[delphi] Kan design-package niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een set componenten gemaakt en deze netjes volgens de regeltjes verdeeld in een runtime en een designtime package. De runtime package staat ook netjes bij de "requires" in de designtime package. De enige andere package die de designtime-package requiret, is designide.dcp.

Stap 1: Ik open de runtime package en ram op de compile knop. Klaar. Werkt. Ik ga naar $(DELPH)\Projects\Bpl en zie daar keurig de betreffende .dcp en .bpl files staan.

Stap 2: Ik open de designtime package en ram op de compile-knop. Dat werkt. Nu ram ik op de Install knop en krijg ik de melding dat een van de modules niet gevonden kan worden. Ik verdenk gelijk de runtime package. En wat blijkt: FileMon geeft aan dat delphi de runtime package probeert op te zoeken in $(DELPHI)\Bin, maar daar horen de .dcp files helemaal niet!

Let overigens wel dat de installatie van Delphi waarin ik het probeer is een schone installatie van Delphi 7, dus er is nog niet geknoeid met library of browsing paths (behalve dan dat ik het pad naar de source van mijn componenten aan het library path heb toegevoegd).

Ik heb packages *altijd* zo geinstalleerd en dat ging ook *altijd* goed... maar nu opeens dus niet. Wat doe ik fout :? :?

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

$(DELPH)\Projects\Bpl staat niet in het library path? $(DELPH)\Projects\Bpl staat niet in de windows environment variable path?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hij staat wel in het library path, want het is een schone installatie (van zowel Windows 98 als Delphi 7). In de windows enviroment vars, nee, maar dat hoeft toch ook niet? En als het wel moet, dan mag je verwachten dat de installer van Delphi dat wel zou regelfixen...

Persoonlijk denk ik niet dat het hiermee te maken heeft. Het is echt een schone installatie van beide (in een VM).

Het gaat trouwens nog verder: als ik de runtime package uit de requires haal en hem er weer in zet door er expliciet naar de browsen, dan installeert ie wel, ondanks dat ie dan precies dezelfde source compileert. Gevolg is dus dat als ik de VM reset en het dus weer probeer met de package die het opeens wel deed, dan doet ie het nog/weer niet.

[ Voor 47% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-05-2005 21:59 ]

日本!🎌

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Maar dat doet 'ie dus niet... :) Je moet zelf de map toevoegen aan Delphi's omgevingsvariabelen, of toch de bestanden in een map gooien waar Delphi al in kijkt.

Zo scherp als een voetbal!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Hoort er toch echt te staan, evenals $(DELPH)\Bin. De installer zet m er ook echt in. Misschien heb je D7 geinstalleerd met onvoldoende rechten om de globale environment vars aan te passen?

/edit
Als je zelf naar de package browsed weet Delphi ook even waar ie te vinden is. Dat verklaart waarom het wel werkt als je er expliciet heen browsed.

[ Voor 30% gewijzigd door LordLarry op 01-05-2005 22:01 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
of toch de bestanden in een map gooien waar Delphi al in kijkt
Dat doe ik ook! Hij zet de DCP en de BPL keurig in de $(DELPHI)\Projects\Bpl directory en daar kijkt ie ook echt naar, want die staat in het library path.

Het kan toch niet zo zijn dat ik mijn gebruikers handmatig de DCP/BPL moet laten verplaatsen naar iets anders??
Hoort er toch echt te staan, evenals $(DELPH)\Bin. De installer zet m er ook echt in. Misschien heb je D7 geinstalleerd met onvoldoende rechten om de globale environment vars aan te passen?
Windows 98 heeft geen rechten, das juist het mooie :)
Maargoed, ik zal em eens opnieuw installeren, want op m'n gewone werkbak staan ze er wel... Hetzelfde probleem had ik met Delphi 6 ook al, in een andere VM, dus dat zal wel dezelfde oorzaak hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-05-2005 22:03 ]

日本!🎌

Pagina: 1