Toon posts:

[XP] NTLDR ontrbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Als ik mijn pc opstart krijg ik de melding NTLDR ontbreekt en kan ik dus niet opstarten.
Ook heb ik gezien dat hier al heel veel topics over zijn en ik heb ze ook allemaal door gelezen maar er stond niks in waar ik wat aan had.

Mijn systeem:
P4 2400Mhz socket 478
512mb ram
1x hdd 80gig
Dvd rom
cdrom/brander
Geforce 4 Ti4200
Acties die ik ondernomen heb:

Als eerste ben ik op google gaan zoeken.
daar vond ik dit:

Dit bestandje downloaden (http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/fixntldr.zip) en op diskette zetten daarmee je pc opstarten. je krijgt dan 10 opties maar geen van alleen werkte, voor meer info hier over kijk op deze site: http://www.pcwereld.be/node/2420 of deze: http://www.tinyempire.com...d/ntldr_missing_dutch.htm
alles wat op deze sites staan heb ik geprobeerd.

ook heb ik nog geprobeerd om gewoon vanaf cd te booten maar ik kan helemaal niet van cd booten. terwijl ik van de windows cd die ik heb het zeker weet dat hij dat kan omdat ik dat al vaker gedaan heb om windows op nieuwe pc's te installeren. maar hij zegt steeds dat het geen geldige boot disk is.

Na deze opties dus geprobeerd te hebben werkt het nog steeds niet. Ik heb mijn hdd in een andere pc gedrukt en heb ik hem geformateert (niet snel geformateert) dus ik dacht nou dan kan ik mooi opnieuw windows installeren maar nee hij gaf nog steeds de zelfde fout melding dat NTLDR ontbreekt. Het is namelijk zo dat er heel veel oplossingen zijn voor dit probleem maar dan moet je in het begin gelijk booten van cd en dat lukt al niet. (voor beeld van zoon site die dat zegt: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm)

ik ben nu een beetje ten einde raad wat ik moet doen en ik hoop eigenlijks dat iemand anders hier nog wat op weet.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Als eens een biosreset gegeven en wordt hij wel goed herkend..? Toevallig niet de bootvolgorde verkeerd staan.>?

[ Voor 186% gewijzigd door MasterMike op 01-05-2005 21:01 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 19:16

mace

Sapere Aude

1. win98 bootflop dr in ( http://www.bootdisk.com )
2. fdisk /mbr
3. windows opnieuw installeren

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Als je een pc met dezelfde versie van windows in de buurt hebt, waar ook windows op dezelfde partitie is geinstalleerd, kopieer dan alle bestanden in de root van je C, alle, dus ook de verborgen en systeembestanden, naar een floppy, stop floppy in de andere pc en boot :)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Geen floppy in diskdrive toevallig? (te makkelijk..)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MaCe1337 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:01:
1. win98 bootflop dr in ( http://www.bootdisk.com )
2. fdisk /mbr
3. windows opnieuw installeren
Waarom zo moeilijk?
booten met de windows cd, recovery console starten en fixmbr en fixboot draaien. Wl nog wel eens helpen zonder je hele windows te herinstalleren

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:26:
[...]

Waarom zo moeilijk?
booten met de windows cd, recovery console starten en fixmbr en fixboot draaien. Wl nog wel eens helpen zonder je hele windows te herinstalleren
Lees wat ik zei booten van cd lukt dus niet. en dat met dat fdisk werkt ook niet ik ga nu proberen mijn bios te resetten.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Als het booten van CD niet lukt is er waarschijnlijk een ander probleem. Probeer eerst je PC werkend te hebben met een Boot CD. Kan je een andere PC wel met jouw Windows CD booten?

Heeft de PC nog een diskette station? Kan je daar van booten?

Hoe is je HD ingedeeld? Hoeveel partities (Primary / Extended / Logical / Etc)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:31:
[...]

Lees wat ik zei booten van cd lukt dus niet. en dat met dat fdisk werkt ook niet ik ga nu proberen mijn bios te resetten.
In dat geval boot je met de diskettes en start je van daaruit de setup. Dat is in principe hetzelfde alleen duurt het langer.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, wat ik ook doe ik krijg windows niet geinstalleerd.

Ik start windows op vanaf cd-rom, geef aan waar die heen moet + format, en dan gaat ie wat rommel kopieren. Dan als ie klaar is reboot ie weer, en krijg ik ntldr is missing.

Ook in de recovery console op de cd fixboot en fixmbr, en ook die ntldr gekopieert, maar dat mag allemaal niet baten.

Het gekke is hiervoor installeerde die windows wel goed.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik had dit elke week |:(

ik zette de ntldr van de win xp cd trug in windows in windows herstel modus en dan fix je de partitie tabellen enzo ook meteen fixmbr en fix nog iets ff de naam kwijt

bij mij was het toen verholpen tot ik weer de stekker uit ut stopcontact trok doen de pc aan stond O-) wazn't me

er was nog iets dat je moest copieeren: ntdetect.com

[ Voor 10% gewijzigd door enriqueeeee op 01-05-2005 22:57 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb ff met fdisk zitten kijken wat het allemaal deed en nu als ik mijn pc opstart staat er niet meer NTLDR ontbreekt maar nu staat er Missing opperation system. dus dan zou je denken dat je gewoon weer windows kan installeren maar ik kan nog steeds niet van cd booten :( en als ik een opstart diskette er in doe en dan naar die win xp cd ga en dan de setup doe dan zegt hij dat het niet in dos kan. iemand hier al ervaringen mee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien vergezocht, maar zou een bios-update dit misschien niet kunnen verhelpen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 19:16

mace

Sapere Aude

Ik denk dat je bios gewoon verkeerd staat ingesteld, probeer eens de bios te updaten, en vervolgens de bios goed in te stellen dit is een overzichtelijke bios guide.

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 02-05-2005 17:31 . Reden: betere link gevonden ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 01:55

Guldan

Thee-Nerd

Anders zou je ook gewoon ff van www.bootdisk.com ff windows xp installatie diskettes downloaden opstarten daarvan... en dan windows opnieuw installeren. Jammer dat je al fdisk/mbr hebt gedaan want misschien had je met "Een eerdere installatie repareren" je installatie nog kunnen fixen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij is nu eindelijk aan het installeren. *zucht* ik heb eerst mijn schijf geformat met de win98 boot diskette. daar na ben ik via die diskette op de cdrom gekomen doormiddel van cdrom ondersteuning dan ga je in de /I386 map en daar open je het bestandje winnt.exe en hij is dus nu aan het in installeren.

voor uitgebreidere info kun je ook kijken op: http://www.webtree.ca/windowsxp/clean_install.htm hier heb ik het tenminste vandaan.

Verwijderd

Ik ken een mobo waarbij dit ook gebeurd.. Daar is het zo dat de HD std op CHS gezet word ipv LBA. Duurt ff voordat je dat door heb :z Maybe dus je HD instellingen ff checken in de bios..

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

mocht je het nog eens krijgen ntldr ontbreekt doe dan :

windows xp cd er in ga naar system fix meuk en doe :

copy e:\i386\ntldr c:\
copy ntdetect.com c:\

dan dan moet je misschien nog de bootlijst gebeuren fixen maar dan zou het opgelost moeten zijn

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik ben er nu achter wat mijn probleem is, windows setup schreef de boot bestanden niet weg naar de C: partitie op de S-ata schijf, maar op de ide partitie :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hehe dan heb je die toch zelf verkeerd gekozen tijdens de install partitie keuze lijkt me :) offe je hebt geen sata drivers geladen en zag hij daarom je sata disk niet ??
Pagina: 1