Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AT] Voeding met 2x zwart + 2x wit schakeldraden

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik een oude IBM PS/ValuePoint 325T/S (incompleet in een oudijzerbak gevonden), met 1 3.5" slot en 1 5.25" slot, systeemkast aan het ombouwen naar een holder voor een SCSI 3.5" HD en een SCSI CD-ROM drive (allebei 2e hands). Eerst het mobo (zonder proc, riser, etc, dus naar mijn museum :P ) eruit gesloopt. De drive cages misten, dus daar knutsel ik vandaag of morgen wel even een mooie houder van multiplex voor in elkaar. De kast was dus al helemaal leeg, en daarom verlegde ik mijn aandacht naar de AT voeding, die de 2 drives moet gaan voeden. Het staafje van de schakelaar was afgebroken, en de verpakking ervan zat op een of andere manier stevig eromheen vast gekrompen, dus ik besloot een kroonsteentje te gebruiken, zodat zodra er stroom op staat meteen de voeding aangaat. Dat heeft eerder geholpen, dus knipte ik de schakelaar af en kwam 2 witte en 2 zwarte draadjes tegen. Nu hadden mijn vorige gemodde voedingen 1 bruine, 1 blauwe, 1 witte, en 1 zwarte draad, dus kon ik mijn reserve AT voeding (die niet in de IBM kast past) niet als voorbeeld gebruiken.

Mijn probleem: welke draadjes moet ik nou verbinden? In de CME FAQ stond een verwijzing naar dit plaatje: http://faq.tweakers.net/cme/atswitch.jpg maar die gaat dus uit van mijn andere modellen...

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Ik heb ook zo'n voeding (volgens mij 125watt Liteon)
Die 2 witte draden komen uit de voeding.. 1 gaat er naar de aan/uit knop en de andere gaat naar die stekker.. Dan gaat er 1 zwarte vanuit de stekker naar de aan/uit schakelaar...
offtopic:
volgens mij heb je nix aan mijn info maar goed

Revive the guild!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik gok dat je wit aan wit moet knopen, en zwart aan zwart. Als je de originele schakelaar kan doormeten weet je precies welke je aan welke moet knopen.

Mocht je het verkeerd aansluiten springt de zekering :P ,(heb verder nog nooooit meegemaakt hoor o-) )

Signature unavailable

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik ga het maar op Z+Z en W+W wagen...

/me rent naar de schuur met de voeding })

Verwijderd

Topicstarter
... en het werkt perfect! Had zelfs geen belasting nodig om goed te draaien _/-\o_

Bedankt Allemaal!

BTW, ik zal het even in de FAQ feedback posten...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan wil ik dit topic even overnemen, want De Zeurkous zei in zijn openings post dat ie wel wat voedingen had met een zwarte, een bruine, een blauwe en een witte draad.

Dat heb ik nu ook. Ik heb geen voorbeeld om het mee te vergelijken, of een schakelaar die eraan heeft gehangen, en op het internet in de FAQ vind ik tegenstrijdige combinaties.

Ik weet dat ik een dubbelpolige schakelaar nodig heb, maar moet nou bruin aan zwart en blauw aan wit, of wit aan zwart en blauw aan bruin?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Wit+Bruin, Zwart+Blauw :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dankjewel. Eigenlijk ook vrij logisch, bedenk ik me nu (bruin en blauw komen van het netsnoer af), maar nu weet ik het tenminste zeker.

[ Voor 87% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-05-2005 12:45 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

zijn dezelfde kleuren als (vroeger) in je lichschakelaars. dus mischien kan je daar wat van afkijken,

Verwijderd

Topicstarter
Idd, als ik mij niet vergis dan is het: Blauw -, Bruin +, Groen/Geel Massa, Zwart Schakel. Vroeger was het volgens mij: Blauw -, Bruin +, Groen Massa, Wit Schakel. Please correct me if i'm wrong...
Pagina: 1