Toon posts:

Nero ziet DVD-brander niet(Sony DVD RW DW-D23A)

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb in m'n pc net een nieuwe DVD-brander geplaatst,
maar deze werkt niet naar behoren:
Windows XP ziet de brander wél als dvd-brander, maar Nero 5 én 6 herkennen hem niet.
Voor de rest werkt de drive wel goed, ik kan er dvd's en cd's mee afspelen zonder probleem...
Heb ook al zitten searchen en googlen... Veel tegengekomen over Sony en alles geprobeerd, zonder suc6.

Weten jullie soms raad?

Thijs.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gebruik je OEM of Retail versies van Nero? OEM zou altijd moeten werken, mits je ook alle updates geïnstalleerd hebt. Als je de mogelijkheid daartoe hebt, zou je de brander in een ander systeem kunnen testen.

Heb je de Sony brander wel geselecteert en niet toevallig de Image Recorder? Als je Nero voor het eerst opstart, kan het zijn dat Nero geen brander ziet en alleen Image Recorder weergeeft.

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 01-05-2005 18:09 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel de oem als de retail geprobeerd. Een ander systeem behoort echter niet tot de mogelijkheden, ik heb namelijk net m'n oude systeem gesloopt.

Ah, mss even vergeten te zeggen:
ik heb ook Bs Recorder Gold geprobeerd, maar ook dit werkte niet.

Edit: zelfs na 3x opnieuw opstarten krijg ik nog steeds alleen de Image-recorder !?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 18:10 ]

Verwijderd

Al geprobeerd nieuwe firmware en/of drivers te downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben hier niet zo in thuis...
Waarom (en waar) firmware?
Wat is dat voor iets?

EDIT //

Opgezocht. Geen nieuwere drivers / firmware / updates te vinden bij sony.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 19:01 ]

Verwijderd

Heb je ook andere CD/DVD branders in je PC? Zo ja, welke?
Heb je ook andere brandprogramma's?
Gebruik je SP2?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen andere branders in m'n pc. Die dvd-rw dient als vervanging voor m'n cd-rw (ook van Sony).

Als software heb ik: Roxio, Nero, Bs Recorder Gold.
Met geen van allemaal werkt het. Behalve met die ingebouwde software van Windows.

Sp2 is idd geïnstalleerd, maar zonder sp1 of sp2 (clean install) werkt het ook niet.

Verwijderd

Kun je ook gewoon branden via het standaard windows brand programma?
Probeer anders om alle brand programma's eraf te halen, ze geven wel eens conflicten met elkaar.
Dan maar 1 brand-prog. installeren, en kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Via het standaard windows programma kan ik idd branden.
Maar via andere programma's niet... Ik heb ze alle 3 afzonderlijk geprobeerd.
Dus zal die brander niet compatibel zijn denk ik. Maar ook met de nieuwste versie van Nero, inclusief updates, werkt het niet.
Kan je daar wat aan doen? Ik heb al op de Nero-website rondgekeken zonder succes.

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei kun je proberen om de alle brandprogramma's te de-installeren.
Vervolgens kun je 1 brand programma (bijv. Nero) installeren en kijken of het werkt.
Het kan namelijk zijn dat de boel niet compitable met elkaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:57:
Ik heb ze alle 3 afzonderlijk geprobeerd.
Zelfs met 'n clean install.

Bestaat er niet zo'n 'emulatie-programmaatje' dwz dat nero denkt dat het een ander station is, dat er wel mee werkt?
Ik dacht het eens ergens gelezen te hebben, maar ik vind het niet meer terug...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:05:
Hallo beste mensen,

Ik heb in m'n pc net een nieuwe DVD-brander geplaatst,
maar deze werkt niet naar behoren:
Windows XP ziet de brander wél als dvd-brander, maar Nero 5 én 6 herkennen hem niet.
Voor de rest werkt de drive wel goed, ik kan er dvd's en cd's mee afspelen zonder probleem...
Heb ook al zitten searchen en googlen... Veel tegengekomen over Sony en alles geprobeerd, zonder suc6.

Weten jullie soms raad?

Thijs.
Heb je Nero InfoTool al eens geprobeerd? (zit bij Nero):
Als de drive niet selecteerbaar is zou ik even bij 'Configuration' kijken of de drive daar bij staat.
Ook even de ASPI installatie checken kan nuttig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen, het is opgelost:

Nero 6 plus alle updates werkte NIET.
Ik dacht, ik heb nog Nero 5.5 liggen, ff proberen.

En, je raad het nooit: Nero 5.5 met alle updates werkte wel! :D
Kan nu DVD'tjes branden!

Bedankt voor de hulp hee mensen!

Verwijderd

Zelfde shit probleem, zie draadje externe en interne DVD-branders worden niet meer herkend?

Ik heb alleen geen Nero 5.

Verwijderd

Twister336
Ook even de ASPI installatie checken kan nuttig zijn.
Die staat bij mijn systeem ASPI als zijnde corrupted, en bij Nero ASPI 'working properly'. Wat kan ik nu doen om de systeem ASPI goed te krijgen?

Verwijderd

Laat maar ik heb het antwoord zlf al gevonden. Volgende gedownd http://www.storagedrivers.com/drivers/20/20980.htm

Het maakt helaas geen verschil, betreffende het werken van de brander.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 08:21 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02

jurma

simply connecting...

Nu heb ik dit probleem ook, alleen ziet nero mijn brander wel maar als ik een dvd-r in de brander stop, komt er bij nero niks te staan op welke snelheid ik kan branden. Als ik een gewonen dvd in de brander stop kan hij alles lezen cq. openen. Het probleem is dus dat hij geen lege dvd's ziet om te branden want kan de snelheid niet selecteren bij nero. (Nero 6.0 met NLD pack, windows XP sp1)

Heb inderdaad ook al gezocht bij de sony site maar verder niks kunnen vinden.
Wie weet hier nog een oplossing voor?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Ik heb de interne lite-on dvd brander in een win98 bak geplaatst en hij werkt gewoon, het enige wat ik nu kan bedenken is dat het moederbord kapot is. Ik begrijp alleen niet waarom ik dan wel dvd kan lezen maar niet kan schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Download alle laatste updates.
Dat is 1 update voor Nero 5.5 en dat zijn er 4 voor Nero 6 (dan heb je gelijk Nero 6.6)
Ik dacht eerst ook dat het onzin was, maar toch werkte het.
Heb inmiddels na een format ook Nero 6 aan de praat gekregen ipv Nero 5.5.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:02

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:55:
Download alle laatste updates.
Dat is 1 update voor Nero 5.5 en dat zijn er 4 voor Nero 6 (dan heb je gelijk Nero 6.6)
Ik dacht eerst ook dat het onzin was, maar toch werkte het.
Heb inmiddels na een format ook Nero 6 aan de praat gekregen ipv Nero 5.5.
Ook heb ik dit geprobeerd met namelijk heb ik toen de nero van de site gedownload en had versie 6.6.0.12. Hierbij werkt het ook niet. Ook heb ik geupdate naar service pack 2, alle updates geinstalleerd. Nog steeds werkt het niet.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Pagina: 1