10Mbit werkt wel 100Mbit niet

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een netwerk met 5 pc's waarvan 2pc's via een wisecom 10Mbit hubje.
Omdat dit niet echt super snel is met overdracht van grote bestanden heb ik een 100Mbit 3com switch gekocht. De 1e pc ging prima.. had gewoon netwerkverbinding en internet, maar de 2e pc ging niet goed. ik kreeg de melding: geen of beperkte netwerkverbindingen en had geen internet en kon niet op het netwerk. Dus van alles geprobeert met de swicht.. in een andere poort enzo.
Maar nee.. dus misschien ligt het aan de kabel? Nou nieuwe kabel geprobeert maar nee, andere netwerkkaart geprobeert ipv de onboard lan.. Nou opeens had ik wel verbinding maar geen internet?
Alles geprobeert.. antivirus eraf, firewall eraf, antispyware programma gedraait (niks gevonden) en er ook afgehaald instellingen veranderd en weet ik veel wat maar geen internet? Nou de hub maar eens via de switch aangesloten en via de hub naar de 2e pc, en wat denk je gewoon netwerkverbing en internet. Dus ik dacht warom wel op een hubje van 10Mbit en niet op een switch van 100Mbit?
De netwerk kaart is toch echt 100Mbit en het lampje van de switch gaf ook 100Mbit aan?
Ik een kijken bij me netwerkkaart.. configureren en ik kon hem ipv auto detect op 10 full zetten..
gedaan en wat denk je gewoon internet en netwerkverbinding?
Hoe kan dit..? Waarom doet mijn internet het wel op 10Mbit en niet op 100Mbit?
is dit een instelling die verkeerd staat ofzo..?

Ik heb internet via SpeedXS, 8Mbit down, 1Mbit up.
Op alle pc's Windows XP Pro met SP2.
switch: 3Com® OfficeConnect® Switch 8 ( # 3C16794)
netwerkkaart 2e pc: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2005 17:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dj-sannieboy schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:02:
De netwerk kaart is toch echt 100Mbit en het lampje van de switch gaf ook 100Mbit aan?
Ik een kijken bij me netwerkkaart.. configureren en ik kon hem ipv auto detect op 10 full zetten..
gedaan en wat denk je gewoon internet en netwerkverbinding?
Hoe kan dit..? Waarom doet mijn internet het wel op 10Mbit en niet op 100Mbit?
is dit een instelling die verkeerd staat ofzo..?
Ligt er een beetje aan wat voor merk/type kaart + switch...

Ik heb wel eens een HP procurve switch meegemaakt i.c.m. onboard Intel nics op Proliant servers die echt niet goed werkten op een vast ingestelde snelheid.

precies het omgekeerde van wat jij hebt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2005 17:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 22:19
Misschien heeft het met DNS nr's te maken? Moet je die nog ergens invoeren in je Router?

Als netwerk het doet moet internet natuurlijk ook kunnen werken. Slaat nergens op dat vorige antwoord lijkt mij.

[ Voor 136% gewijzigd door m.theloosen op 01-05-2005 17:20 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m.theloosen schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:19:
Misschien heeft het met DNS nr's te maken? Moet je die nog ergens invoeren in je Router?

Als netwerk het doet moet internet natuurlijk ook kunnen werken. Slaat nergens op dat vorige antwoord lijkt mij.
WTF heeft DNS met wirespeed te maken dan?

tot zover dat een antwoord ergens op moet slaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wij hebben op ons studentenkot ook dat probleem...

ik heb daar zelf in m'n PC een Realtek kaartje en een nVidia onboard Gbit kaartje zitten en deze laatste doet et uitsteken. de Realtek echter wil niet op 100Mbit.

hetzelfde is zo bij nog enkele van m'n huisgenootjes. Meestal zijn het ook Realtek of andere goedkope kaartjes.

volgens mij ligt et aan de bekabeling. Deze is namelijk in vergelijking met wat ik hier thuis liggen heb nogal brak...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HIGHGuY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:25:
volgens mij ligt et aan de bekabeling. Deze is namelijk in vergelijking met wat ik hier thuis liggen heb nogal brak...
^^^

With stupid. stom. Ik denk er tegenwoordig niet eens meer aan als mogelijke oorzaak omdat ik overal goeie kabels heb :X

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2005 17:31 ]

• Kuhlie
  • Niet online
Ik heb ook 2 oude RealTek-kaartjes (8139B ofzo) die geen 100MBs doen, zomaar ineens niet meer, al een paar jaar. Gewoon tijd om voor 8 euro een nieuwe te kopen ;-)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
op de 1e pc zit een onboard 3com lan.. (asus a7n8x deluxe) deze werkt dus wel goed.
en in de 2e pc zit een onboard sis lan.. (asrock k7n8x) maar nu zit hij op een realtek kaartje.
want bij de onboard sis zij hij dat hij beperke of geen verbinding had..? en op de realtek werkt hij alleen op 10Mbit,

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2005 17:53 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
HIGHGuY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:25:
wij hebben op ons studentenkot ook dat probleem...

ik heb daar zelf in m'n PC een Realtek kaartje en een nVidia onboard Gbit kaartje zitten en deze laatste doet et uitsteken. de Realtek echter wil niet op 100Mbit.

hetzelfde is zo bij nog enkele van m'n huisgenootjes. Meestal zijn het ook Realtek of andere goedkope kaartjes.

Volgens mij is het gewoon prima kabel.. maar misschien kan de el cheapo netwerk kaart het niet.. sis onboard lan en realtek..? want me 3com werkt wel..

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:41:
[...]

Volgens mij is het gewoon prima kabel.. maar misschien kan de el cheapo netwerk kaart het niet.. sis onboard lan en realtek..? want me 3com werkt wel..
Je kunt die kabels toch even omwisselen? Weet je zeker dat het niet of juist wel aan de kabels ligt. Maar werkt die Realtek netwerkaart nou wel of niet, want in je vorige bericht lijkt het alsof die het wel doet en in dit bericht weer niet :?

[ Voor 10% gewijzigd door LifeTecH op 01-05-2005 17:44 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
LifeTecH schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:43:
[...]

Je kunt die kabels toch even omwisselen? Weet je zeker dat het niet of juist wel aan de kabels ligt. Maar werkt die Realtek netwerkaart nou wel of niet, want in je vorige bericht lijkt het alsof die het wel doet en in dit bericht weer niet :?
De kabel heb ik al vervangen maar dat hielp niet ;)
Nou de realtek kaart werk wel maar alleen op 10Mbit en niet op 100Mbit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2005 17:52 ]

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

mss is de signaalsterkte van die Realtek's neit zo fantastisch, of hebben ze meer last van interferentie door slechte signaalfiltering... wie zal het zeggen...

Ik weet alleszins dat ik op studentenkamer geen Realtek's meer in m'n PC durf te droppen. Thuis heb'k trouwens ook 3 realtek's die zelfs in de servers zitten en die doen et allemaal lekker op 100MBit en goeie kabels.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ik had ergens in het stof nog een realtek kaartje liggen... B)
Deze heb ik erin geprikt en hij iep gewoon op 100Mbit..
Maar na een uurtje stopte hij ermee...? en nu werkt hij alleen nog maar op 10Mbit..?
Ik denk dat ik gewoon een nieuw netwerkkaartje haal.. van 3com ofzo..

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2005 19:46 ]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 16:12
Zijn de kabels zelf geknepen?
10Mbit kan zelfs over prikkeldraad maar voor 100Mbit heb je echt twee twisted pair’s nodig.

Voor de eerste paar word pin 1 en 2 gebruikt
Voor het tweede paar word pin 3 en 6 gebruikt

1 wit/orange
2 orange
3 white/green
4 bleu
5 white/bleu
6 green
7 white/brown
8 brown

Verwijderd

Juist dít antwoord slaat nergens op. Een probleem in snelheid/bekabeling oplossen met een DNS instelling ? Is het mooi weer op jouw planeet ? 8)7

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wacht ff ...dus je zegt dat je met 10 mbit zonder dns kan werken :+
gaaf dan ik mijn dns nu uitzetten 8)

@ hierboven ... leven op andere planeten is natuurlijk niet uitgesloten
michien betekend dns daar wel "Different network speed" ;)

ok maar nu ff zonder gein, ik denk dat het aan je (zelfgemaakte ?) bekabeling ligt

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 01-05-2005 23:38 ]

Iperf

Verwijderd

Inderdaad, ik heb het al vaker meegemaakt, zelf gekrompen kabels wel 1 op 1 ok, maar de twisten op de verkeerde aders.

Resultaat ???

Zie startpost van dit topic.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:27
Yup, Ik kan dat ook bevestigen, ooit eens geen schema bij de hand gehad van een TP kabel. Dus ik deed zomaar iets (natuurlijk wel 1 op 1 over laten komen) , dan kan je wel 10mbit halen , maar bij 100mbit was er compleet geen verbinding.

100mbit half duplex werkte dan soms wel soms niet geloof ik. Erg raar allemaal. Gewoon schema wat boven is genoemd aanhouden bij het opnieuw knijpen.

Verwijderd

Geeft je switch wel ip adressen want die melding wat je kreeg over geen of beperkte internet verbinding heeft te maken met het feit dat de pc geen ip adres krijgt voer anders een ip adres in op je netwerk kaart kijk of het dan werkt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 08:06:
Inderdaad, ik heb het al vaker meegemaakt, zelf gekrompen kabels wel 1 op 1 ok, maar de twisten op de verkeerde aders.

Resultaat ???

Zie startpost van dit topic.
Inderdaad, TS zegt "kabels al vervangen" maar niet: PC op andere plek neergezet / werkende kabel op andere PC aangesloten. Ziet er bekend uit: verkeerd geknepen kabels waarschijnlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door pinockio op 02-05-2005 08:44 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
De kabels zijn idd zelf geknepen..
Ga eens ff het voorbeeld overnemen.. wat hierboven ergens is gepost..
Maar moet ik het schema nou aan beide kanten van de kabel gebruiken of aan een kant..?
iemand misschien een duidelijk plaatje/voorbeeld.. _/-\o_
en moet het een straight of crossover zijn..?

[ Voor 52% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-05-2005 12:20 ]

• kroegtijger
  • Laatst online: 04-05 14:09
Als je em op 100 zet, heb je wel netwerk (toch?)
wat gebeurt er dan als je op IP-adres pingt naar een internet-adres? (bijv. 62.251.0.7) krijg je dan een reply? of helemaal niets? welke melding komt er precies?
kun je andere pc's in je netwerk dan wel pingen? Lijkt mij dat je switch en je netwerkkaarten niet lekker samen lullen op 100mbit, en op 10mbit wel. Heb je veel collissions op 10mbit en 100mbit?? Ik weet niet wat voor switch je precies hebt, maar als ie managed is, zou je daar ook nog effe in kunnen kijken (zal wel niet)

kabels overigens aan alle2 de kanten hetzelfde maken voor straight; controleer effe of ze werken door em tussen goed functionerende pc's te hangen.

iRacing Profiel

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
kroegtijger schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:50:
Als je em op 100 zet, heb je wel netwerk (toch?)
wat gebeurt er dan als je op IP-adres pingt naar een internet-adres? (bijv. 62.251.0.7) krijg je dan een reply? of helemaal niets? welke melding komt er precies?
kun je andere pc's in je netwerk dan wel pingen? Lijkt mij dat je switch en je netwerkkaarten niet lekker samen lullen op 100mbit, en op 10mbit wel. Heb je veel collissions op 10mbit en 100mbit?? Ik weet niet wat voor switch je precies hebt, maar als ie managed is, zou je daar ook nog effe in kunnen kijken (zal wel niet)

kabels overigens aan alle2 de kanten hetzelfde maken voor straight; controleer effe of ze werken door em tussen goed functionerende pc's te hangen.
als ik ping naar een website op 100Mbit dan krijg ik gewoon antwoord..?
maar nu wil hij helemaal niet meer op 100Mbit lopen..? Hij zegt nu gewoon: geen of beperkte netwerkverbinding, maar dat kotm waarschijnlijk omdat ik de kabel heb veranderd..
in de startpost staat welke switch ik heb.;)
collissions..?

Ik heb het net met een andere kabel geprobeert.. die niet zelf is geknepen en daar werkte de SISlan niet.. maar de Realtek lan wel op 100Mbit.. Dus ik ga m'n kabel maar ff hetzelfde knijpen als de kabel die niet zelf is geknepen..

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-05-2005 12:57 ]

• kroegtijger
  • Laatst online: 04-05 14:09
--edit--
laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door kroegtijger op 02-05-2005 15:37 ]

iRacing Profiel

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij is de volgende suggestie nog niet geweest.

maar zijn de pc's + de swich wel geaard. dus zitten ze in een geaard stopcontact.
let op dit geld OOK voor de switch!

iRacing Profiel

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Heb het eindelijk voor elkaar.. :D
Bedankt voor jullie hulp.. >:)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

Dj-sannieboy schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:56:
Heb het eindelijk voor elkaar.. :D
Bedankt voor jullie hulp.. >:)
waardoor werkt het nu dan?

iRacing Profiel

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ik heb beide kanten van de kabel zoals trankilo beschreef geknepen..

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-05-2005 20:13 ]

Pagina: 1