Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[OSX] conflict met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een @home breedband gebruiker en wil graag een verbinding kunnen aangaan met een vriend van mij die hier dicht in de buurt woont en ook een gebruiker is van @home breedband. Nu is dit niet mogelijk volgens @home vanwege het volgende probleem:
Binnen het @Home netwerk is een directe verbinding niet direct
mogelijk. De beveiliging die wij hebben ingebouwd is noodzakelijk om misbruik te voorkomen. Wilt u deze opzetten met andere @Home gebruiker, dan dient u de methode 'route add' gebruiken.
Nu is dit in een windows omgeving geen punt, gewoon een .bat file aanmaken met ip/router en je bent klaar. Dit mailde @home ook als advies, maar voor OSX boden ze geen ondersteuning en verwezen ze mij door naar deze site. Als ik echter dit command uitvoer gebeurt er niks en werkt het nog niet. Ik heb hier eerlijk gezegd ook niet veel verstand van en ik kon ook niet veel meer op google/tweakers vinden over deze kwestie. Ik gebruik overigens 10.3.9 en de windows gebruiker in kwestie gebruikt XP met service pack 1, zijn .bat file is in orde.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 01:53
Ten eerste zal dat commando je moeten vragen om een pw (sudo), ten tweede moet je de route wel aanmaken voor het ip van de andere @home gebruiker (ipv de locale range die in het voorbeeld gebruikt wordt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
blouweKip schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:30:
Ten eerste zal dat commando je moeten vragen om een pw (sudo), ten tweede moet je de route wel aanmaken voor het ip van de andere @home gebruiker (ipv de locale range die in het voorbeeld gebruikt wordt)
Ja dat klopt uiteraard, dit heb ik ook gedaan maar werkte niet. Ik was hierna nog steeds niet in staat om bijv. files te sharen of samen te gamen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 23:55
Kon je'm uberhaupt pingen?

Da's nog wel even wat belangrijker dan meteen file sharing te proberen :)
Doe anders ook ff een "traceroute $IP", waar $IP zijn IPtje is..

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 02-05-2005 01:21 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heeft @home niet de poort voor filesharing geblokkeerd?

https://wren.co/join/Devian

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Windows filesharing wel ja ;)

Er zijn meerdere manieren zoals torrent en FTP en die zijn niet geblokt.

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op maandag 02 mei 2005 @ 01:21:
Kon je'm uberhaupt pingen?

Da's nog wel even wat belangrijker dan meteen file sharing te proberen :)
Doe anders ook ff een "traceroute $IP", waar $IP zijn IPtje is..
pingen naar hem lukt niet,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute is gestart ...

traceroute to <zijn ip> (ip), 30 hops max, 40 byte packets
 1  * * *
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *

En zo gaat 'ie nog een tijdje door.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 02:15 ]

• Liegebeest
Tja... Dan kan het zijn dat:
OF de router blokkeert pings.. dat wil nog wel eens gebeuren
OF er zit alsnog wat fout bij jou :)

Iets wat je kan vertellen of het aan jou ligt is om te proberen te telnetten naar de file sharing poort van die bak van je maat. Ik weet ff het nummer niet van AFP, maar stel dat je wilt FTPen... Probeer eens "telnet $IP 21"

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 13:21
Weet niet of OSX een VPN mogelijkheid heeft (ga er uit van wel), maar dat kan je ook altijd nog gebruiken.

Dit heeft als voordeel dat je wel bij elkaar share etc kan. Tenminste, dat zou je als voordeel kunnen zien.

• leon1e
  • Laatst online: 10:57
Heb je -gateway wel gebruikt in het script? Alleen een interface opgeven heeft niet veel nut, vertel ons eens welk commando jij uitgevoerd hebt..

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:35:
Heb je -gateway wel gebruikt in het script? Alleen een interface opgeven heeft niet veel nut, vertel ons eens welk commando jij uitgevoerd hebt..
Ik heb gedaan wat @home mij aanraadde te doen, namelijk wat op die site stond.
Concreet betekend dat dus dat ik in de terminal gewoon: sudo route -nv add -net <zijn ip> -interface en0 heb gedaan. Of dit voldoende is of niet daar heb ik werkelijk geen flauw idee van, blijkbaar niet iig :)

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:10:
Tja... Dan kan het zijn dat:
OF de router blokkeert pings.. dat wil nog wel eens gebeuren
OF er zit alsnog wat fout bij jou :)

Iets wat je kan vertellen of het aan jou ligt is om te proberen te telnetten naar de file sharing poort van die bak van je maat. Ik weet ff het nummer niet van AFP, maar stel dat je wilt FTPen... Probeer eens "telnet $IP 21"
Het is een algemeen bekend probleem bij @home, althans, ze erkennen het wel als een vaker voorkomend probleem bij mensen die dicht bij elkaar in dezelfde wijk wonen. Ik denk dat het wellicht te maken heeft met het feit dat we op dezelfde aansluitkast zitten oid, maar dat is ook maar een wild guess :)
Voor windows computers is het relatief simpel te fixen door gewoon een .bat bestand aan te make met een route add.. In principe moet het met de mac ook mogelijk zijn om dit te laten werken dus, alleen weet men daar bij @home niet bijster veel van af zo blijkt. Het enige waarmee ze me op weg probeerden te helpen was die site.

• leon1e
  • Laatst online: 10:57
Voeg de gateway ook maar eens toe, zo heeft het weinig zin.

code:
1
2
3
4
5
Vul in route add [IP-adres van mede @Home abonnee] [IP-adres van je gateway]
Voorbeeld: route add 213.51.129.38 213.51.129.1

#apple
route -nv add -net 213.51.129.38 -gateway 213.51.129.1 -interface en0

[ Voor 18% gewijzigd door leon1e op 03-05-2005 12:03 ]

• Liegebeest
sudo route -nv add -net <zijn ip> -interface en0
Je vergeet inderdaad, zoals wordt gezegd, de router op te geven :)

Normaal gesproken zou deze route helemaal niet hoeven, omdat jullie in het zelfde subnet zitten, maar ik gok er op (zeker gezien het verhaaltje een post of twee eerder) dat @Home maniertjes heeft om er voor te zorgen dat netwerk nodes elkaar niet direct, zonder tussenkomst van de router, kunnen zien...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 01:53
zonder de juiste route heeft een vpn verbinding geen zin he ;)
Ik zou iig ff met nmap kijken of de host iig bereikbaar is (daarmee kun je ook die icmp block van de gemiddelde firewall mee omzeilen) en verder natuurlijk zonder router testen en liefst helemaal zonder firewall (als die persoon er geen kaas van gegeten heeft)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1