Toon posts:

[XP] Explorer crasht bij het benaderen van 1 map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu op mijn schijf een aantal images staan van spellen, maar het rare is dat als ik naar een bepaalde map gaat waar een bepaalde image in staat. Als ik daar naartoe ga in de windows explorer dat explorer.exe een fout geeft en opniew opstart. Dit is zeer iritant. De enige manier om wel in die bepaalde mappen te komen is me total commander :?
Heeft iemand hier een idee waar dit aan zou kune liggen? Heb namelijk nie zo veel zin om me pc opniew te installe om het probleem te verhelpen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:04

Reptile209

- gers -

Heb je webfolders (preview) aanstaan? Misschien doet die rare dingen. Of je anti-virus probeert de map te scannen en gaat over de rooie.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb alles op classic view staan en detail mode. Verder helpt het ook niet als ik me virusscanner uitzet.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb ook vaak dat mijn explorer.exe herstart (en de openstaande mappen gewoon mee afsluit). Dit gebeurd meestal in de zelfde mappen, of als ik met bepaalde programma's bezig ben.
Persoonlijk denk ik dat het iets met video bestanden te maken heeft

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 17:12

Bozozo

Your ad here?

Gebruik je Webroot Spysweeper?

Misschien een rare vraag, maar spysweeper veroorzaakte bij mij vergelijkbare crashes...

TabCinema : NiftySplit

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Wij hadden hier ook zo'n vergelijkbaar probleem met videobestanden. Toen we tumbnails uit hadden gezet werkte alles weer. Alsof windows problemen had de video te openen en een tumbnail te maken zeg maar.

Maar jij hebt alles al op klassiek...

HD controle? Defragmentatie? Als beiden vlekkeloos verlopen is het enige middel nog een re-install van windows...

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 12:08

dennisvz

Intentionally left blank

Wat gebeurt er als je een van die images via je genoemde Total Commander verplaatst naar een andere, nieuw aangemaakte directory en je deze dan via Verkenner probeert te benaderen? Loopt-ie dan nog steeds vast?

Verwijderd

Welk OS gebruik je? Geef dat nog even aan zodat ik dat in je topictitel kan zetten.
Gebeurt dit probleem ook in safe mode?
Ik pas ook je titel nog een beetje aan, de meeste problemen zijn raar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows xp SP2 en heb ook webroot spysweeper geinstallerd staan (versie 4.0.0 (Build 286). Als ik het image bestand naar een nieuw gemaakte map kopieer met total commander en deze vervolgens open in explorer dan crasht deze alsnog.
het zijn touwens images van spellen, dus MDF en ISO bestanden.

Voor het defragmenteren gebruik ik altijd diskeeper. En de partitie waar deze mappen opstaan met de images is in goede staat volgens diskeeper

Heb het nog niet geprobeerd in safe mode.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 17:02 ]

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb spy sweeper uninstalled en het probleem blijft.

Bij mij reset explorer zichzelf wanneer er een mdf bestand word gezien. (vraag me af wat windows gaat doen als ik dat mdf bestand op mijn desktop ga zetten) Maargoed, wat ik verder heb is:

Windows XP sp2
Alchol 120
Nero
WinISO
ik had spy sweeper
Mcaffee antivirus

En ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen.

Ik heb ook een hele tijd gehad met mijn vorige windows setup dat als ik op een drive in verkenner rechts klikte explorer al herstarte. Zelfs als ik alleen de drive dan selecteer en dan menu bestand aanklik loop het zooitje in de prak.

Windows begint bij mij steeds meer kuuren te krijgen. En ook steeds weer dezelfde. Zelfs op totaal andere pc's in mijn netwerk krijg ik vaak dezelfde problemen als op de mijne...

edit:

Wat nog vager is is dat als ik het .mdf bestand hernoem naar .bin in CMD hij niet meer crasht. maar helaas kan ik hem dan ook niet meer openen met alcohol want dan is de image corrupted.

edit2:

Ik kan nu wel het werkende .bin bestand omzetten met winiso naar iso. Die kan hem namelijk nog wel lezen...

edit3:

Nu werkt de iso gewoon :? maar .mdf werkt nog steeds niet.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 11:38 ]

Pagina: 1