Toon posts:

Beste manier om te resizen?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk de beste manier om een foto te resizen en welk programma doet dit het best?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Photoshop does the trick for me ;)

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

irfanview, staat prima in de faq. Elk programma kan dit overigens wel.

Verwijderd

Topicstarter
Januszjes schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:50:
irfanview, staat prima in de faq. Elk programma kan dit overigens wel.
Jawel, maar niet ieder programma doet dit even subtiel.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:50

UTM

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:52:
[...]

Jawel, maar niet ieder programma doet dit even subtiel.
Adobe Photoshop of The Gimp! (linux) doen dit perfect. Je kan ook de maten aanhouden e.d.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Een goed bewerkingsprogramma zal je ook verschillende mogelijkheden geven bij resizen. Dat zou het verschil moeten uitmaken. Overigens heb ik nog nooit verschil gezien. Tussen paint en een echt bewerkingsprogramma zit natuurlijk verschil, maar je zal heel goed moeten kijken voor verschil tussen Irfanview en photoshop of iets dergelijks.

Waarom probeer je niet gewoon verschillende programma's om te zien welke de beste resultaten in jouw ogen geeft? Dat kunnen wij moeilijk voor je bepalen.

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 01-05-2005 21:08 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:31

Zoefff

❤ 

Als je puur op zoek bent naar een programma om foto's te resizen dan is Photoshop natuurlijk wel een beetje overdone, maar hij doet het wel uitstekend. De uiteindelijke kwaliteit hangt vaak af van de verschillende algoritmes die er gebruikt worden om te resizen. Er zwerven wel overzichtjes van programma's, algoritmes en kwaliteiten over 't net, moet je maar even zoeken.

Maar zoals ik al zei, Photoshop is wel overdone voor alleen resizen. Je kan uiteraard wel batch opdrachten maken enzo, maar met kleine programmatjes zoals IrfanView kan dit ook, makkelijker, en zal je weinig (lees: geen) verschil in kwaliteit merken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb zelf power toys for windows, dan kun je resizen door even een rechtermuisklik te doen op het plaatje. Kiezen uit het formaat en klaar, je kunt dat ook voor meerdere afbeeldingen tegelijk doen. Al gebruik ik nog steeds Photoshop wel eens, omdat er wel eens wat aan de contrast enzo gedaan moet worden.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:49:
Wat is eigenlijk de beste manier om een foto te resizen en welk programma doet dit het best?
Een dergelijke luie topicstart schreeuwt om eigen inzet: zelf proberen en zien wat voor jou het beste werkt dus. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.