Toon posts:

harde schijven door nieuw geheugen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik zou is willen weten wat er fout is gegaan, of waar het aan kan liggen.Ik heb deze week nieuw geheugen gekocht (ocz6001024eldcpe-k)erin geprikt en ben gaan testen (memtest86).Binnen twee minuten error :? nog een keer testen weer errors .toen heb ik windows weer opnieuw gestart en toen begon die een schijf controle doet die normaal nooit maar goed ik wou weer testen en hij gaf weer errors toen begon die vanzelf een schijf controle :? nou word het helemaal te gek, ik kom niet meer in het bios en hij zegt: REBOOT AND SELECT PROPER BOOT DEVICE OR INSERT BOOT MEDIA IN SELECTED BOOT DEVICE AND PRESS A KEY.Ik heb ondertussen mijn bios geresset en kom weer in mijn bios en daar geeft die aan sata schijven NOT DETECTED en als ik nu opstart wil die wel windows openen maar krijg ik een blauw scherm. Kan ik nu aannemen dat mijn schijven naar de kl*te zijn???

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Euh... dit probleem is opgetreden bij het plaatsen van nieuw geheugen kennelijk, waarom zoek je het probleem dan direct in je hdd's? Zeker als memtest86 errors geeft gok ik toch dat er iets mis is met je geheugen. Al eens geprobeerd om je oude geheugen weer terug te prikken :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt me gewoon op een corrupte install (wat goed mogelijk is natuurlijk met brak geheugen)
Gewoon goed geheugen erin zetten, schijfjes formatteren en opnieuw installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb mijn topic titel niet in orde 8)7 had moeten zijn: harde schijven kapot door nieuw geheugen?

• breinonline
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Probeer eens de memtestcd te draaien met alle schijven afgekopped? Memtest geeft geen fouten als je hdd aan het stukgaan is, dat heeft er dus niets mee te maken. Probeer erachter te komen of het geheugen goed is, dan kan je je harde schijven gaan testen. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:01:
Euh... dit probleem is opgetreden bij het plaatsen van nieuw geheugen kennelijk, waarom zoek je het probleem dan direct in je hdd's? Zeker als memtest86 errors geeft gok ik toch dat er iets mis is met je geheugen. Al eens geprobeerd om je oude geheugen weer terug te prikken :?
Heb idd al het oude geheugen terug geplaatst, maar blijft het zelfde doen

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:05:
[...]

En memtest geeft nogsteeds errors? Al eens het geheugen in een ander slot geprobeert anders?

Zolang memtest errors geeft zou ik je eerst eens zorgen gaan maken over je geheugen, ga eens verder kijken naar je hdd's als je voor elkaar hebt gekregen dat memtest 0 errors geeft... :P

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:02:
Lijkt me gewoon op een corrupte install (wat goed mogelijk is natuurlijk met brak geheugen)
Gewoon goed geheugen erin zetten, schijfjes formatteren en opnieuw installeren :)
LOL is het geheugen zeker niks waard 8)

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:06:
[...]

Wat bedoel je daar nu weer mee :? Ik volg je even niet... :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:05:
[...]

Is goed mogelijk natuurlijk, als je data eenmaal corrupt is verandert dat niet door alleen het geheuigen terug te plaatsen, je moet natuurlijk wel even reinstallen.
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:06:
[...]

Als het dood is kun je er idd niet veel mee nee.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:02:
Sorry ik heb mijn topic titel niet in orde 8)7 had moeten zijn: harde schijven kapot door nieuw geheugen?
Niet alleen je titel is niet in orde. Lees je eigen zinnen nog eens door, echt lekker lezen doet het niet zo in 1 alinea met foute interpunctie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd typen is niet mijn beste kant Ferry.
Mijn exucces er voor maar goed ik kom nu wel weer op mijn pc met het oude geheugen.
Nu nog maar is het nieuwe proberen en dan maar hopen dat het goed komt, anders mag ik het geheugen gaan ruilen :r

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een probleem met het nieuwe geheugen denk ik ik :? krijg als ik boot een blauw sherm

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:45:
ik heb idd een probleem met het nieuwe geheugen denk ik ik :?
Tja, dat heb je zo weleens he? Zeker als memtest fouten geeft lijkt het me het meest voor de hand liggende dat het geheugen gewoon brak is, die dingen kunnen nou eenmaal kapot, daar hebben ze de garantie ook voor uitgevonden...

• breinonline
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Krijg je weer errors in memtest (al is het er maar 1) dan is het geheugen dus stuk, garantie claimen en klaar :)

Overigens zie je bij je posts een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje staan. Daarmee kan je je post editten mocht je er binnen korte tijd nog wat aan toe te voegen hebben, dan wordt het topic niet onnodig lang.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

had ik laatst ook dat mijn data op de HD verkloot was door slecht geheugen

na het plaatsen van goed geheugen moest wel alles opnieuw XP install, progjes e.d.

wel vervelend maar eens verkloot blijft verkloot....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

breinonline schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:50:
Krijg je weer errors in memtest (al is het er maar 1) dan is het geheugen dus stuk, garantie claimen en klaar :)
Zo simpel is het ook niet :o

Het kan best zijn dat moederbord en geheugen beiden prima werken, maar dat ze gewoonweg niet compatibel zijn met elkaar.

Ook kan het zij dan oude en nieuwe geheugen compatibiliteitsissues hebben, of dat eigenlijk alles wel compatibel is, maar dat timings die met een enkele DIMM goed gaan, te strak zijn bij de hogere belasting op de geheugenbus van twee (of meer) DIMMs...

En in al deze gevallen waarin het geheugen zelf niet kapot is, maar alleen het totaal niet functioneert, heb je geen enkele recht op garantie. Het geleverde onderdeel functioneert immers perfect, het wordt alleen maar op een manier gebruikt dat niet gaat lukken. En dat is niet de schuld van de leverancier. De meeste leveranciers doen wel coulant met verzoeken tot ruilen om dit soort reden, maar het is een gunst, allerminst een recht :o

Verder is deze topic echt beneden peil en gaat hij dus helaas dicht :/

TS, sta eens even stil bij de volgende dingen:

- vragen over geheugen en moederborden horen in Processors, Moederborden en Geheugen, vragen over harde schijven in Opslagmedia & I/O Controllers. Wat bezielt je om deze vraag in Overige Hardware te stellen :? Het is hier geen dumpbak :o

- het is de bedoeling dat je voor je op GoT post zelf even de zaken op een rijtje zet en op zoek gaat. Ik lees geen enkele aanwijzing dat je dat gedaan hebt. GoT is geen helpdesk, we vragen wel degelijk enige zelfwerkzaamheid van je. Zo lijk je de Hangen en Opstarten Troubleshooter in het geheel niet bekeken te hebben. Doe dat alsnog.

- als je dan al een topic op GoT post, dien je volledig en uitgebreid te posten. Dat houdt minimaal in alle betreffende specs. Ik mis welk moederbord je gebruikt, wat voor geheugen er al in zat. Als je HDDproblemen vermoedt, geef aan wat voor HDD je gebruikt. Evenmin geef je aan welk OS je draait en wat voor BIOS versie...

- bovenstaande gaat allemaal over wat en waar je schrijft, maar zo mogelijk erger is de verzorging van je titel en posts. Je hoeft op GoT geen hoogstaand literair werk te produceren, maar wat je schrijft moet wel gewoon leesbaar zijn. Interpunctie en hoofdlettergebruik horen daarbij, maar ook een beetje logische structuur en hier en daar wat enters of zelfs blanco regels. Heel specifiek is ook teveel spreektaal af te raden: "maar goed ik wou weer testen" of "nou word het helemaal te gek" - dit soort loze, verhalende bijzinnen voegen niets toe aan de inhoud, maar maken je text nog drukker en moeilijker leesbaar dan het al is. Zeker als je ook nog grammaticaal de plank misslaat (wou = wilde, nou = nu, word = wordt etc...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.