[js] uitlezen hoogte div?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik ben geen ster in Javascript, vandaar dat ik het hier vraag.
Situatie: Ik heb een site, met daarop een navigatie aan de linkerkant. Deze navigatie (dit menu) bestaat uit divjes, elk divje is een knopje.
Dit menu kan zogenaamde submenu'tjes bevatten, die verschijnen als iemand met de muis over een menu-item heen gaat. Dit verschijnen moet dan gebeuren rechts van de knop waar de muis overheen ging.
Door middel van een uurtje rommelen met DOM heb ik dus netjes een uitklapbaar menu gecreeert, echter is hier 1 probleem mee. IE rendert de fonts anders dan Firefox. OK, geen heel groot probleem, maar wel als je je bedenkt dat ik de positie van het uitgeklapte menu'tje in de CSS moet instellen.
Omdat ik de exacte menu's dmv php ga vullen (databaseje erachter), weet ik vantevoren gewoon niet hoe hoog welk menu'tje moet komen. Mijn enige redding lijkt hier dus javascript te zijn. Ik ben dus op zoek naar een javascript wat mij de exacte positie verteld van het element (de div) waar ik om vraag. Bestaat zo'n functie? En zo ja, welke functie is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 01-05-2005 21:23 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

hoogte van een div kan je zo verkrijgen:
code:
1
document.getElementById('div').clientHeight

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
hmm... sorry, ik ben niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde de absolute hoogte, dus niet de totale hoogte van de div, maar de positie in het document zeg maar.

Edit: .offsetTop lijkt m te zijn, tnx voor het 'duwtje in de richting'. Gevonden in de Mozilla DOM reference. :)

[ Voor 29% gewijzigd door RSpliet op 01-05-2005 21:43 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Volgens mij bedoel je niet de hoogte maar het y-coordinaat?

code:
1
document.getElementById('id_van_div').offsetTop;

Hier is trouwens genoeg over te vinden, als je bijvoorbeeld met de got-search zoekt op "coordinaat div" heb je bij de 4de hit alle info die je hebben wil :)

[ Voor 7% gewijzigd door André op 01-05-2005 22:22 ]

Dit topic is gesloten.