[Win XP prof] Wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Mijn vader heeft laatst de bios geflashed van zijn a8n sli deluxe mobo, was een beta bios, maar liep niet lekker dus maar terug gegaan naar de laatste versie.

Sinds dien heeft windows die erop stond ruk gelopen, veel foutmeldingen e.d. Laatste keer was het zelfs zo dat ie het inet niet op kwam (kon wel overal na toe pingen e.d.).

Nu heeft ie (trachten we) windows erop nieuw op te zetten. Maar wat we ook doen, ik krijg windows niet lopen.

Ik heb de paritie geinstalleerd op de c: (hdd @ sata poort), windows kopieert de bestanden die nodig zijn. Als ie reboot (tot zover gaat het goed), krijg je de melding NTLDR ontbreekt of zelfs gewoon Boot disk failure.

Met de search kwam ik niet veel wijzer, enkel hebben mensen gewoon dat er bestanden ontbreekt, maar hier kwam niet iets naar voren met de problemen die ik ondervind.

Als ik vanaf CD wil starten moet ik eerst f8 inrammen voor een boot menu, Altijd is dat goed gegaan, bij mijn eigen msi mobo (f11 voor bootmenu) nergens problemen mee, maar nu wat ik ook doe (bijvoorbeeld na het rebooten f8, en dan weer cd-rom maar dan gaat ie weer van voren af beginnen).

Bedankt :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je wel bij het begin als de cd opstart de sata drivers geinstalleerd ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:04:
heb je wel bij het begin als de cd opstart de sata drivers geinstalleerd ?
1. Ik heb geen diskette mee geleverd gekregen van asus.
2. Dit heb ik de eerste keer ook niet gedaan toen ik voor de 1e keer windows erop had gezet.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Meneer aard schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:19:
[...]

1. Ik heb geen diskette mee geleverd gekregen van asus.
2. Dit heb ik de eerste keer ook niet gedaan toen ik voor de 1e keer windows erop had gezet.
Heb je wel of je hebt de eerste keer een oem cd gebruikt die specifiek voor deze pc gebakken was.

[ Voor 14% gewijzigd door StevenK op 01-05-2005 17:22 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:21
Misschien kan je in je bios instellen dat de s-ata poorten op een soort 'legacy' mode draaien.?
De windows-install ziet ze dan als ide-poorten. (dit kan i.i.g. op sommige borden)

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:11
Heeft hij niet een corrupte bios geflashed? Probeer hem nog eens te flashen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

ik denk dat het inderdaad een sata driver probleem is. Op de mobo cd staat een mappie met de drivers, daarin staat een .exe die de driver floppie aanmaakt. probeer dat eens

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 01-05-2005 17:30 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Even een update:

Wat heb ik gedaan:

-F6 geramd tijdens setup, drivers geinstalled, maar zselfde probleem (is geen OEM cd-rom)
-Alle mogelijke bios instellingen voor dat ding
-In recovery console ntldr terug gezet + fixboot en fixmbr

Ik weet nog steeds niet waar het aan ligt, want hij heeft het gewoon goed gedaan :?

Pagina: 1