemaakt dan ? Heb gewoon de goede biossen gepakt hoor ...

[ Voor 24% gewijzigd door Tranzy op 02-05-2005 08:11 ]

• Ray
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

lees nog eens even goed in je mobo boek de routine voor het herstellen via crash free. Je moet een bepaalde toets combinatie gebruiken icm een floppy waar de bios opstaat. Dat moet gewoon werken want het bordje is daar op ingericht speciaal voor dit soort problemen !

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan er ook een pci videokaartje bij proppen en op een andere pc ff een oudere of deze versie downloaden en op flop knallen.
Met pci erbij krijg je wel beeld.

Op de site had je kunnen zien dat er problemen waren met deze mobo/bios versie en liveupdate.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tranzy
Dat CrashFree bios ..tja ik wou dat ik het wist ... in het boekje staat alleen dat ik het met een diskette moet doen ...maar niets over een toets-combinatie . Maar ik vrees dat ik niet eens een combinatie kan doen want hij piept direct na het opstarten.

• Ray

Ray

heb even voor je gezocht. je kan ez-flash gebruiken. zet poeter aan en doe er een flop in met de goede biosversie. die moet de juiste bestandsnaam hebben blabal.rom Druk op alt+f2 tijdens booten en dan zou er een bios recovery actie moeten komen. Als goed is wordt dan de bios van de flop weer op de pc gezet

ik neem aan dat je sowieso al een x clear cmos hebt gedaan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 02-05-2005 08:18 ]

• Tranzy
@mental_TO ..heb je daar een linkje van ?

• Tranzy
die ALT-F2 had ik ook gevonden ja maar hij reageerd nergens op ... Maar had een flop nog niet geprobeerd.... zal het nu ff doen ..

[ Voor 33% gewijzigd door Tranzy op 02-05-2005 08:18 ]

• Ray

Ray

tja dan wellicht even de cmos opsturen naar die bios flash tweaker ? Weet even de site niet meer maar die is hier te vinden. Die jongen kan het er wel weer opzetten en het kost je vrijwel niets.

http://www.flashbios.org/nl/index_nl.html daar issie voor 10 euro ben je weer de man !

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 02-05-2005 08:25 ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bedoel je www.flashbios.org toevallig?

• Ray

Ray

yepz dat is hem :) hehe net tegelijk gepost.....

• Tranzy
Helaas ... de ALT-F2 truc gaat niet op ... Fijn he zo'n CrashFree Bios Mobo ?? 8)7

• Ray

Ray

dan heb je hem inderdaad vakkundig om zeep geholpen................ dan kan je of het met een pci vidcard proberen maar als hij dan ook niet meer doet dan piepen (trouwens al opgezocht waar de piepjes voor staan, heb je die speech muts trouwens aanstaan ???) zou ik je rom maar opnieuw laten flashen...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Probeer het es met deze truck:
[rml][ BIOS] ASUS Bootlock na misflash[/rml]
Bij mij werkte het gelukkig wel :D

Deze advertentieplaats is te huur!

• Tranzy
Ik denk dat de Liveupdate ook het Boot block gedeelte om zeep geholpen heeft.. daarom werkt de Crashfree functie niet meer.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

pci vidkaart... lolz ze bios is gewoon dood. daar helpt ook geen pci kaart meer tegen ;)
en live flashen gaat prima. in windows doet je bios toch nix meer.

Maar wat idd al gezegt is stuur die chip naar die bios flasher. of je moet een ander zelfde mobo hebben en de bios hotflashen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• RammY

RammY

Dát!

Tranzy schreef op maandag 02 mei 2005 @ 09:02:
Ik denk dat de Liveupdate ook het Boot block gedeelte om zeep geholpen heeft.. daarom werkt de Crashfree functie niet meer.
Dat zou normaal gesproken niet mogen want bootblock is volgensmij niet te flashen.
Dat slaat ie als het goed is netjes over...

En anders es ff kijken of iemand of n bedrijfje in de buurt een EPROM flasher heeft staan.
Kan het ook nog mee...

• Tranzy
@Rammy .... ik heb alleen een awd file ...kan ik die renamen naar een .BIN ?

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 02-05-2005 09:12 ]

• RammY

RammY

Dát!

yup :)

• BalusC
  • Niet online