[javascript]FCKeditor back-up zonder refresh

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Daro
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 14:42
Ik wil dat tijdens het typen in FCK editor, er om de 5 min een backup wordt gemaakt.
Dit natuurlijk zonder dat er gerefreshed moet worden. Ik dacht aan het volgende:
In de pagina is er een timer, die om de functie Pass() aanroept. Deze kopieert de tekst dan naar een iframe, die dan de gegevens mooi doorpost en en de php-code handelt het zaakjes af.
Wat is nu het probleem zul je denken?

Hoe haal ik die gegevens uit de editor? Ik heb al zitten kijken hoe de editor in elkaar zit, en blijkbaar moet ik de functie GetHTML() aanroepen uit het object FCK. Ik heb zitten zoeken, maar ik weet echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
Bedankt.

Als iemand een beter oplossing heeft, is die natuurlijk altijd welkom

PS voor diegene die niet weten hoe FCKeditor in elkaar zit:
- ik roep de Create() functie van de editor aan in mijn pagina
- intern wordt er dan een div met een iframe gemaakt (jaja, ik heb echt zitten proberen)
- in die pagina wordt dan de code aanroepen, waar alles gemaakt wordt(ook mijn functie)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Kun je niet in de code van FCK kijken, hoe er bijvoorbeeld wordt opgeslagen als je op de knop opslaan klikt (ik ken FCK niet, maar aangezien het een editor is lijkt het me wel logisch dat je je content ook op kan slaan).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Daro
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 14:42
Ja, dat kan ik wel, maar als ik op die knop klik gebeurt er niets. (Zowel in IE als in FF)
Dus lijkt het me niet verstandig om die code te gebruiken. De preview-functie heb ik wel bekeken en daar wordt die GetHTML() gebruikt. Die zou ik dus moeten aanroepen, maar ik weet niet hoe.

Verwijderd

Ik heb net even in de code van FCK Editor gekeken. Er had beter een U tussen de F en de C gekund ;)
Volgens mij lijkt het erop dat je eerst het Iframe aan moet spreken en in daarin de GetHTML method van het FCK object moet aanroepen.
Hoop dat dit je op weg helpt.

Verwijderd

Heb even een patch voor je gemaakt.

Zorg dat je een GetContext() methode aan je FCKeditor object hangt (fckeditor.js);
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FCKeditor.prototype.GetContext = function () {
  var o = document.getElementById(this.InstanceName + '___Frame')
  if (o && /^iframe$/i.test(o.nodeName)) {
    return document.getElementById(this.InstanceName + '___Frame').contentWindow;
  } else {
    return false;
  }
  return document.getElementById(this.InstanceName + '___Frame');
}

Die haalt het frame op. Vervolgens kan je in je document GetContext van je object aanroepen, die levert het contentWindow van het frame op. In dat content window kan je het FCK object aanroepen en ook GetHTML();

voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script type="text/javascript">
<!--

var oFCKeditor = new FCKeditor( 'FCKeditor1' ) ;
oFCKeditor.BasePath = sBasePath ;
oFCKeditor.Value    = 'This is some <strong>sample text</strong>. You are using <a href="http://www.fckeditor.net/">FCKeditor</a>.' ;
oFCKeditor.Create() ;
//-->
</script>
<br>
<a onclick="alert(oFCKeditor.GetContext().FCK.GetHTML());">woei</a>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 18:15 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

FCKeditor is software die je niet zelf geschreven hebt en wij ook niet. Hoe moeten wij dan weten hoe het werkt? Of je filtert er de relevante code uit en stelt je vraag of je mailed de makers van FCK want dit is niet de FCK helpdesk.

Quist is zo vriendelijk om een oplossing aan je te geven en daar moet je het wel mee kunnen redden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.