HD in auto op USB autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 5.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Ik heb gezocht naar HD's in auto's maar ik kom dus alleen topics tegen waar het gaat om een hele pc in de auto en dat is niet helemaal wat ik zoek. (dit zou namelijk eenvoudiger moeten zijn)

Ik ben van plan om op vakantie te gaan met de auto en dan heb ik natuurlijk behoefte aan muziek. Aangezien ik mijn hele muziek collectie op mp3 heb staan wil gewoon mijn externe HD aan een autoradio koppelen. (auto en autoradio heb ik nog niet, dus ik kan nog alle kanten uit :))

Er zijn 2 dingen die ik niet zeker weet:
1. Reageert een externe HD hetzelfde als een USB-stick? (Is er voor een autoradio verschil?)
2. HD Voeding.

De eerste vraag hoop ik dat jullie antwoord kunnen geven.

De tweede vraag had ik als volgt bedacht.
HD heeft een 12 volt input en verbruikt maximaal iets van 700mA geloof ik.
Voltage regulator 7812 tussen de accu HD en dat zou moeten werken. (toch??)
Of kan dit ook makkelijker? aansteker levert 12V? (ongeveer?) HD op een niet mooie spanning hangen niet slim?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:17
Ik zou proberen een moeie voedingsspanning te krijgen voor je HD. Je autodynamo kan voor spanningpieken zorgen. De spanning in je auto kan trouwens oplopen tot meer dan 13 volt. Ik weet niet hoe een HD daarop reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
blaatbeest schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:24:
...
Er zijn 2 dingen die ik niet zeker weet:
1. Reageert een externe HD hetzelfde als een USB-stick? (Is er voor een autoradio verschil?)
2. HD Voeding.

De eerste vraag hoop ik dat jullie antwoord kunnen geven.

De tweede vraag had ik als volgt bedacht.
HD heeft een 12 volt input en verbruikt maximaal iets van 700mA geloof ik.
Voltage regulator 7812 tussen de accu HD en dat zou moeten werken. (toch??)
Of kan dit ook makkelijker? aansteker levert 12V? (ongeveer?) HD op een niet mooie spanning hangen niet slim?
1. Geen idee, in principe wel lijkt me, 't is een mass storage device. Maar of ie ook met mappen en zoveel mp3 overweg kan gaan.... geen idee.

2. HDD heeft zowel 12 als 5V nodig. 5V kan prima dmv een 7805, 12V niet. Accuspanning is 12V, en laadspanning (dynamo) is 13,8V. Een normale 7812 heeft zo'n 14-15V minimaal nodig om te functioneren. Een low-drop variant zou misschien net kunnen maar als je dynamo niet draait dan zal ie denk ik alsnog wegvallen. (misschien draait ie dan wel door maar dat weet ik niet)

Waarom brand je die MP3s niet op een paar cds en koop je een autoradio met MP3 functie? 10 CDtjes is 7 Gb aan MP3, moet ruim voldoende zijn lijkt me. Of je gebruikt een Ipod of vergelijkbaar op de line-in of via een FM modulator.
Of je neemt een laptop mee, kun je ook nog films kijken, onderweg internetten @ wifipoints, thuisbasis fotos mailen, je digicam af en toe legen en mp3 luisteren onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
ja ik zou ook een laptop meenemen als ik alleen maar een muziekje wil luisteren O-)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
De Aldi had laatst een autoradio met USb-aansluiting in de aanbieding las ik in een topic hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Nou.... ik heb geen cd brander :) (en de reden daarvan is dat ik een hekel heb aan cd's wisselen, daarom heb ik ook alles op mp3. Eerste wat ik doe als ik een cd koop is hem rippen naar mp3)

Die maxtor onetouch externe harde schijf heeft trouwens alleen maar 12Volt input volgens mij. Maar ik had inderdaad de datasheets van die 7812 verkeerd gelezen. Input spanning word een probleem.

(laptop heb ik niet, en ook niet veel behoefte aan. Ik wil een HD zonder computer in mijn auto!!!! :P)

[ Voor 13% gewijzigd door blaatbeest op 01-05-2005 20:38 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er al enig idee van welke radio je hiervoor wil gaan gebruiken ?
Want dit lijkt mij toch echt het belangrijkste voor deze situatie. Ik ben veel bezig met car-audio en tot nu toe heb ik nog nooit iets gezien waar je een gewone HD direct kan inpluggen of via USB aan HD op kan aansluiten.

Mijn oplossing voor dit probleem was een iPod aan te schaffen (gebruik die alleen in de wagen zelfs). Die kan je gewoon via RCA input aansluiten. Mijn radio heeft alles van audio-in tot video-in dus dat is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Er was inderdaad afgelopen week bij de aldi een autoradio die een USB port had. Daar stond echter alleen bij dat je bijv een USB-stick kon aansluiten.
Vandaar ook mijn vraag of een USB harde schijf hetzelfde reageert als een USB stick

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:40:
Heb je er al enig idee van welke radio je hiervoor wil gaan gebruiken ?
Want dit lijkt mij toch echt het belangrijkste voor deze situatie. Ik ben veel bezig met car-audio en tot nu toe heb ik nog nooit iets gezien waar je een gewone HD direct kan inpluggen of via USB aan HD op kan aansluiten.
Ik meen dat ze bij de Aldi deze week precies zo'n autoradio in de aanbieding hebben. Het bestaat dus zeker wel.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Is het niet heel simpel mogelijk om de (varieerende) spanning van de accu/dynamo te versterken tot zeg 16 volt? en dan alsnog die 7812 eraan te hangen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een laptop usb harddisk heeft waarschijnlijk genoeg aan de spanning van de usb poort.
ik gebruik al jaren die hd's in een usb behuizing en heb je alleen voeding via usb nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
blaatbeest schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:54:
Is het niet heel simpel mogelijk om de (varieerende) spanning van de accu/dynamo te versterken tot zeg 16 volt? en dan alsnog die 7812 eraan te hangen?
Ja, kan, alleen dat kost je zo'n 25 eur extra, je kan gewoon een auto-laptopvoeding kopen, die zet 12V om in 17/18/19/20/22/24 volt (naar keuze meestal). Daar kan dan wel weer een 7812 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Sja maar die kosten wegen nog niet op tegen een ipod :)

Deze bijvoorbeeld kan ook:
http://www.mastervolt.nl/details.asp?Id=12

jammer genoeg staat daar weer geen prijs bij. (daarbij is het 20 Ampere wat me overkill lijkt. dus het moet goedkoper kunnen :))

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
blaatbeest schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:34:
Sja maar die kosten wegen nog niet op tegen een ipod :)

Deze bijvoorbeeld kan ook:
http://www.mastervolt.nl/details.asp?Id=12

jammer genoeg staat daar weer geen prijs bij. (daarbij is het 20 Ampere wat me overkill lijkt. dus het moet goedkoper kunnen :))
Lol, nee dat is wel erg extreem. Koop gewoon iets als ze bv op http://www.supplies4sale.nl/ verkopen. 12V in, diverse spanningen uit, is ruim voldoende (26 eur), en zelf weer teruggooien naar 12 en 5V (7812 en 7805). Neem wel 2A versies, zit je iig ruim voldoende, en zorg voor koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
TI heeft zeer mooie voedingsprintjes. De PTN78060WAH deze is als sample te bestellen en kan 3A leveren. Misschien een idee om te gebruiken.

De Ui is 7 tot 35V en Uu is intestellen mbv van een weerstand.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Sja ik was net ook al op een site aan het kijken

http://www.brigatti.nl/in...get=dept_136.html&lang=nl

dan onder: Adapters & Voedingen
en dan: Gestabliliseerde spanningsomvormer voor de auto

Zijn van de dingen die je in een sigarettenaansteker doet. Vraag is alleen of de kwaliteit van de 12 volt goed is. En hoe gevoelig die HD is....

(ahh damn, 12Volt output alleen bij 24 volt input. nondejus)

[ Voor 10% gewijzigd door blaatbeest op 01-05-2005 22:10 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
de autoradio, nog 5 stuks te koop bij de aldi in overvecht (overkapel) http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_17/OFF01.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:40
Ik zag laatst in een krantje(halfords volgens mij) een autoradio van sony met zo'n 20gb mp3-speler van sony voor plus/minus 550. Is niet precies wat je zoekt maar komt wel in de goede richting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 01:38

Nox

Noxiuz

iemand had een spannings stabilisator gekocht, en daar kreeg hij 12 volt van.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
misschien even een tip. bij de aldi is nou een autoradio in de aanbieding met een usb poort aan de voorzijde. iets van 80 euro geloof ik. tot 4 mei geldig.

EDIT: zie nou pas de post van willy :o

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 01-05-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je benaders gewoon een filesysten normaliter maar windows vind wel dat er verschil is

waarbij de bovenste daadwerkelijk een hd is en de onderste een usb stick

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/usbdinges.png

een hd van 12 volt op de relatief obnstabiele spanning van de auto kan soms wel eens een slecht idee zijn. op het moment dat er vaak dipjes in je power zijn
(zie je de verlichting van je radio zachter gaan als je hem hard zet ?)

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 01-05-2005 23:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 11:05
Ik heb ook wel eens van die externe usb casings gezien voor IDE apparaten die een audio out hadden. Maar misschien zijn die bedoeld voor cd / dvd spelers die je ook in zo'n 5 1/4 inch usb casing kunt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Je zou ook meteen een autoradio met dvd-ondersteuning kunnen kopen ;) Ben je wel weer wat duurder uit, maar is minder gepruts, en op een DVD-tje past al 4,7 gb. Als je dan ook nog eens een dual-layer dvd brand past het dubbele erop.

Je hebt dan misschien wel geen DVD brander, maar die kun je vast wel lenen of kopen (kosten nog maar 50 euro ofzo, stuk minder dan externe HD).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

auto en autoradio heb ik nog niet, dus ik kan nog alle kanten uit :)
En een rijbewijs? >:)

Ik heb een autoradio met line-in, gewoon de iPod eraan en als ik uitstap kan ik verderluisteren :P
Goedkope oplossing, er bestaan ook setjes met Ipod houder en car charger, alsook sets om hem op je cd wisselaar aan te sluiten (je bedient dan de ipod met je autoradio).

Autoradio (150 €) + iPod Mini (200 €) + Car Charger (40 €) = 390 €

[ Voor 65% gewijzigd door WhiteDog op 02-05-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

last but not least neem je hd mee naar de verkoper en vraag of je het mag testen .... ;)

een aaipot is natuurlijk flexibeler

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 02-05-2005 00:13 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:25
Nog een tip voor een radio kun je vinden via :

www.conrad.nl
-> Auto-hifi & auto-accessoires
-> Auto-HiFi
-> Autoradio's met CD-spelers
-> Pagina 6
-> ROADSTAR CD-TUNER MET MP
Artikelnr.: 379413 - 8B

Dit is een autoradio met USB poort voor een externe harddisk, en een SD/MM slot voor kaartjes.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Voor die 12V bestaan toch ook low-drop regelaars, dat je maar zo'n 13-14 volt nodig hebt? Of zijn deze alleen beschikbaar voor de 7805 serie?

Auto is ongeveer 13,8 volt, als de dynamo draait nog wel wat hoger zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een hd, kun je een gewone nemen. Een laptop hd is echt over kill. Ik heb in mijn auto een normale maxtor zitten, en die leeft nog steeds na 3 jaar. (hij heeft heel wat klappen gehad)

Voor de spanning.

wil je een zeer constante spanning krijgen.

neem een omvormer, van 12 naar 230. die van mijn werk tussen de 10 en 15 volt.
Van je omvormer naar een voeding. ik heb voor mijn carputer systeem een cubics case genomen.
daar zit een adapter bij die tussen de 110 en 240 een mooie 12 volt maak voor mijn pc.

zelf als ik mijn motor start, blijf het pctje rustig draaien
www.cartft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Aangezien je de radio nog niet hebt gekocht, zou je ook het volgende kunnen overwegen: er zijn autoradio's op de markt met een ingebouwde laptop-HDD.

Bijvoorbeeld:
http://zog.typepad.com/malaysia/2005/04/car_radio_with_.html

Of zoiets als dit:
http://www.sony.nl/ShowPr...+CD+Tuners&product=MEX-R1
DVD autoradio. Moet je wel nog een dvd brander kopen (voor minder dan 50 euro heb je er eentje).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Sja, ingebouwde HD.... 20gyg is wel aardig maar niet voldoende voor al mijn mp3's. En daarbij heb ik al een externe 160 GB HD. (een van de weinige dingen die ik wel al heb ;))

In ieder geval alvast bedankt voor al de reacties. Alle suggesties zijn welkom! (al ben ik nog steeds niet van plan om een ipod te kopen :P)

Ben ik eigenlijk de enige die dit gewoon een heel praktisch idee vind?? :)

[ Voor 11% gewijzigd door blaatbeest op 02-05-2005 11:44 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 13:19
Ik heb een deh-7600mp van pioneer. Nu is er voor pioneer radio's met een ipbus een interface te koop die het mogelijk maakt om er een ipod (vanaf de 3e generatie en alle mini's) op aan te sluiten. Deze interface is de CD-IB100. De ipod wordt dan gevoed door deze interface en ook is her mogelijk om met je headunit te scrollen door de ipod door middel van de navigatietoetsen hierop.

Is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:48

Metten

ik hou het graag simpel

Er wordt allemaal gespeculeerd over iPods en knutseloplossingen om een 12v te krijgen, maar dit lijkt me toch de beste optie:
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:01:
een laptop usb harddisk heeft waarschijnlijk genoeg aan de spanning van de usb poort.
ik gebruik al jaren die hd's in een usb behuizing en heb je alleen voeding via usb nodig....
Of zo'n HD werkt lijkt me voornamelijk afhangen van het feit of zo'n autoradio FAT16 of FAT32 ondersteunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

tazmaniankoala schreef op maandag 02 mei 2005 @ 08:16:
Nog een tip voor een radio kun je vinden via :

www.conrad.nl
-> Auto-hifi & auto-accessoires
-> Auto-HiFi
-> Autoradio's met CD-spelers
-> Pagina 6
-> ROADSTAR CD-TUNER MET MP
Artikelnr.: 379413 - 8B

Dit is een autoradio met USB poort voor een externe harddisk, en een SD/MM slot voor kaartjes.
Waarom leest iedereen over deze post heen?
Koop de Radio
Fix je stroom
Sluit aan

Klaar, 160 gig aan MP3's on the go :)

offtopic:
Maar een mATX pc'tje, met daaraan een touchscreen 14" TFTtje gekoppeld is nog altijd leuker op je geluid op te kiezen ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Een gewone harddisk vind het volgens mij niet zo prettig om in een auto te zitten.. koop gewoon een iPod en sluit die op de Line-In van je radio aan, dan heb je nog fatsoenlijke bediening ook :) (meerdere gigabytes aan MP3s navigeren op zo'n Aldi radio lijkt me geen pretje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
tja jammer dat je nieteen hele comuter ingebouwd wou anders kon je "drivesoft" kopen :9~
nu nog een auto

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Ik heb alle posts wel gelezen hoor :)
Ik heb eigenlijk nooit een laptop hd in mijn handen gehad maar ik bedenk me ook nu pas dat je het waarschijnlijk over een externe laptop hd gaat?
Ik had een standaard hd in mijn hoofd en die zag ik nog niet werken zonder voeding :)

Is inderdaad wel een goeie optie maar dat betekent dus wel weer een hd kopen....

En een autoradio met usb heb ik er ondertussen al meer van gezien.
- dat ding van de aldi
- Kingstech (alhoewel die niet op de site van hun staat?)
- en nog wat andere die hier al voorbij zijn gekomen.

Opties genoeg, nu nog 1 uitkiezen en maken. (ik denk nog steeds (koppig?) dat mijn externe HD het heel goed zal doen met een voeding die niet moeilijk te maken is)

Een normale hd in de auto moet geen probleem zijn lijkt me als je hem fatsoenlijk verend monteert.

[ Voor 7% gewijzigd door blaatbeest op 02-05-2005 13:13 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Laatst online: 19:06

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Laptop hd heeft als voordeel dat ie op 5 volt werkt (en dus geen 12 volt nodig heeft). Een interne laptop hd is kleiner dan een gewone hd.(2,5" ipv 3,5"). Als je een usb powered laptop harddisk in een behuizing aansluit op de usb poort van dat roadstar ding van conrad ben je klaar. (voor 149 euro + harddisk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 05-10 20:17
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:01:
Idd, de oplossing voor jouw voeding probleem, want die neemt die gewoon van je usb bus!
De schijf is misschien iets duurder in aanschaf (de behuizing echter niet)
Andere voordelen zijn, 2.5inch hd's kunnen veel beter tegen een stootje, worden minder warm en steek je zo in je binnenzak.
Dus als het werkt, en waarom ook niet, ga voor de laptop hd in een kleine behuizing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je zo ongelooflijk moeilijk doen met voedingen etc, voor een precisie-apparaat
als een HD. Die zijn in no-time kapot zonder de juiste spanningen...

Waarom neem je niet gewoon een grote USB-stick? Je hebt ze vast wel van
5GB, en misschien wel meer. Dat lijkt me ruim voldoende voor je MP3'tjes ;)

Wess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Voor de aanschaf van de autoradio zou ik oppassen. Ik heb net die van de aldi gehaald. Mooi dingetje werkte perfect na omruil defecte. Deze usb aansluiting kan maar tot 1 gig en een bepaald aantal mappen en zo bevatten. Dus een hd van 250 gig zal niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Hmm das natuurlijk dan wel erg zuur.
Zal eens proberen wat andere merken te vinden en te mailen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat een, in de winkel verkochte, spanningsadaptor een goed idee is, ik heb er hier ook 1 en als je die op 12 volt zet, dan schakelt hij de spanningsregelaar er gewoon tussen uit en laat de spanning via een diode lopen, rest van de spaningen zijn wel netjes gestabiliseerd, maargoed die 12 volt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 22:59
waarom gebruik je niet gewoon een carputer PSU ? Die dingen kan je bij modguru bestellen en die stabiliseren je voltagelijnen...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:34:
Ik denk niet dat een, in de winkel verkochte, spanningsadaptor een goed idee is, ik heb er hier ook 1 en als je die op 12 volt zet, dan schakelt hij de spanningsregelaar er gewoon tussen uit en laat de spanning via een diode lopen, rest van de spaningen zijn wel netjes gestabiliseerd, maargoed die 12 volt 8)7
Das idd best wel matig als je bedenkt dat je tijdens het rijden dan 13.8 volt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neuh meer 14,5 volt
accu onbelast is 13,8 normaliter .. om te laden moet je overspanning hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Nondejus, ik heb 2 fabrikanten gemailed over die USB aansluiting en wat die allemaal wel niet kan.

no reply

Die van de aldi heeft blijkbaar behoorlijke beperkingen, iemand anders ervaring met andere USB autoradio's??

Ik heb net de handleiding gelezen van de roadstar speler op http://www.roadstarmultimedia.nl/
Daar staat niks bij over directories... niet goed...

[ Voor 26% gewijzigd door blaatbeest op 08-05-2005 14:41 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
fish schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:49:
neuh meer 14,5 volt
accu onbelast is 13,8 normaliter .. om te laden moet je overspanning hebben
Eigenlijk zijn de accu's wel degelijk 12 volt ;)

Ligt er heel erg aan in welke auto je meet. In principe worden accu's geladen op 13,8 volt. Dit omdat boven de 14 volt meteen gasvorming in de accu op treedt wat onder de 14 volt nog niet het geval is. Om het safe te spelen komen ze op die 13,8.

De boordspanning in mijn auto is met niet lopende motor bijna strak 12 volt en loopt met lopende motor iets op.

In sommige auto's (bijv. de VW Golf 3) is de boordspanning echter wat hoger (lees: eigenlijk te hoog). Dit heeft ook meteen als gevolg dat de koplampen snel stuk gaan.

Ff weer ontopic:
ik zou opletten met zomaar usb hdd's zonder voeding aan te sluiten op deze poort. Deze verbruiken namelijk veel meer stroom dan een usb-geheugen-stick. Het zou zo kunnen zijn dat de poort op die radio dit niet kan hebben en deze stuk kan gaan.

Als je het op safe wilt spelen gebruik je de externe voedings-aansluiting die vaak ook wel te vinden is op die usb schijfjes en zet je hier een 5 volts spanningsregelaar tussen (iets uit de 7805 serie bv.). Dan weet je namelijk zeker dat je iig niets op blaast.

[ Voor 8% gewijzigd door [TazZ] op 08-05-2005 19:23 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Enige tijd geleden was er hier een topic over een kerel welke zijn pc/laptop aan zijn radio had gehangen. De radio herkende deze als MD-shuffler. De track-titles en dergelijke waren dus ook zichtbaar op het LCD van de radio, en je kon van nummer wisselen mbv de knoppen op je radio.
Als ik me niet vergis was dit een Sony radio, en gebruike hij hiervoor een zelf gemaakte connector.

Zal hem even opzoeken. Misschien dat dat een alternatief voor je is
> [rml][ EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 08-05-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die ALDI radio doet het niet met mijn USB laptop HDD; de poort levert te weinig stroom helaas.
Morgen ga ik bij de Makro een Lenco radio halen met USB/SD/MMC aansluiting, kijken of die het zo wel doet. Anders wordt het inderdaad een extra voedingskabel, en daar heb ik niet zo'n zin in..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet niet wat je wilt uitgeven, maar zoiets? :

http://www.kenwoodusa.com/excelon/excelonKeg.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
brama schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:59:
Die ALDI radio doet het niet met mijn USB laptop HDD; de poort levert te weinig stroom helaas.
Morgen ga ik bij de Makro een Lenco radio halen met USB/SD/MMC aansluiting, kijken of die het zo wel doet. Anders wordt het inderdaad een extra voedingskabel, en daar heb ik niet zo'n zin in..
ga je er nog een mini reviewtje over typen? ik ben namelijk zeer benieuwd ernaar (bij welke makro ga je um kopen? liggen er dan nog veel?)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig dit, een vriend van mij heeft dit al gedaan en wat bleek, (nadat hij alles klaar had, voeding, inbouw etc.) die radio van hem ondersteunt alleen FAT16. En partities kent ie ook niet. Dus ben je mooi klaar mee zo, 4 GB is de max... Kortom, ik zxou het eerst maar even testen met een verlengsnoer en een PC of zo iets in die richting voordat je echt fanatiek gaat klussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
Sja... wie voelt zich geroepen om een nieuwe topic te maken met daarin reviews over USB autoradio's? :P

Ik ben ondertussen ook erg nieuwsgierig naar welke autoradio's met USB support HD's fatsoenlijk aankunnen.

Aldi

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
PASware schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:08:
[...]

ga je er nog een mini reviewtje over typen? ik ben namelijk zeer benieuwd ernaar (bij welke makro ga je um kopen? liggen er dan nog veel?)
Kijk maar even naar mijn postings in het ALDI topic, daar beschrijf ik de PRO's en CON's van de lifetec en de lenco.

Over HDD support kan ik in het kort stellen dat de Lenco mijn volledige 40G HDD kan lezen, de Lifetec doet niets met de HDD. Helaas is de Lenco ook niet ideaal, maar zie daarvoor dus de andere postings.
Overigens is een externe voeding bij beide radio's wel vereist.

Ik heb de Lenco trouwens dinsdagochtend bij de Makro (Best) gehaald, er lagen er toen nog heel veel.

[ Voor 12% gewijzigd door brama op 12-05-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
blaatbeest schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:44:
Sja... wie voelt zich geroepen om een nieuwe topic te maken met daarin reviews over USB autoradio's? :P

Ik ben ondertussen ook erg nieuwsgierig naar welke autoradio's met USB support HD's fatsoenlijk aankunnen.

Aldi
Dat wil ik wel doen, ik heb nu al een tweetal exemplaren redelijk uitgebreid getest, en ga nog meer testen (vooral met HDD support). Postings staan nu nog her en der verspreid over verschillende topics, dus 1 mooi topic is een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik had toch ergens een radio zien staan van een bekend merk die een ingebouwde hdd had van laptop.
Die je dan kon vullen via bluetooth of door middel van usbkabel naar laptop en dan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 22:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb voor 40 euro een 230v voeding gekocht, ideaal voor diverse zaken zoals mobiele telefoons en oplaadbare batterijen opladen. Ook voor een externe hd zou het ideaal zijn. Gewoon een mooi power outletje maken in je dashboard, staat nog mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
@ Brama,
Is er wel een autoradio die je getest hebt die fatsoenlijk HDD support heeft?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
*kick*

Iemand ondertussen al iets wijzer mbt usb autoradios en de daarbij horende onsteuning voor HD's??

(brama??)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
blaatbeest schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:19:
*kick*

Iemand ondertussen al iets wijzer mbt usb autoradios en de daarbij horende onsteuning voor HD's??

(brama??)
Sja, de Lenco doet het met een HDD, maar mijn exemplaar had een te slechte radio-ontvangst waardoor 'ie sowieso al afviel (ik gok dat het een exemplarische fout is). Maar zie mijn vergelijkingspost met een Lifetec van de aldi hier voor meer pro's/con's van dat ding.

De gebrekkige navigatie van vooral de Lenco (maar ook de Lifetec is niet uitgebreid genoeg IMO) heeft me ook doen besluiten zelf een andere oplossing te verzinnen, nl een (kleine thin client) PC in de auto inbouwen en aan een andere radio via line-in koppelen.

Wat ik namelijk vereis bij een USB HDD aan een autoradio, is twee shuffle modes:

De eerste mode is *alle* nummers die op de HDD staan shufflen, ongeacht in welke directories ze staan.

De tweede mode is alleen de nummers shufflen die onder de huidige geselecteerde directory (en evt. alle subdirs daarin) staan. Denk aan een cd-wisselaar, waarin je alleen alle nummers van 1 bepaalde CD wil horen, maar niet telkens in de volgorde zoals ze op CD staan.

De reden hiervoor is dat je bij zo'n grote muziekverzameling niet je metal-nummers dwars door je romantische ballads of klassieke muziek heen wilt horen. Maar je wilt ook niet telkens dezelfde volgorde van de nummers horen binnen een genre/directory.

Zover ik weet doet geen enkele autoradio dit, dus dan maar zelf zoiets via een PC gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi, bestaat er een kabeltje die je kunt aan sluiten op de line in van de autoradio en dan aan de andere kant een usb ontvanger heeft voor de usb stick. Dan ben ik al klaar.

Klink makkelijk, maar is dat ook zo?

Greetz,

Migwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Als je nou een laptop hdd neemt met een usb 2.0 case dan issie meteen USB powered. Een collega hier heeft dat ook, geen geklooi met adapters en extra draden, 40gb, powered by USB :)

Totale kosten iets van 90 euro ofzo, 74 voor de hdd, 15 voor de externe case

[ Voor 19% gewijzigd door Rey Nemaattori op 13-09-2005 13:05 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Ik heb net de autoradio met USB aansluiting gekocht die deze week bij de aldi in de aanbieding was en nu ben ik van plan om binnenkort een HD aan te sluiten.
Echter na deze heel toppic doorgelezen te hebben ben ik toch eenbeetje angstig geworden voor de meest makkelijke oplossing die de laatste poster nog een keertje aanhaalde, namelijk:
- een External 2.5 HDD enclosure USB 2.0
- en een 2.5HDD
en ik ben klaar?

Maar hoe zit het dan de spanning en wordt zo'n HDD niet veel te warm zonder koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spargo schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:25:
Ik heb net de autoradio met USB aansluiting gekocht die deze week bij de aldi in de aanbieding was en nu ben ik van plan om binnenkort een HD aan te sluiten.
Echter na deze heel toppic doorgelezen te hebben ben ik toch eenbeetje angstig geworden voor de meest makkelijke oplossing die de laatste poster nog een keertje aanhaalde, namelijk:
- een External 2.5 HDD enclosure USB 2.0
- en een 2.5HDD
en ik ben klaar?

Maar hoe zit het dan de spanning en wordt zo'n HDD niet veel te warm zonder koeling?
8)7 Er staat volgens mij letterlijk in de laatste post twee keer vermeld dat de USB aansluiting gebruikt wordt als voeding. Verder lijkt me het een zorg voor de hdd enclosure om de schijf te koelen (wat op zich niet eens nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

had kijkshop niet laatst een autoradio met usb aansluiting???

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo. ik ben niet bekend met forums ed maar nu heb ik nuttige informatie om te delen.
ik heb een jvc kdg 731 en die speelt direct vanaf een 2.5 inch hd van 250 gig, geformatteerd als fat 32,zonder extra voeding wavjes en mp3. bij mijn weten is dit de enige autoradio die dat doet. ik ben vandaag bij acr eindhoven geweest voor een nieuwe radio. ik heb met dezelfde schijf alle radios getest die aanwezig waren en geen een speelde mijn muziek. ze moeten meerdan 500 mA geven om te werken (draaien). in mijn personenauto heb ik een pioneer deh 4000ub, die speelt alleen van diezelfde hd als ik hem met een usb kabel aansluit met een stekkertje voor extra voeding. dat stekkertje steek ik dan in een 12v naar usb aansteker adapter.

groeten emile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:39
ik gebruik zelf een 640gb schijf met usb voeding. en in onze auto (een citroen gránd c4 picasso) zit bij sommige versies standaard een usb poort. maar dit zit vast ook wel in andere auto's. however dit werkt helemaal fantastisch :)
dus dan ben je klaar met:
hdd €80,-
auto €21.450,- <citroen DS3
totaal €21.530,-
dan ben je dus echt klaar zonder dat je zelf nog iets hoeft te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
Mensen, dit was een topic uit 2005.. Lijkt me niet nodig om oude koeien uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Stevanov schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:34:
Mensen, dit was een topic uit 2005.. Lijkt me niet nodig om oude koeien uit de sloot te halen.
Of oude HD's uit auto's ^^ >:)

Verwijderd

maar je leest ze wel......

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm duwt de koei weer terug in de sloot.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.